Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg en kjæreste, men er livredd for følelser. Vil ikke føle noe. Og dette gjør det jo litt vanskelig når jeg vil finne kjærligheten. Jeg unngår hele problemet ved å aldri date. Og dersom en mann viser interesse avviser jeg han før jeg i det hele tatt har prøvd å føle noe. 

Er noen i samme situasjon? Eller har vært i samme situasjon? Hvordan går man frem for å ta ned skjoldet? 

Jeg ender jo opp alene og miserabel, og lar mange flotte menn gå fra meg.. 

Anonymkode: 4eba3...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ødelagt av en ulykkelig barndom stengt inne i en kjeller uten andre venner og uvenner enn "fantasifostre". Sånne barn føler ganske lite. Annet enn klaustrofobi og sjokk. Jeg var veldig redd hver dag og livredd de såkalte foreldrene mine. Tok mange år før jeg forstod at jeg måtte prøve å komme meg lengst mulig vekk.

Skrevet

Kanskje du har commitment phobia feks fordi du har blitt forlatt såret eller noen har dødd fra deg, eller så kan du ha opplevd utroskap eller vold psykisk eller fysisk, og du ønsker å beskytte deg selv. Eller så kan du ha lav selvfølelse feks? 

Skrevet

Du får vel gjøre som meg, lære deg å bli glad i deg selv da slik som du er. Man er alltid alene, selv om man deler mange opplevelser med noen man er glad i.

Å forstå at man alltid er er alene uansett omstendighet, er inngangen til å begynne å sette pris på sitt eget selsskap. 

Men selv da er det mange som er veldig avhengig av å få bekreftet hvem de er fra den ytre verden. 

I mitt liv har jeg venner fordi jeg kan, ikke fordi jeg må. Jeg har kjæreste fordi jeg kan, ikke fordi jeg må. Jeg er fri som fuglen, fordi jeg er ikke bundet av at noe eller noen skal definere meg.

Skrevet

Jeg er fremdeles livredd min egen familie jeg da så hva kan man gjøre. Nå i voksen alder også. 

AnonymBruker
Skrevet

Når angsten din er såpass hemmende er det nok lurt å gå til en psykolog.

Anonymkode: d3c31...f7f

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg en kjæreste, men er livredd for følelser. Vil ikke føle noe. Og dette gjør det jo litt vanskelig når jeg vil finne kjærligheten. Jeg unngår hele problemet ved å aldri date. Og dersom en mann viser interesse avviser jeg han før jeg i det hele tatt har prøvd å føle noe. 

Er noen i samme situasjon? Eller har vært i samme situasjon? Hvordan går man frem for å ta ned skjoldet? 

Har du "brent" deg på følelser tidligere, og er du redd for å bli såret igjen?

• Liker 1
Gjest RealWildOne
Skrevet

Alle er vel redd sårbarhet, det vil sikkert dukke opp noen som fjerner den guarden din, opplevd det jeg i alle fall. Først da blir et forhold fint... Det kommer nok!!

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd noe som kan ha ført til at det er negativt å føle? Skjold er gjerne noe som hender i den instinktive delen av hjernen, så det er ikke så lett å legge bort ting som går ut på instinkt og refleks. Men husk at hjernen er forandelig og utvikles videre gjennom nye erfaringer og læring. Man bruker ofte metaforen at "ny erfaring lager nye spor og gjentatte erfaringer setter dypere spor", men ofte ønsker man å utvikle seg uten å forandre seg, for selv om det ikke er kult å ha det på "gamle måten" og det automatiserte mønsteret, så er det likevel trygt. Det gjelder enten erfaringen er god eller dårlig....

Du sier at du vil ha kjærlighet men er redd for følelser, derfor anbefaler jeg deg til å hoppe litt ut på noen "følerier".  Husk at du er verdifull og fortjener kjærlighet. 

Anonymkode: cf9f4...da0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte, og jeg har ofte gått for playere isteden for gutter som faktisk liker meg, fordi det creeper meg litt ut. Playere veit jeg hvor jeg har på en måte, men selv om jeg har overbevist meg selv at det ikke har vert følelser involvert så har det jo blitt det, og da sitter man litt med skjegget i postkassa.

Men ja, jeg er også fortsatt redd for å hoppe ut i noe som er ekte kjærlighet. Kan være avstandsforelska da. Veldig fjottisjentete, menmen. 

Anonymkode: 8d42d...649

AnonymBruker
Skrevet

Huff jeg er bare drittlei menn for tida. Gidder ikke, føler alle er idioter som ikke vil mitt beste, så bedre å bare ta det rolig en stund før man setter inn giret.

Anonymkode: 4686e...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...