Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om et fag er åpent for alle studenter på et universitet, men de anbefaler at man har forkunskaper som tilsvarer et fag på 10 poeng... er det så viktig? 

Jeg vil ta Japansk, og det er åpent for alle, men det anbefales at man har tatt et fag som inkluderer Asiatisk historie og kultur. Kan jo litt sånn her og der av interesse, og faget er ikke et krav bare en anbefalning. 

Anonymkode: a94dc...8c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Viktig og viktig.... Det er anbefalt fordi du sannsynligvis vil sitte igjen med en større forståelse. Men altså ikke absolutt nødvendig. Jeg tar emner hvor det er anbefalt å ta andre ting først, men det passer ikke inn i timeplanen min. Det fungerer fint likevel, siden det er introduksjonskurs.

Anonymkode: be143...1fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det hadde vært en forutsetning for å klare faget hadde det vært et krav. Som vedkommende over meg skriver vil du få et større utbytte av emnet ved å ha hatt de anbefalte fagene, men det er ikke en nødvendighet. 

Anonymkode: 0ca66...912

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) Jeg er sånn som tenker litt mye over ting, og så blir jeg litt nervøs. Bra å få litt bekreftelse på at jeg ikke er helt gærn som går IMOT anbefalninger. :P 

Altså saken er... jeg er veldig interessert i Japan og i lære japansk. Jeg kan mye om kulturen og historie fra før, og jeg kan en del ord fra før av. Jeg har også en forståelse for hvordan skriftsspråkene deres fungere, OG jeg vet om mange gode internet resurser jeg kan bruke underveis i faget. Jeg føler at jeg kan gjøre dette. 

Er bare at jeg er lektorstudent som tar opp noe greier, og plutselig hadde jeg bare 10 poeng jeg måtte ta og veldig mye ekstra tid. Det er da man kan likesom bare... ta noe man alltid har lyst til å ta men som man ikke hadde tid til før. 

Anonymkode: a94dc...8c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...