Gå til innhold

Studere eiendomsmegling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er i vurdering om å søke meg inn på eiendomsmegling. 

Er det mye matematikk på studiet? Jeg har fritak i matematikk og er ikke god i faget. 

Og hva slags snitt må man ha for å komme inn på studiet? 

Anonymkode: ba70c...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er i vurdering om å søke meg inn på eiendomsmegling. 

Er det mye matematikk på studiet? Jeg har fritak i matematikk og er ikke god i faget. 

Og hva slags snitt må man ha for å komme inn på studiet? 

Det kommer an på hvor du har tenkt å studere.

Anonymkode: 0a2f9...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, Spiteful skrev:

Fritak i matte??? Hvorsan fikk du det??? 

Legen. Har erklæring på vansker i matematikk og jeg søker da høyskole med snitt fra alle andre fag enn matematikk. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studere eiendomsmegling i disse digitale dager? Var det fullt på studiene for fasttelefon-montasje og fotofremkalling?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ikke så lurt ut å studere eiendomsmegling når du er så håpløs i matematikk at du må ha FRITAK fra legen for det.. 

Anonymkode: 8ea38...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morene

Har en venninne som studerer eiendomsmegling på BI, og hun forteller i hvert fall at det er noen matematikk fag som man må gjennom dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke så lurt ut å studere eiendomsmegling når du er så håpløs i matematikk at du må ha FRITAK fra legen for det.. 

Anonymkode: 8ea38...2ab

Skjerp deg. Tøft av deg å være anonym bak skjermen. Det kan godt h*n har dyskalkuli og har vansker med matematikk, men du skal ikke drepe håpet om at h*n ikke skal kunne klare å studere eiendomsmegling. H*n er ikke håpløs, men kan heller være en like sterk person som mange andre.. Det ER faktisk mulig å komme seg innpå en høyskole om man har vansker med matematikk, og søker dispensasjon i fra faget matematikk. 

Anonymkode: 3c919...719

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvertfall en del matte nåe du jobber som megler, da med å sette opp pristilbud til og sammen med kunden, spørsmål angående renter, lån, kostnader osv. Meglere får mange spørsmål på flere ting som du nok trenger mattekunnskaper til.

Så hvis du sliter med dyskalkuli så er jeg ikke sikker på at meglerstudiet er det rette for deg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søsteren min er eiendomsmegler. Hun har fast lønn, uansett hvor mye hun jobber. Jobber 8-4 fast i hverdagene. Visninger på kvelder i ukedager, itillegg til helger. Hun må være tilgjengelig på mob så si hele døgnet. Skikkelig drittjobb med andre ord.

Anonymkode: f3fed...2fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg. Tøft av deg å være anonym bak skjermen. Det kan godt h*n har dyskalkuli og har vansker med matematikk, men du skal ikke drepe håpet om at h*n ikke skal kunne klare å studere eiendomsmegling. H*n er ikke håpløs, men kan heller være en like sterk person som mange andre.. Det ER faktisk mulig å komme seg innpå en høyskole om man har vansker med matematikk, og søker dispensasjon i fra faget matematikk. 

Naturligvis skal man kunne studere selv om man har fritak fra matematikk, men eiendomsmegling er ikke et av studiene som er aktuelle da. Geez...

TS: Det er forholdsvis mye matematikk. 

Anonymkode: d10b4...898

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er ikke om det er mulig å komme seg inn, men om TS klarer å komme seg igjennom studiene og få seg jobb etterpå. Jeg kan ikke tenke meg at noen bedrifter der ute er villige til å ansette eiendomsmeglere som har store problemer med matematikk, og hvis TS fikk fritak på matte i vgs så vil h*n nok ikke kunne klare matematikk fag på høyskole-nivå heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er ikke om det er mulig å komme seg inn, men om TS klarer å komme seg igjennom studiene og få seg jobb etterpå. Jeg kan ikke tenke meg at noen bedrifter der ute er villige til å ansette eiendomsmeglere som har store problemer med matematikk, og hvis TS fikk fritak på matte i vgs så vil h*n nok ikke kunne klare matematikk fag på høyskole-nivå heller.

Hun vil ikke bli tatt opp på særskilt grunnlag grunnet fritak for matematikk til et studium med så mye matematikk (både matematikk, regnskap, mikro- og makroøkonomi bl. a.)

Anonymkode: d10b4...898

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullførte våren 2016 en bachelor i eiendomsmegling fra BI. 

Studiet inneholder mattefag. Man må ta matte (grunnleggende nivå) mikroøkonomi, makroøkonomi og har en del finansfag i tillegg. Ville ikke anbefalt noen som sliter med matte å ta denne utdanningen. 

I tillegg utdannes det vanvittig mye mer folk enn det er behov for, så det er vanskelig å få jobb. De færreste firmaene tilbyr fast lønn, det vanligste er kun 1-3 mnd fastlønn, deretter går man over på 100% provisjon. 

Med andre ord - et krevende yrke, men er vanvittig gøy for de som lykkes (dessverre er de få, da konkurransen er veldig høy) 

Anonymkode: c2b66...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...