Gå til innhold

Kalori hjelp....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert hundre sånne tråder men jeg synes det er vanskelig å finne hva som er rett når det kommer til kalorier og og gå ned i vekt. 

Dersom jeg trenger 2000 kalorier per dag er det nok å kutte 500 hver dag da?  Jobber med en stille sittende jobb. Er 29 år og 172 vekten har sneket seg opp til 78 nå og trenger å miste 10 kg men i et rimelig tempo. Hvor mye bør jeg gå i minus?  

☺ 

Anonymkode: 75330...213

Videoannonse
Annonse
Gjest Supersol
Skrevet

Selv går jeg på en selvlagd lavkaloridiett, men tør ikke å opplyse om hvor mange kalorier her i tilfelle tråden blir stengt. 

Jeg går ned cirka 1,5 kilo i uka på denne kuren, men trener i tillegg. Du går sikkert ned når du kutter 500 kalorier. 1500 kalorier er ikke så mye mat...

Skrevet

Ja, det vil være nok. Du kommer ikke til å gå raskt ned i vekt, men ved å innta 500 kalorier mindre enn du trenger om dagen vil du gå ned ca. en halv kilo i uken. 500 kalorier er heller ikke mer enn at det for de fleste bare skal noen små justeringer til og da er det mye lettere å normalisere kostholdet når du har nådd den vekten du ønsker. Og hvis man spiser sunt og balansert, så er faktisk 1.500 kalorier ganske mye mat ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det motsatte - å legge på meg. Har lest at det kreves ca 500 kalorier ekstra for å få dette til, forutsatt at aktiviteten ikke øker. Så da antar jeg at det vil virke motsatt og. 500 mindre, og sikkert helst litt økt aktivitet.

Selv tenker jeg mest mulig styrketrening, og kaloritett mat som ikke metter så veldig, f eks nøtter, majones, avokado osv. Du må vel tenke motsatt : trening som forbrenner, det vil kondisjonstrening, og ikke kaloritett mat som metter, f eks grovt brød, havregrøt på skummet melk, rå grønnsaker.

Ønsker deg lykke til, vet hvordan det er å slite med vekten, fordi om jeg er i motsatt ende av skalaen. 

Anonymkode: b31be...7dc

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom jeg trenger 2000 kalorier per dag er det nok å kutte 500 hver dag da?  Jobber med en stille sittende jobb. Er 29 år og 172 vekten har sneket seg opp til 78 nå og trenger å miste 10 kg men i et rimelig tempo. Hvor mye bør jeg gå i minus?  

☺ 

Det er ok å kutte 500 kcal ja. Høres ut som en god plan å ligge på ca 1500 kcal.

Hva en minimum bør ligge på, strides de lærde om. Finn det som funker for deg uten at det overtar din hverdag og tankesett.

Anonymkode: 3592a...3fa

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert hundre sånne tråder men jeg synes det er vanskelig å finne hva som er rett når det kommer til kalorier og og gå ned i vekt. 

☺ 

Nok for hva da? 500 kalorier i underskudd per dag tilsvarer en halv kilo nedgang i uka. Det høres ut som passe tempo for en med dine mål. Om det er det for deg, må du finne ut selv: Er du opplagt og energisk, passe sulten til måltidene? Eller slapp og elendig, og sulten hele tiden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...