Gå til innhold

Kattesand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det denne dere snakker om?
https://www.felleskjopet.no/butikk/ovner-og-brensel/pellets/pellets-6mm-16kg-sekk-50253050/

Er ikke det farlig? Når det er for brensel, og ikke dyr? Eller er det samme produktet som peewee, bare annet navn? 
Blir skeptisk når det ikke er beregnet for katter. 
Det er eneste jeg finner under "pellets" hos felleskjøpet. 

Anonymkode: e76d6...d4a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

øvde du i vanlig kasse først. Eller måtte du kjøpe ny kasse først?
Jeg har vært på gjerde ang pellets. Da jeg er redd for at katten ikke kommer til å godta det. Vil ikke kaste bort mye penger på splitter ny do, hvis den ikke kan brukes. 

Jeg kjøpte kasse med en gang. Det våte skal jo falle ned og bort fra det tørre for at man skal få fordelene med det. Det kommer i alle fall ikke til å bli luktfritt eller helt støvfritt på gulvet med en vanlig kasse, men du kan jo forsøke å blande inn litt og litt pellets med den vanlige sanden og se om pus synes det er ok.

Anonymkode: 14883...07c

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøpte du kattedo? Hvor mye kostet den? 
Jeg vil ha det så billig som mulig. 

Jeg har vært på gjerde ang pellets. Da jeg er redd for at katten ikke kommer til å godta det. Vil ikke kaste bort mye penger på splitter ny do, hvis den ikke kan brukes. 

Husker ikke hvor jeg kjøpte den eller hvor mye den kostet, dessverre... Det er snart sju år siden... Men jeg har en med tak over. Jeg er ikke så glad i de åpne kattedoene. Jeg stupte i det og kjøpte ny do og pellets og satte den nye doen der den gamle stod. Jeg satte katten inn dit noen ganger og gravde med labbene hennes for at hun skulle skjønne at det var do. Det var null problem her heldigvis. 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det denne dere snakker om?
https://www.felleskjopet.no/butikk/ovner-og-brensel/pellets/pellets-6mm-16kg-sekk-50253050/

Er ikke det farlig? Når det er for brensel, og ikke dyr? Eller er det samme produktet som peewee, bare annet navn? 
Blir skeptisk når det ikke er beregnet for katter. 
Det er eneste jeg finner under "pellets" hos felleskjøpet. 

Det er den jeg bruker, ja. Det er bare trespon som er kokt og så pakket tett sammen. Ingen ekstra ingredienser. Mye bedre for katten enn kattesand.

Skrevet

Det finnes ikke miljøvennlig kattesand. Kattesand er en skikkelig VERSTING... Bruk trepellets :)

Anonymkode: 96d79...7bb

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke miljøvennlig kattesand. Kattesand er en skikkelig VERSTING... Bruk trepellets :)

Jeg er såpass egoistisk at jeg bryr meg mer om det er farlig for meg og katten enn om det er miljøvennlig. Trepellets er absolutt ikke farlig for katten eller meg, så da velger jeg det.

Skrevet
På 8.1.2017 den 19.03, _popcorn_ skrev:

Jeg betalte vel 150,- for kassa, så synes det var helt innafor. 
Kjøper pellets på Jula, der får man 16kg for 49,-, istedet for dyrebutikk der man får 2,5 kg for 250kr. 

Stemmer ikke helt, kjøper sand på dyrebutikken til 250kr for 10 kg :)

Beste sanden jeg har prøvd!

Skrevet
11 timer siden, Fireball skrev:

Stemmer ikke helt, kjøper sand på dyrebutikken til 250kr for 10 kg :)

Beste sanden jeg har prøvd!

Jeg snakker om pellets da, ikke sand.
Men ser at det finnes større sekker med pellets nå, til andre priser enn hva jeg så på dyrebutikk i sommer. Men er fortsatt tre ganger så dyrt på dyrebutikk kontra jula/felleskjøpet.

• Liker 2
Skrevet
På 11.1.2017 den 18.29, Popc0rn skrev:

Jeg er såpass egoistisk at jeg bryr meg mer om det er farlig for meg og katten enn om det er miljøvennlig. Trepellets er absolutt ikke farlig for katten eller meg, så da velger jeg det.

Ja, du er egoistisk. Synes du det er kult? Det er en enormt dårlig egenskap du bør kvitte deg med, ikke særlig sjarmerende. Og trepellets.. farlig for katt? Narr meg ikke til å le!

