Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor blir Arbledig innen få mnd. Hun er 61 år.

Hun har ikke noen utdannelse,men hatt en solid og sikker jobb i mange år. Trodde hun.

Vet du om noen som har ansatt en på 61 år?

Anonymkode: 028fb...210

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov å håpe. Jeg leste en gang i en avis om noen som hadde ansatt en eldre person, men selv om disse gjerne har mange års arbeidserfaring så tror jeg nok ikke de kommer fremst i bunken av de som arbeidsgiverne ønsker å ansette.

Anonymkode: fdf06...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det nok svært liten sjanse for at din mor kommer i arbeid igjen. 

Anonymkode: 20d37...fa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobbet hun med?

Anonymkode: e0d70...309

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor blir Arbledig innen få mnd. Hun er 61 år.

Hun har ikke noen utdannelse,men hatt en solid og sikker jobb i mange år. Trodde hun.

Vet du om noen som har ansatt en på 61 år?

Det sies fra politisk hold og fra arbeidsgiverorganisasjonene at de ønsker at folk står i arbeid til de er 72 år (minst) fordi generasjonene blir bare eldre og eldre. Folk lever lengre.

Da må de også stå lengre i arbeid!

Men virkeligheten er annerledes: 

58-åringer oppfordres/presses til å ta sluttpakker i de store bedriftene og man starter med å bli skviset/presset/mobbet ut fra og med alder: 55 år.

Anonymkode: 50c6f...87d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja politikere mener folk skal stå til 72,virkeligheten er noe annet. 

Synd om 60 åringer parkeres. De fleste er friske og rase osv. Ikke har de krav på pensjon,noen kan ta ut ved 60,men som regel ikke nok å leve av

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det nok svært liten sjanse for at din mor kommer i arbeid igjen. 

Anonymkode: 20d37...fa3

Billshit, det avhenger av flere ting 1) hvilken kompetanse hun har 2) hvor sprek hun er 3) hvor lite kresen hun er 4) det lokale arbeidsmarkedet 5) hvor hyggelig, tiltakende og sosialt dyktig hun er. 

Hva kan hun? 

Anonymkode: a4c71...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal alltids klare å finne seg en jobb som f. eks på SFO eller i barnehage. Eller som sekretær hvis hun har noe erfaring innen det? Nå vet jeg ikke hvordan helsen hennes er, men hun kan jo evt. jobbe redusert?

Hun burde uansett være aktiv og ta kontakt med de bemanningsbyråene som finnes, i tillegg til å presse NAV på noe oppfølging. 

Anonymkode: c89ba...3f5

AnonymBruker
Skrevet

Hun skal i alke fall ha dagpenger med nav i 2 år. Tror du hun greier å spare til seg selv da, gjennom de to årene?

Anonymkode: 4e085...429

AnonymBruker
Skrevet

Njaa, finnes alltids noen. Men hun får jo dagpenger i to år og er gammel nok til å slippe noe flyttemas. Kanskje hun kan pensjonere seg som 62?

Anonymkode: 1e79a...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...