AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Noen her som har prøvd world's best cat litter og Canada litter? Isåfall hva likte dere og mislikte med dem? Jeg er drittlei av katteperlene, men gruer meg til å ha masse sand i leiligheten igjen. Ønsker en kattesand som er: Økovennlig,støver minst mulig, ikke lukter såpe og som ikke blir dratt med overalt...om det finnes!? Anonymkode: 0c2a9...237
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Jeg liker Canada Litter uten babypudder. Den var vanskelig for meg å finne her vi bor nå, men i dag er den tilgjengelig både i butikk (Felleskjøpet) og i nettbutikk (Animail og Zoopermarked), men nettbutikkene har bare typene med lukt. Four Friends er nesten som Canada Litter, men den får du uten babypudderlukt også i nettbutikkene. All sand støver litt, men det tror jeg du vet. Sandkorn følger med potene, så uansett om sanden er finkornet eller har litt større korn så kommer du nok til å finne sandkorn litt her og der. Anonymkode: 658cc...945
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Så de hadde den med babypudder på nettbutikken til bare 97 kr for 12kg faktisk...Men hvorfor liker du ikke den? For mye såpe lukt? Anonymkode: 0c2a9...237
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så de hadde den med babypudder på nettbutikken til bare 97 kr for 12kg faktisk...Men hvorfor liker du ikke den? For mye såpe lukt? Anonymkode: 0c2a9...237 Det er bare jeg som ikke synes det lukter så lekkert av sand med tilsatt syntetisk lukt Katten gir blankt blaffen i om dosanden luker ren barytt eller om den lukter barytt med lavendel eller babypudder. Jeg synes Canada Litter gir value for money, og den er prisgunstig, samt at den er 100% barytt så den klumper skikkelig. Anonymkode: 658cc...945
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bare jeg som ikke synes det lukter så lekkert av sand med tilsatt syntetisk lukt Katten gir blankt blaffen i om dosanden luker ren barytt eller om den lukter barytt med lavendel eller babypudder. Jeg synes Canada Litter gir value for money, og den er prisgunstig, samt at den er 100% barytt så den klumper skikkelig. Anonymkode: 658cc...945 Unnskyld. Det er bentonitt den er laget av. Husket aldeles gærnt her jeg Anonymkode: 658cc...945 1
_popcorn_ Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Jeg bruker sånn tre-pellets, det lukter ikke, støver ikke, draes ikke med utover i leiligheten, og er insane mye billigere. Koster meg ca 17kr pr mnd pr katt. Kommer aldri til å gå tilbake til sand! 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, _popcorn_ skrev: Jeg bruker sånn tre-pellets, det lukter ikke, støver ikke, draes ikke med utover i leiligheten, og er insane mye billigere. Koster meg ca 17kr pr mnd pr katt. Kommer aldri til å gå tilbake til sand! Peewee du bruker? Denne? Jeg har vurdert denne. Men man må ha spesial kasse! Og det er jo dyrt. Jeg bruker kattsand. Prøvde katteperler. Men katten blånektet å gi det en sjanse, så jeg måtte bytte tilbake til sand. Irriterende å bruke så mye penger på ny kasse. Også godtar ikke katten pellets. Jeg har hørt canada litter klumper dårlig. Jeg har kun brukt ever clean og tidy cats. Tidy cats blå lukter ikke. tidy cats rød stinker parfyme. ever clean varierer fra type til type, har prøvd noen få bare. Siden jeg går rett for tidy cats. Jeg liker aqua breeze. På grunn av mild lukt. begge disse to er ganske så dyre merker. Jeg vil bytte ut kattsand. Fordi jeg er drittlei av at sanden der hvor katten tisser oftest, blir som gjørme! Må skrape for harde livet hver dag. Og kassen må nesten vaskes og skures hver dag for å fjerne tisslukt. Katten tisser i ene enden av kassen, bæsjer i den andre. Veldig ryddig katt med et system i toalettet sitt Dette problemet gjelder ever clean og tidy cats, og alle kattsand produktene jeg har prøvd. Disse to blir minst gjørmete av de jeg har prøvd. Jeg har delvis løst problemet ved å legge en vanlig plastikkpose (frysepose/brødpose) i bunnen, for så å strø et tykt lag sand oppå. Dette sparer bunnen fra å bli så himla skitten av gjørmen. Den andre du nevner har jeg ikke hørt om. Jeg vil gjerne ha kattsand som er rimelig i bruk. Støver ikke, lukter ikke og som katten godtar. Er ikke enkelt å finne noe fyller alle disse kriteriene. Anonymkode: e76d6...d4a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Jeg bruker everclean extra strong uten lukt. Kommer litt sand utfor men har en ikea matta til 3 kr foran åpning som fanger opp det meste Anonymkode: 73c33...64e
