Mamma1 Skrevet 6. desember 2004 #101 Skrevet 6. desember 2004 Hvorfor skulle du bry deg om barn dine begynner/ prøver det? Du sier jo ved å prøve det, at det er helt ok. dobbelmoral. Kanskje det dummeste svaret jeg har fått noensinne her inne..... Det er som å si: Hvorfor skulle du bry deg om at dattera di blir tenåringsmamma, du ble det jo selv... Har ikke helt troen på den rusinfoen som går ut til foreldre slik at de skal forstå når barna deres har begynt med rusmidler.. (Hasjen lukter sånn og sånn, det er helt umulig å beskrive den lukten før du har kjent den..) Du er heller ikke i stand til å se om sønnen din har drukket brennevin el om han f.eks.har tatt piller, dersom du ikke har erfaring med det selv...
Gjest joar Skrevet 6. desember 2004 #102 Skrevet 6. desember 2004 kjenner selv et kristent par som ikke drikker (for alt jeg vet i hvert fall - de er strengt religiøse), men som har tre tungt narkomane barn. Det kan finnes verre påvirkningskrefter enn at foreldrene dine har PRØVD narkotika. 1 kan jeg kanskje forstå. Men 3 stykker..det kaller jeg bare dårlige foreldre. Mon tro om det hadde vært endret om de hadde prøvd narkotiske stoffer som unge? Tviler på det..
Mamma1 Skrevet 6. desember 2004 #103 Skrevet 6. desember 2004 Eller så heter det at man lærer av erfaring. All respekt til avholdsfolk, og til folk som i alt de gjør lever etter alle idealer og prinsipper de har. jeg kjenner selv et kristent par som ikke drikker (for alt jeg vet i hvert fall - de er strengt religiøse), men som har tre tungt narkomane barn. Det kan finnes verre påvirkningskrefter enn at foreldrene dine har PRØVD narkotika. Helt enig...Hvem var det på 60tallet som ikke prøvde dop?? ikke mange, i byene i hvertfall.. Tror ikke barna av denne generasjonen har en overvekt av narkomane...
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2004 #104 Skrevet 6. desember 2004 Kanskje det dummeste svaret jeg har fått noensinne her inne..... Det er som å si: Hvorfor skulle du bry deg om at dattera di blir tenåringsmamma, du ble det jo selv... Ser for meg deg om et par år, når begge ungene dine er i rett alder og du tar dem i å røyke hasj..sur og irritert klager på dem..Men var ikke det spor bedre selv. For du hadde vel klaget om du oppdaget dem? Det synes jeg er veldig dobbelmoral. Hvorfor skal ikke dem få prøve selv, når deg var helt ok for deg? Og man trenger ikke prøve hasj for å vete hvordan det lukter. Du lukter med en gang at det ikke er vanlige sigaretter.
Gjest Pet Skrevet 6. desember 2004 #105 Skrevet 6. desember 2004 Ser for meg deg om et par år, når begge ungene dine er i rett alder og du tar dem i å røyke hasj..sur og irritert klager på dem..Men var ikke det spor bedre selv. For du hadde vel klaget om du oppdaget dem? Det synes jeg er veldig dobbelmoral. Hvorfor skal ikke dem få prøve selv, når deg var helt ok for deg? Er det bare avholdsfolk som har moralsk rett til å ta en alvorsprat med tenåringene sine når de begynner å prøve ut alkohol? For de som har drukket selv blir dobbeltmoralske?
Gjest Pet Skrevet 6. desember 2004 #107 Skrevet 6. desember 2004 Alkohol er ikke ulovlig. Nå var det moral det var snakk om da... Synes også folk som har kjørt for fort også har rett til å snakke med ungdommene sine om fartsgrenser.
Mamma1 Skrevet 6. desember 2004 #108 Skrevet 6. desember 2004 Ser for meg deg om et par år, når begge ungene dine er i rett alder og du tar dem i å røyke hasj..sur og irritert klager på dem..Men var ikke det spor bedre selv. For du hadde vel klaget om du oppdaget dem? Det synes jeg er veldig dobbelmoral. Hvorfor skal ikke dem få prøve selv, når deg var helt ok for deg? Og man trenger ikke prøve hasj for å vete hvordan det lukter. Du lukter med en gang at det ikke er vanlige sigaretter. Er alle like naive her inne, man kan virkelig lure... Kjenner du forskjell på vanlige sigaretter og hasj, når du aldri har vært borti det?? Tviler på det.. Klager på det, nei det kommer jeg ikke til å gjøre. Men jeg er i min fulle rett til å snakke med dem om det.. Når det er sagt så ser jeg heller at mine barn skal røyke hasj enn å drikke alkohol. Hadde ikke du tatt en alvorsprat med dine barn den dagen de kommer hjem fulle? Eller har du ikke rett til det når du har drukket selv??
Gjest Joar Skrevet 6. desember 2004 #109 Skrevet 6. desember 2004 Når det er sagt så ser jeg heller at mine barn skal røyke hasj enn å drikke alkohol. Er det rart verden går til helvete?..Tror ikke det blir noe "årets mamma" på deg i år heller..Begge deler er farlig, men bare hasj er ulovlig.