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er egoistisk. Synes du det er kult? Det er en enormt dårlig egenskap du bør kvitte deg med, ikke særlig sjarmerende. Og trepellets.. farlig for katt? Narr meg ikke til å le!

Ta på deg brillene før du svarer. :P

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

du får meg til å le litt da :) 

• Liker 1
Skrevet
På ‎10‎.‎01‎.‎2017 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøpte du kattedo? Hvor mye kostet den? 
Jeg vil ha det så billig som mulig. 

Jeg kjøpte do på dyrebutikken på Alnabru i Oslo.
Jeg øvde ikke noe, jeg fikk omplasseringskattunge som gjemte seg under sofaen i dagevis, så jeg satt bare en kasse på gulvet, og håpet på det beste :P Han skjønte greia med en gang, aldri noe "uhell" utenfor kassen...
Fikk ny kattunge før jul, ca 4-5 måneder gammel, og han hadde heller ikke noe tilvenning/opplæring.

• Liker 1
Skrevet
På 8. januar 2017 den 21.27, Arkana skrev:

Vi er veldig fornøyd med Canada Litter uten babypudder. Det klumper som andre klumpesandtyper. EverClean er bra, vi brukte det før, men unødvendig dyrt når annen klumpesand er like bra. 

Hvor kjøper du den? Jeg bruker everclean, den er den beste jeg har testet til nå, men med 4 katter blir det ganske dyrt, ja. Er ofte på tilbud i Sverige da, så pleier å kjøpe der. Kanskje jeg skal teste Canada Litter. Fjerner den lukt bra? Det er en ting som er bra med everclean, det lukter ikke fra kassene i det hele tatt i tillegg til at den klumper bra. Nå tas kassene to ganger daglig da, så noe særlig lukt ville det ikke blitt uansett. Syns det ofte er et problem med billigere kattesandtyper, at de klumper dårlig, dermed blir det både mer lukt og man kaster ut mer sand enn man ville gjort med skikkelig klumpesand. 

Skrevet
3 timer siden, Salka skrev:

Hvor kjøper du den? Jeg bruker everclean, den er den beste jeg har testet til nå, men med 4 katter blir det ganske dyrt, ja. Er ofte på tilbud i Sverige da, så pleier å kjøpe der. Kanskje jeg skal teste Canada Litter. Fjerner den lukt bra? Det er en ting som er bra med everclean, det lukter ikke fra kassene i det hele tatt i tillegg til at den klumper bra. Nå tas kassene to ganger daglig da, så noe særlig lukt ville det ikke blitt uansett. Syns det ofte er et problem med billigere kattesandtyper, at de klumper dårlig, dermed blir det både mer lukt og man kaster ut mer sand enn man ville gjort med skikkelig klumpesand. 

Canada Litter kjøpes på Felleskjøpet. Ellers oppdaget jeg nylig at Jula har enda billigere klumpesand (10 kg til 59 kr). VI har ikke prøvd den ennå, men skal prøve den neste gang vi trenger kattesand. Så lenge sanden klumper, det ikke lukter vondt og katten er fornøyd ser jeg ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig. 

Skrevet
5 minutter siden, Arkana skrev:

Canada Litter kjøpes på Felleskjøpet. Ellers oppdaget jeg nylig at Jula har enda billigere klumpesand (10 kg til 59 kr). VI har ikke prøvd den ennå, men skal prøve den neste gang vi trenger kattesand. Så lenge sanden klumper, det ikke lukter vondt og katten er fornøyd ser jeg ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig. 

Aha, trodde det var den som heter Klumpe de hadde jeg. Da skal jeg ta med en neste gang jeg er der. :) Er der nemlig støtt og stadig for å kjøpe fôr og flis til hestene mine. 

Helt enig, ingen vits å bruke mer penger enn nødvendig så lenge kattene er fornøyde og sanden klumper og ikke lukter. Fortell gjerne hvordan den er når du har prøvd. :) 

Skrevet

Det er mulig de har flere typer kattesand på Felleskjøpet altså. De har to typer Canada Litter, både med og uten babypudder (og det er dessverre den med babypudder som er billigst). 

Skrevet

Har selv prøvd det meste av kattesand, men jeg er absolutt mest fornøyd med perler/krystaller. Kjøper 10kg til 99,- i Sverige, og den holder i to mnd. Går en halv sekk i mnd. 

Plukker kun ut bæsj, og kaster det i do. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...