_popcorn_ Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Jeg betalte vel 150,- for kassa, så synes det var helt innafor. Kjøper pellets på Jula, der får man 16kg for 49,-, istedet for dyrebutikk der man får 2,5 kg for 250kr. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #10 Skrevet 8. januar 2017 1 time siden, _popcorn_ skrev: Jeg bruker sånn tre-pellets, det lukter ikke, støver ikke, draes ikke med utover i leiligheten, og er insane mye billigere. Koster meg ca 17kr pr mnd pr katt. Kommer aldri til å gå tilbake til sand! Er det bare vanlig pellets eller har den et navn? Hørtes ut som noe jeg vil prøve! Anonymkode: 0c2a9...237
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #11 Skrevet 8. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare jeg som ikke synes det lukter så lekkert av sand med tilsatt syntetisk lukt Katten gir blankt blaffen i om dosanden luker ren barytt eller om den lukter barytt med lavendel eller babypudder. Jeg synes Canada Litter gir value for money, og den er prisgunstig, samt at den er 100% barytt så den klumper skikkelig. Anonymkode: 658cc...945 Takler ikke de duftene jeg heller, tror jeg er litt sensitiv mot det. Det er så unaturlig lukt, og ekkelt når man heller sanden nedi kassen og det kommer en sky med støv og såpelukt Anonymkode: 0c2a9...237
_popcorn_ Skrevet 8. januar 2017 #12 Skrevet 8. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det bare vanlig pellets eller har den et navn? Hørtes ut som noe jeg vil prøve! Anonymkode: 0c2a9...237 opptenningspellets Både Jula og Felleskjøpet har, i forskjellige merker, men til samme pris, men dem vet hva du tenker på om du spør etter opptenningspellets. Brukte samme til hest tidligere også.
Arkana Skrevet 8. januar 2017 #13 Skrevet 8. januar 2017 Vi er veldig fornøyd med Canada Litter uten babypudder. Det klumper som andre klumpesandtyper. EverClean er bra, vi brukte det før, men unødvendig dyrt når annen klumpesand er like bra.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #14 Skrevet 8. januar 2017 3 minutter siden, _popcorn_ skrev: opptenningspellets Både Jula og Felleskjøpet har, i forskjellige merker, men til samme pris, men dem vet hva du tenker på om du spør etter opptenningspellets. Brukte samme til hest tidligere også. Ok, jeg trenger levering på døren da jeg ikke har bil. Men tror jeg fant et bra alternativ! https://animail.no/peewee-14-liter.html Man kan visstnok kjøpe en kattedo med som har hull i bunnen, sånn at all pelletsen som er oppløst faller nedi bunnen som man kan tømme etterhvert. Virket genialt synes jeg, og så er strøet billig, bra for miljøet og katten. Tenker at det er mye kjemikalier og støv i klumpesanden og perlene jeg har brukt. Har du problemer med at det blir mye spon på gulvet? Anonymkode: 0c2a9...237
_popcorn_ Skrevet 8. januar 2017 #15 Skrevet 8. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg trenger levering på døren da jeg ikke har bil. Men tror jeg fant et bra alternativ! https://animail.no/peewee-14-liter.html Man kan visstnok kjøpe en kattedo med som har hull i bunnen, sånn at all pelletsen som er oppløst faller nedi bunnen som man kan tømme etterhvert. Virket genialt synes jeg, og så er strøet billig, bra for miljøet og katten. Tenker at det er mye kjemikalier og støv i klumpesanden og perlene jeg har brukt. Har du problemer med at det blir mye spon på gulvet? Anonymkode: 0c2a9...237 har toalett med riller/hull i bunnen ja Det eneste av spon som havner på gulvet, er det jeg selv mister idet jeg rengjør kassen. Kattene har aldri dratt utover spon. Men mine katter har en tendens en gang i blandt til å hente seg pellets for å leke med
Popc0rn Skrevet 8. januar 2017 #16 Skrevet 8. januar 2017 Jeg henger meg på trepellets! Det er fantastisk! Jeg kjøper trepelletsene fra Felleskjøpet, fordi jeg bor på bygda og man kan bestille inn fra Felleskjøpet på Coop Markedet i bygda. 59 kr for 16 kg. Bare sånn for å nevne det hvis det er lettere for deg. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg trenger levering på døren da jeg ikke har bil. Men tror jeg fant et bra alternativ! https://animail.no/peewee-14-liter.html Man kan visstnok kjøpe en kattedo med som har hull i bunnen, sånn at all pelletsen som er oppløst faller nedi bunnen som man kan tømme etterhvert. Virket genialt synes jeg, og så er strøet billig, bra for miljøet og katten. Tenker at det er mye kjemikalier og støv i klumpesanden og perlene jeg har brukt. Har du problemer med at det blir mye spon på gulvet? Anonymkode: 0c2a9...237 Skal man bruke trepellets, så er det slike to-delte kattedoer man bruker, ja. Nei, det blir ikke spon på gulvet. Null nada. Den delen katten er i har trepellets og de er for store til at de henger noe særlig fast i labbene. Det blir kanskje en pellets her og der, men ikke spon. Trepelletsene som blir fuktige løser seg opp og blir til sagspon. Så rister man bare litt i doen en gang i blant for å få sagsponet til å drysse ned i den nederste boksen. Bæsjen må jo plukkes bort som vanlig, men pelletsene som ligger igjen i toppboksen er ganske så rene etter at man har plukket bort bæsj og ristet godt i doen for å få sagsponet til å falle ned. Katten min liker trepellets mye bedre enn kattesand. Men det var uvant først. Heldigvis hadde hun ikke noen problemer med å venne seg til det. Tips: Når man tømmer nederste boksen, så legg noen av trepelletsene fra toppboksen i nederste boksen. Noe av tisset går jo rett gjennom før det rekker å trekke inn i trepellets, så ved å legge trepellets i bunnboksen så får du tørrere sagespon som lukter enda mindre. Sånn at det dekker ca 1/3 av bunnen, spredt rundt. Så fyller du på litt i toppboksen. Jeg har aldri trengt å tømme hele toppboksen. Jeg bare plukker ut de skitne trepelletsene (hvis katten har litt løs avføring) og fyller opp med nye trepellets til passelig nivå. Helt tilfeldig at jeg og @_popcorn_ har lignende nick forresten. Har aldri sett brukeren før.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #17 Skrevet 8. januar 2017 ååå nå er jeg skikkelig gira på pellets! Men da bør jeg nok kjøpe den nye kattedoen? Ser for meg at det vil bli litt mer søl og mindre utbytte uten den. Litt usikker på om jeg skal teste pelletsen først for å se om hun liker det, tror ikke hun er kresen da. Hun har prøvd tre forskjellige typer sand og perler, hun brydde seg ikke, syntes det var litt skummelt med lyden fra perlene i starten da. Anonymkode: 0c2a9...237
Popc0rn Skrevet 8. januar 2017 #18 Skrevet 8. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ååå nå er jeg skikkelig gira på pellets! Men da bør jeg nok kjøpe den nye kattedoen? Ser for meg at det vil bli litt mer søl og mindre utbytte uten den. Litt usikker på om jeg skal teste pelletsen først for å se om hun liker det, tror ikke hun er kresen da. Hun har prøvd tre forskjellige typer sand og perler, hun brydde seg ikke, syntes det var litt skummelt med lyden fra perlene i starten da. Anonymkode: 0c2a9...237 Jeg ville prøvd pelletsene først for å se om katten godtar det. Det er jo litt kjipt å kaste bort noen hundre kroner på en kattedo man ikke kan bruke. Men godtar katten trepellets, så vil jeg absolutt anbefale å kjøpe en todelt kattedo. Du vil ikke oppleve alle fordelene med trepellets uten å ha en todelt kattedo.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #19 Skrevet 10. januar 2017 Jeg bruker også pellets, har Peewee. Vi hadde en overgangsperiode på en ukes tid før pus lærte at disse tregreiene var til å tisse på. Vi blandet litt pellets inn i den gamle sanden, og la litt avføring over i den nye kassen. Så plutselig en dag sa det klikk! Så ikke gi opp selv om den ikke aksepteres med én gang. Anonymkode: 14883...07c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #20 Skrevet 10. januar 2017 På 9.1.2017 den 0.26, Popc0rn skrev: Jeg ville prøvd pelletsene først for å se om katten godtar det. Det er jo litt kjipt å kaste bort noen hundre kroner på en kattedo man ikke kan bruke. Men godtar katten trepellets, så vil jeg absolutt anbefale å kjøpe en todelt kattedo. Du vil ikke oppleve alle fordelene med trepellets uten å ha en todelt kattedo. Hvor kjøpte du kattedo? Hvor mye kostet den? Jeg vil ha det så billig som mulig. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker også pellets, har Peewee. Vi hadde en overgangsperiode på en ukes tid før pus lærte at disse tregreiene var til å tisse på. Vi blandet litt pellets inn i den gamle sanden, og la litt avføring over i den nye kassen. Så plutselig en dag sa det klikk! Så ikke gi opp selv om den ikke aksepteres med én gang. Anonymkode: 14883...07c øvde du i vanlig kasse først. Eller måtte du kjøpe ny kasse først? Jeg har vært på gjerde ang pellets. Da jeg er redd for at katten ikke kommer til å godta det. Vil ikke kaste bort mye penger på splitter ny do, hvis den ikke kan brukes. Anonymkode: e76d6...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå