AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Ja, går du å kjøper en liter melk, så krever banken gebyr. Er du villig til det? Anonymkode: 5a495...1b7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Nei, så jeg bruker Skandiabanken. Anonymkode: cb502...684 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, går du å kjøper en liter melk, så krever banken gebyr. Er du villig til det? Anonymkode: 5a495...1b7 Hvilke banker krever gebyr ved betaling med kort i dagligvarebutikker? Anonymkode: ee865...fed 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Nei. Bruker kredittkort så banken heller betaler meg for å bruke kortet. Anonymkode: b4578...13a 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, går du å kjøper en liter melk, så krever banken gebyr. Er du villig til det? Anonymkode: 5a495...1b7 Fortell mer om gebyret som du tenker på. Vil det i kroner og øre bli like stort gebyr ved kjøp av en liter melk, som ved kjøp av varer for kr 1000,- ? Anonymkode: ee865...fed
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Bruker kredittkort så banken heller betaler meg for å bruke kortet. Anonymkode: b4578...13a Hvilke banker betaler deg for å bruke kredittkortet? Ønsker tips om norske banker som gjør det slik. Anonymkode: ee865...fed
Million Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilke banker betaler deg for å bruke kredittkortet? Ønsker tips om norske banker som gjør det slik. Anonymkode: ee865...fed http://kredittkort-listen.no/?gclid=CM-gtqPEstECFeqQcgod4ZIPZA Kredittkort som gir bonus ved bruk finnes på listen 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, Million skrev: http://kredittkort-listen.no/?gclid=CM-gtqPEstECFeqQcgod4ZIPZA Kredittkort som gir bonus ved bruk finnes på listen Tusen takk Anonymkode: ee865...fed
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Jeg stilte spørsmålet på bakgrunn av tråden" et kontantfritt samfunn" De fleste vil ha kontantfritt. De ser ingen bakdeler Men, vi må være klar over at den dagen vil bankene kreve gebyr .Du kan ikke bytte bank, for å slippe det,for alle vil ta gebyr. Anonymkode: 5a495...1b7 1
Neket Skrevet 8. januar 2017 #10 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har byttet bank tidligere for å slippe gebyrer. Jeg måtte betale gebyr for å betale regninger i nettbanken, ta ut penger i minibank utenom åpningstid, eller i andre bankers minibanker, osv. Var gebyr for å betale med kort i en periode også. Jeg bytter lett igjen om nåværende bank begynner med det samme.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #11 Skrevet 8. januar 2017 Jeg ville byttet bank dersom de krever gebyr for å trekke kortet. Et kontantfritt samfunn betyr ikke automatisk at alle pengene er låst til banksystemet. Staten vil alltid måtte ha en løsning før dem som ikke har bankkonto. Anonymkode: 98cc7...7a4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #12 Skrevet 8. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville byttet bank dersom de krever gebyr for å trekke kortet. Et kontantfritt samfunn betyr ikke automatisk at alle pengene er låst til banksystemet. Staten vil alltid måtte ha en løsning før dem som ikke har bankkonto. Anonymkode: 98cc7...7a4 Men hva slags "løsning" skal det i så fall være ? Anonymkode: 6d709...30d 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #13 Skrevet 8. januar 2017 Det forundrer med ikke om bankene i fremtiden skal ha 5% gebyr av alle summer som vi kjøper varer og tjenester for med kort... Anonymkode: ee865...fed
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #14 Skrevet 8. januar 2017 Pr i dag er eks vips gebyrfritt,inntil en viss sum. Bankene sier det er foreløbig. Det er naivt å tro at bankene ikke vil ta gebyr i et kontantfritt samfunn. Bankene vil da eie oss. Høyre vil allerde nå fase ut penger i dagligvarehandelen. Alle ramser opp fordelene. To stk. Det er svarte penger, og ran. I fremtiden vil ran bli av bankkort,og truet til seg kode. Ser ut som målet et å bli kvitt svarte penger. Det meste av svindel foregår på nett. Mer vil det bli. Anonymkode: 5a495...1b7
Akay Skrevet 8. januar 2017 #15 Skrevet 8. januar 2017 Tidligere så skulle alle banker ha gebyr bår du brukte kortet i butikker osv men de fleste har vel kuttet det nå.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #16 Skrevet 8. januar 2017 Dette er litt som med erosjon, under jord-overflaten. Hver enkelte mikroskopiske forandring har kanskje ikke all verdens å si, ialle fall ikke isolert sett. Men sammenlagt kan mange bittesmå endringer flytte fjell. Spørsmålet er hvordan samfunnet kommer til å se ut som, ett par tiår frem i tid... Anonymkode: 6d709...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå