Gå til innhold

Vaksine og chip på valp, pris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva betalte dere for vaksine og chip til valp? Hvor mange vaksiner tas det det første leveåret nå? Jeg mener min forrige hund tok 3 vaksiner før fylte 1 år, men det begynner å bli en del år siden nå, så det er mye mulig jeg husker feil.

Anonymkode: a978c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Valpen skal chippes av oppdretter (om den er renraset da). Så skal den vaksineres ved 12 uker og 1 år, deretter hvert 3. år (gitt at valpens mor følger normal vaksineringsregime). Om mor ikke er vaksinert bør den fullvaksineres også før levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen var vaksinert og chippet av oppdretter. Vi var hos dyrlege for vaksine når han var 12 uker og skal nå når han blir 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, ArtyFarty skrev:

Valpen skal chippes av oppdretter (om den er renraset da). Så skal den vaksineres ved 12 uker og 1 år, deretter hvert 3. år (gitt at valpens mor følger normal vaksineringsregime). Om mor ikke er vaksinert bør den fullvaksineres også før levering.

Jeg har kjøpt renraset hund som ikke har vært chippet eller vaksinert. Chipp kunne jeg fikse selv, men fikk hunden litt billigere av å gjøre det selv.

Anonymkode: 3ecb9...7f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koster ikke så mye med chip, kanskje mellom 500-600kr? 

Vaksine er vel ca 300-500kr det også. 

Så kommer nok på minst 1000kr. Kommer an på hvilken klinikk du er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt renraset hund som ikke har vært chippet eller vaksinert. Chipp kunne jeg fikse selv, men fikk hunden litt billigere av å gjøre det selv.

Oppdretter får ikke registrert valpene i NKK uten at de er chippet før levering lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, ArtyFarty skrev:

Oppdretter får ikke registrert valpene i NKK uten at de er chippet før levering lenger.

De var ikke regristrert heller :) kun foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris avhenger av hvor du bor. Noen steder har pakkepris andre ikke. 

Bor du nær Akershus vil jeg anbefale Sinsen Dyreklinikk. Der kostet vaksine og chipp 799,-. Bare vaksine 350,-. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spesifisere det litt da: ingen seriøse oppdrettere leverer valper som ikke er chippet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, ArtyFarty skrev:

For å spesifisere det litt da: ingen seriøse oppdrettere leverer valper som ikke er chippet.

Ja det vet jeg, det betyr heller ikke at de er useriøse sånn sett, de er flinke med hunder, og tror ikke akkurat de var noen oppretter. Finnes mange useriøse opprettere uansett, men jeg skal ikke bruke hunde som utstilling eller noe. Det skal kun være familiehund så jeg bryr meg ikke om utstilling og sånt for det er ikke det jeg tenker på og er ikke så viktig for meg, jeg elsker hunder og har det som familiehund, ikke objekt eller hva jeg vil kalle det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det vet jeg, det betyr heller ikke at de er useriøse sånn sett, de er flinke med hunder, og tror ikke akkurat de var noen oppretter. Finnes mange useriøse opprettere uansett, men jeg skal ikke bruke hunde som utstilling eller noe. Det skal kun være familiehund så jeg bryr meg ikke om utstilling og sånt for det er ikke det jeg tenker på og er ikke så viktig for meg, jeg elsker hunder og har det som familiehund, ikke objekt eller hva jeg vil kalle det :) 

Å registrere valper handler ikke bare om muligheten til å stille ut, men også som en sikkerhet mot rovdrift på tispe, oversikt over antall i en rase, registrering av helsestatistikk mm. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Å registrere valper handler ikke bare om muligheten til å stille ut, men også som en sikkerhet mot rovdrift på tispe, oversikt over antall i en rase, registrering av helsestatistikk mm. 

Helsa og alt var sjekket på både foreldre og valper, hunden min er frisk som en fisk :) 

ikke noe galt med hunden min :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsa og alt var sjekket på både foreldre og valper, hunden min er frisk som en fisk :) 

ikke noe galt med hunden min :)  

Jeg snakket generelt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Den jeg venter på blir ikke chippet. Valpene er et resultat av tjuparing og blir derfor ikke registrert i NKK, men ellers takk for svar. Jeg chippet, steriliserte og vaksinerte pus for 3 år siden og betalte rundt 1000kr for vaksine og chip da. Satser på at det blir ca samme summen. 

Anonymkode: a978c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...