AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Del Skrevet 8. januar 2017 Noen som har opplevd å bli mobbet, sagt fra til lærer(e), men så ikke blitt trodd? Eller at lærer har mobbet deg? Husker på barneskolen.., Ble fysisk mobbet kanskje 3 ganger i løpet av 5-7 (var ny elev i klassen). Da jeg sa ifra til lærerne mine så lo de det vekk, også sa de at jeg må slutte å overdrive... Legg merke til at jeg fortalte dette til to forskjellige lærere, og begge to lo det bort og sa jeg måtte skjerpe meg. Jeg var en stille og sjenert jente som barn, så var ingen grunn for mine lærere å tenke at jeg løy... De bare spurte de som mobbet meg fysisk, og da de elevene sa de ikke hadde gjort meg noe og smilte uskyldig, så ble jeg ikke trodd. Bortsett fra denne fysiske mobbingen ble jeg også mobbet mye psykisk, men det turte jeg aldri si ifra om, for da visste jeg ikke at det var mobbing jeg ble utsatt for. Hadde også en lærer som mobbet meg to ganger foran hele klassen så alle lo av meg... Jeg var en usikker jente som likte å ha føttene under rumpa når jeg satt i stol. Jeg følte meg alltid utrygg da jeg hadde beina nede fra stolen. Slik var jeg hele tiden. Vel en dag ble læreren min så irritert på meg en dag vi snakket om folkeskikk og normer ag hun bruktke meg som eksempel. Hun gjorde et stort nummer ut av hele greia og sa "Se på *** som sitter slik på stolen" også satte hun seg på skrivebordet og spredde beina så vi kunne se underlivet hennes (hun hadde på skjørt med tynn og svart strømpe). Også sa hun "Sånn sitter jo *** HELE tiden, det må du slutte med ***. Du har null folkeskikk". Også lo hun og hele klassen av meg... En annen gang spurte den samme læreren meg hvorfor jeg bodde i Norge (Jeg er fra Afrika). Jeg var bare 12 år, så jeg visste jo ikke det jeg. Jeg svarte da uskyldig at jeg bodde i Norge fordi mine foreldre ville bo her. Da fikk jeg tik svar "HÆ? Du kan ikke bare bo i Norge fordi du vil! Det er det dummeste!!". Også lo hun av meg da også. Klart, ikke stote greier det, men var sykt ubehagelig, og jeg følte meg fæl i lang tid etter de to hendelsene. Jeg som tidligere hadde likt den læreren, ble redd for henne. Har lærere lov til å oppføre seg sånn? Er det bare jeg som overdriver? Anonymkode: d2a03...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullhjerte Skrevet 8. januar 2017 #2 Del Skrevet 8. januar 2017 Hei. Er dette lærere du har i dag? Hvor gammel er du? Lærere har ikke lov til å få deg til å føle deg dårlig ved å snakke stygt om deg, og du bør få hjelp av dine foreldre til å snakke med avdelingslederen eller rektor hvis du blir mobbet. Alle barn har krav på et mobbefritt skolemiljø, og hvis eleven utsettes for mobbing skal det opprettes et 9.a3- vedtak som må følges opp av lærere og av ledelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 8. januar 2017 #3 Del Skrevet 8. januar 2017 Er dette lenge siden? Har heldigvis skjedd mye i norsk skole de siste 20 årene Om det er nå. Meld fra til noen andre. Du finner alltid noen som tar tak til slutt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttkaker Skrevet 8. januar 2017 #4 Del Skrevet 8. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d2a03...494 Dette er uhørt!! Det er forbudt og det er mobbing fra en maktperson til en sårbar og underlegen part. Er lærer selv og blir så trist av å lese dette. Skriv om dette til rektor på skolen! Send inn leserinnlegg. Gå til skolen med noen andre du stoler på. Si fra til noen! Dette synes jeg var så forkastelig, og har dessverre vært vitne til lignende situasjoner med udugelige lærere. Håper du har det bedre i dag og klarer å riste av deg disse patetiske menneskene. De har det mest sannsynlig ikke så bra med seg selv. Gode tanker til deg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå