Gå til innhold

Nei og nei! Mannen min er allergisk for hunder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, nå er det bekreftet hos legen: Mannen min, som er oppvokst med hunder, er allergisk for dem! Vi har hatt mistanke da han har hatt skikkelig ille anfall hos foreldrene sine, som har en labrador, men det er så dumt at det ikke bare var husstøv eller noe annet som var årsaken!

Begge to elsker vi hunder og har lenge planlagt å få en. Vi hadde gledet oss til å skaffe oss en om noen år, men nå blir det vanskelig. Kjipt!

Merkelig nok reagerer han ikke på mine foreldres hund, en schnauzer/border collie-blanding.

Å, dette var dumt! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det var synd. :-(

Men det finnes jo raser som er allergivennlige?

Jeg har ikke så mye peiling på dette, men som jeg har forstått det så er det andre her som har.

Jeg er allergisk mot katter, og enkelte reagerer jeg veldig på, mens andre nesten ikke i det hele tatt.

Tror ikke håpet er ute jeg, det ordner seg nok :)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Æsj, nå er det bekreftet hos legen: Mannen min, som er oppvokst med hunder, er allergisk for dem! Vi har hatt mistanke da han har hatt skikkelig ille anfall hos foreldrene sine, som har en labrador, men det er så dumt at det ikke bare var husstøv eller noe annet som var årsaken!

Begge to elsker vi hunder og har lenge planlagt å få en. Vi hadde gledet oss til å skaffe oss en om noen år, men nå blir det vanskelig. Kjipt!

Merkelig nok reagerer han ikke på mine foreldres hund, en schnauzer/border collie-blanding.

Å, dette var dumt! :(

ikke noe problem :) Min samboer er kjempeallergisk mot hund han. allikevel kjøpte vi oss hund i sommer, og det går kjempebra!!! Hunden er av rasen portugisisk vannhund som er allergivennlig, og i tillegg har jeg masse triks på lur om han skulle reagere.

Send gjerne en PM for tips. Jeg har satt meg så utrolig inn i dette her.

Skrevet

Har funnet ut at Wheaten Terriere kan tolereres av mange allergikere. Men den dagen vi skal ha hund skal vi låne den en uke eller to først og se hvordan det går.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Har funnet ut at Wheaten Terriere kan tolereres av mange allergikere. Men den dagen vi skal ha hund skal vi låne den en uke eller to først og se hvordan det går.

Kjempelurt!! :)

Vi testa også masse før vi tok det skrittet og kjøpte hunden. I tillegg finnes det noe som heter Petal Cleanse som vi har testa med god effekt.

Men det morsomste er at etter min samboer begynte å drikke noni juice reagerer han så og si ikke på hunder lenger!!!

Skrevet

Sier du det? Da skal jeg kjøpe Noni juice til ham med det samme! Ja, leste også at Portugisisk Vannhund kan være allergivennlige....men vet ikke som mye o m rasen (bortsett fra at dyrlege-Trude Mostue har en! :ler: ). De ser søte ut, hvertfall! Sender deg PM!

Skrevet

Shetland sheepdog og Bichon Frisè er også raser mange allergikere ikke reagerer på.

Skrevet

Men allergien forandrer seg gjerne etter hvordan imunforsvaret hans er også... Feks når han er forkjølet eller feiler noe annet kan han reagere helt annerledes. Mamma tålte vår Bichon Frisé sånn til vanlig, men når hun var sjuk gikk det aldeles ikke bra...

Dessuten kan det gå bra noen år først feks, og så blir allergien værre. Hva gjør dere med hunden da? Mange ting å tenke på... Forstår at dere vil ha hund, håper dere finner ut av det

Skrevet

Hvis man er allergisk bør man være nøye med å ikke ha hunden der man sover. Alltid vaske seg på fingrene etter man har kost med den. Prøve å ha hunden mye ute og helst bare i et rom inne. Bruke luftrenser og støvsuger beregnet på dyrehår.

Noen hunder reagerer man mer på enn andre.

Skrevet
Shetland sheepdog og Bichon Frisè er også raser mange allergikere ikke reagerer på.

Men mannen min liker dessverre ikke disse rasene i det hele tatt. Særlig ikke bichon frise....dessverre!

Han liker ikke utseendet på Wheaten terrieren heller. Også de som er så søte! Dumme mannen min! :klaske:

Skrevet

Jeg kjenner en som er kjempeallergisk mot hund, men som likevel har hund. Hans triks er å bade hunden en gang i uka. Når han møter på andres hunder som ikke er bada reagerer han, men han har ingen problemer med sine egne hunder selv om det er flere forskjellige "vanlige" raser som ikke har noe spesielt stempel som allergivennlige.

Dette kan i alle fall være verd å forsøke, hva om dine svigerforeldre tar en grundig rengjøring av huset, og deretter begynner å bade hundene sine ukentlig? Dette vil gi en god pekepinn på om trikset kan fungere også om dere vurderer å skaffe hund selv.

Skrevet

Sjansen for at allergien hans blir verre med konstant kontakt med allergener er overhengende stor. Kroppen vil først lage kompenserende effekter, men etter en stund så blir det for mye...

Skrevet
Sjansen for at allergien hans blir verre med konstant kontakt med allergener er overhengende stor. Kroppen vil først lage kompenserende effekter' date=' men etter en stund så blir det for mye...[/quote']

Poenget med vask er vel at man fjerner allergenene. De fleste som reagerer på dyr reagerer på bæsjen til middene som spiser flassen i pelsen. Om hunden vaskes minskes forekomsten av midd, bæsj og flass betraktelig. Om man derimot reagerer på enzymene i spyttet til dyrene er det lite man kan gjøre annet enn å holde seg unna dyr.

Skrevet

Vasking av dyret vil redusere allergener, men det holder ikke i det lange løp.

Allergier i voksen alder blir så godt som aldri bedre. Og dyreallergi forverres med dyrekontakt. Synd, men sant.

Skrevet
Vasking av dyret vil redusere allergener, men det holder ikke i det lange løp.

Mulig det gjelder for noen, men for min bekjende har vasking fungert 100% tilfredstillende i mange år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...