Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å høre positive og negative sider ved det å være sykepleier og barnhagelærer! Fyr løs, og hjelp meg i valget om hva jeg skal satse på..... 

Anonymkode: 4e6f6...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turnus / helg vs 7-16.30-jobbing?

Utenom dine interesser tenker jeg dette er et vesentlig moment.

AnonymBruker
Skrevet

ja, ser absolutt det positive i å slippe turnus!!:)

Skrevet

Jeg er sykepleier. Superfornøyd med det, men altså jeg klarer ikke å se for meg at jeg alltid kommer til å jobbe turnus. Turnuslivet er ikke bare bare. En må alltid jobbe helger og høytider, det er vanskelig å få ferier når en selv ønsker osv. Det finnes jo et hav av muligheter og jeg må jo ikke jobbe turnus, men det som regel "krangel" når de få jobbene uten turnus lyses ut. 

Så dersom jeg skulle valg om igjen så måtte det blitt barnehagelærer. Dette vurderte jeg også før jeg søkte sykepleien. Du jobber mandag-fredag. Fri hver helg. Fri i fellesferie (eller om det er andre ordninger?). Og dersom du liker å jobbe med barn så må jo det være den perfekte jobben. 

AnonymBruker
Skrevet

Begge er givende jobber i seg selv. Som barnehagelærer må man like litt administrativ arbeid også. Planlegging av aktiviteter, foreldresamtaler. Som ped leder er du ansvarlig for din avdeling, ikke bare barna men de ansatte også. Kontakt med barnevern, rettssaker ++. Det er en lederutdannelse man tar når man studerer barnehagelærer.

lønnen er vel ca likt. Og det er masse fine etterutdannelser man kan ta i begge yrkene. 

Går barnehagelærer studiet nå, angrer ikke på det. Veldig givende. 

Anonymkode: 46073...270

Skrevet
10 minutter siden, happiest skrev:

Jeg er sykepleier. Superfornøyd med det, men altså jeg klarer ikke å se for meg at jeg alltid kommer til å jobbe turnus. Turnuslivet er ikke bare bare. En må alltid jobbe helger og høytider, det er vanskelig å få ferier når en selv ønsker osv. Det finnes jo et hav av muligheter og jeg må jo ikke jobbe turnus, men det som regel "krangel" når de få jobbene uten turnus lyses ut. 

Så dersom jeg skulle valg om igjen så måtte det blitt barnehagelærer. Dette vurderte jeg også før jeg søkte sykepleien. Du jobber mandag-fredag. Fri hver helg. Fri i fellesferie (eller om det er andre ordninger?). Og dersom du liker å jobbe med barn så må jo det være den perfekte jobben. 

Finnes det sykpleiespesialisering innenfor pediatrien?

Om i så tilfelle kunne kanskje dette vært noe for ts? 

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer litt på er dette med ped leder.. Blir man som barnehagelærer en ped leder? Må man være leder på en avdeling eller for en hel barnehage? Eller kan man være "under" en annen barnhagelærer som da er ped leder? Eller er det kun de som er barne og undomsarbeidere, assistener osv..? Sikkert dumt spørsmål,men..🙄

Skrevet
7 minutter siden, Bergtatt skrev:

Ja, du kan utdanne deg til barnesykepleier. Men barn er syke på natta også, og i jula og på 17. mai, sånn apropos turnus.....

Helsesøster er imidlertid en mulighet, de jobber stort sett dagtid.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg lurer litt på er dette med ped leder.. Blir man som barnehagelærer en ped leder? Må man være leder på en avdeling eller for en hel barnehage? Eller kan man være "under" en annen barnhagelærer som da er ped leder? Eller er det kun de som er barne og undomsarbeidere, assistener osv..? Sikkert dumt spørsmål,men..🙄

Noen barnehager har barnehagelærere i pedagog 2 stilling. De har da ikke lederansvar.

jeg er førskolelærer og trives godt som det

AnonymBruker
Skrevet

Etter endt studie som barnehagelærer er du kvalifisert til å jobbe som ped leder og som styrer. Noen ganger ønskes master for å kunne jobbe som styrer. Mange synes det er overveldede å begynne rett som ped leder etter ferdig utdannelse så man kan jobbe som barnehagelærer på avdeling også uten lederansvar. Det blir som å være "assistent" bare med høyere lønn og mer kunnskap. 

Anonymkode: 46073...270

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er utdannet som barnehagelærer så kan man søke en stilling som pedagogisk leder-da har man overordned ansvar for alle.

Anonymkode: cb0ae...501

Skrevet
1 time siden, Bergtatt skrev:

Ja, det finnes. Mulig det kan passe, eller f.eks videreutdanning for å bli helsesøster. De har jo oftere 8-16 jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Av de to hadde jeg ikke valgt barnehagetante. 

Anonymkode: 529ce...1d1

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av de to hadde jeg ikke valgt barnehagetante. 

Anonymkode: 529ce...1d1

Har lett og lett, men finner ingen plasser som beskriver utdanning for "barnehagetante". Fortell meg hvor man blir det, takk!:ironi:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...