Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg leser dette veldig ofte har folk som blir gravide i første pp mister, er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ikke det. Tror ikke det stemmer altså.

Anonymkode: efeba...b02

Skrevet

Aner ikke om det er vanlig, men det er nok en del som har opplevd en "forsinket mensen" i løpet av livet som egentlig har vært en SA. 
Så slik jeg har lest er det mere vanlig enn man skulle tro. 
Om det er i pp1 derrimot, aner jeg ikke. 

Jeg ble gravid og fikk en SA etter en ukes tid i pp1. Klaffet ikke i pp2 og prøver oss nå på runde 3. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er feil. Eneste "regelen" som finnes er at om en har mer enn to barn, har de fleste opplevd å miste én gang eller flere siden abortrisikoen er ca 30 % helt i starten av svangerskapet. 

Men: det er i dag vanligere å skifte partner. Ny partner øker abortrisikoen ganske mye, så sånn sett kan det i noen tilfeller ha en kjerne av sannhet. 

Anonymkode: ed645...500

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror heller bare det er veldig vanlig å miste, sånn generelt...

Anonymkode: 39ff4...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble sa første gang jeg ble gravid, men var ikke i første pp

Anonymkode: b5853...155

AnonymBruker
Skrevet

Det stemte for min del, men vet ikke om det er vanlig. 

Anonymkode: 46a17...b47

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid på 7pp, men hadde en MA i uke 6, men som ikke ble oppdaget før jeg egentlig skulle ha vært i uke 10. Hadde ikke vært gravid før. 

Anonymkode: 28d10...fec

Skrevet

Stemmer ikke her. Ble gravid i pp5 og mistet, ble så gravid i pp2 og det gikk bra. Nr 2 husker jeg ikke hvor mange pp vi brukte, det tok ett år. Nr 3 satt på første forsøk.

Skrevet

Hadde SA i pp1 og SA i pp2 jeg.... "lucky me" prøver oss nå på pp3

Skrevet

Ok jeg hadde SA i pp1 og pp2 og MA i pp3. :-( Nå er vi i pp2 etter MA og håper på bedre lykke denne gangen...

Anonymkode: 0cb56...c54

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok jeg hadde SA i pp1 og pp2 og MA i pp3. :-( Nå er vi i pp2 etter MA og håper på bedre lykke denne gangen...

Off :(:( lykke til neste gang

Skrevet
3 minutter siden, Ruccula skrev:

Off :(:( lykke til neste gang

Takk, ser at jeg skrev "Ok" først, som hørtes litt surt ut, men det skulle altså være "Og", bare en liten tastefeil...

Håper du lykkes nå du også! SA/MA er så trist å oppleve flere ganger.

Skrevet

Stemmer ikke her. Første gangen gikk alt bra, neste gang SA etter PP4, etter den ble det MA etter PP3. 

Anonymkode: 9fe33...9ab

Skrevet
På 9.1.2017 den 6.52, AnonymBruker skrev:

Nei, det er feil. Eneste "regelen" som finnes er at om en har mer enn to barn, har de fleste opplevd å miste én gang eller flere siden abortrisikoen er ca 30 % helt i starten av svangerskapet. 

Men: det er i dag vanligere å skifte partner. Ny partner øker abortrisikoen ganske mye, så sånn sett kan det i noen tilfeller ha en kjerne av sannhet. 

Hvorfor er det større abortrisiko med ny partner?🤔

Skrevet

Hadde SA første gang jeg ble gravid. Kjenner to andre jenter som opplevde det samme.. 

Skrevet
På 9.1.2017 den 6.52, AnonymBruker skrev:

Når man slenger ut slike påstander bør man dokumentere dem også. Dette er bare tull. Om noe bør risikoen for spontanabort minke ved ny partner, siden det kan være tilstander hos mannen som forårsaket spontanabortene.

Skrevet

Det er vel mellom 20-30% sjanse eller noe slikt for at hver graviditet blir en sa

Anonymkode: b5853...155

Skrevet

Har vel mer med alder å si???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...