Gjest Valhalla Skrevet 7. desember 2004 #110 Skrevet 7. desember 2004 Tja mange latterlige lover, vi aksepterer i altfor stor grad den herskende elites kontroll over oss. Har vært et problem gjennom historien for europeere, lydige små mus vi er.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 7. desember 2004 #111 Skrevet 7. desember 2004 Begynn med å respektere deg selv, så kommer det kanskje... helt enig. alle skal respekteres...inkludert de som har prøvd narkotika. dummeste kommentaren ever! Og ja jeg har brukt narkotika. Nesten alt utenom herion og LSD og ghb. er 4-5 år siden sist.
Mamma1 Skrevet 7. desember 2004 #112 Skrevet 7. desember 2004 Tja mange latterlige lover' date=' vi aksepterer i altfor stor grad den herskende elites kontroll over oss. Har vært et problem gjennom historien for europeere, lydige små mus vi er.[/quote'] Helt enig! Som Julia Kristeva sier; Vi påstår at vi er frie, men er vi egentlig frie, slik som vi innretter oss etter alle samfunnets normer? PS Joar, den tittelen som "årets mamma" er jeg ikke i det hele tatt interessert i å få.. Og om verden går til helvete fordi noen av oss har et mer nyansert på verden og alle dens problemer (i motsetning til andre som kun ser i svart/hvitt), ja da får den bare gå til helvete..
Miranda Skrevet 7. desember 2004 #114 Skrevet 7. desember 2004 Nei de begynte antagelig med alkohol... ...Eller hasj, som de selvfølgelig hadde mange eksempler i forhold til; folk som kun har brukt hasj i maaange år, og ikke lever et normalt liv for det. Jo takk! Er fordømmende. Kan ikke forstå at folk velger å prøve/bruke noe så dumt! At det er en grunn til at de har havnet "på kjøret", er klart, og jeg synes synd på dem for de årsaker som har ført dem dit. Og for deres manglende evne til å løse problemer på annet vis... Men de har ikke min medlidenhet for sitt misbruk :evil:
Nick Etmitt Skrevet 7. desember 2004 #115 Skrevet 7. desember 2004 ...Eller hasj, som de selvfølgelig hadde mange eksempler i forhold til; folk som kun har brukt hasj i maaange år, og ikke lever et normalt liv for det. Jo takk! Er fordømmende. Kan ikke forstå at folk velger å prøve/bruke noe så dumt! At det er en grunn til at de har havnet "på kjøret", er klart, og jeg synes synd på dem for de årsaker som har ført dem dit. Og for deres manglende evne til å løse problemer på annet vis... Men de har ikke min medlidenhet for sitt misbruk :evil: ..problemet er jo at man får tak i sterkere stoffer i det samme miljøet som man skaffer hasj. Uansett... man blir ikke narkoman av å røyke litt bønne. Såpass må selv du forstå!? Om enkelte går videre til sterkere stoffer, så er det ikke hasjen i seg selv som er årsaken til dette..
Miranda Skrevet 7. desember 2004 #116 Skrevet 7. desember 2004 Når det er sagt så ser jeg heller at mine barn skal røyke hasj enn å drikke alkohol. :o :o Gud trøste og bedre...! Jeg må ha mistet poenget et sted på veien, - la oss nå høre din fornuftige forklaring på hvorfor du vil dine barn skal røyke hasj!!
Nick Etmitt Skrevet 7. desember 2004 #117 Skrevet 7. desember 2004 :o :o Gud trøste og bedre...! Jeg må ha mistet poenget et sted på veien, - la oss nå høre din fornuftige forklaring på hvorfor du vil dine barn skal røyke hasj!! Hva mener du er så farlig med å røyke hasj? Hva gjør alkohol bedre enn hasj? Mener du hasj er mer skadelig, eller er du bare påvirket av propaganda?
Miranda Skrevet 7. desember 2004 #118 Skrevet 7. desember 2004 ..problemet er jo at man får tak i sterkere stoffer i det samme miljøet som man skaffer hasj. Uansett... man blir ikke narkoman av å røyke litt bønne. Såpass må selv du forstå!? Om enkelte går videre til sterkere stoffer, så er det ikke hasjen i seg selv som er årsaken til dette.. Røyker man hasj ofte nok blir man avhengig. Er man avhengig er man misbruker. Hasj er et narkotikum, - derfor er man narkoman. Svar godt nok, eller skal jeg finne teskjeen frem til deg? :evil:
Nick Etmitt Skrevet 7. desember 2004 #119 Skrevet 7. desember 2004 Røyker man hasj ofte nok blir man avhengig. Er man avhengig er man misbruker. Hasj er et narkotikum, - derfor er man narkoman. Svar godt nok, eller skal jeg finne teskjeen frem til deg? :evil: Feil. Hasj gjør deg ikke avhengig. Det er vanedannende, ja, men dette er ikke det samme som avhengighetsdannende. Alkohol derimot, er avhengighetsdannende. Dette vises f.eks. ved at alkoholikere får abstinenser når de er edru. Finn heller frem teskjeen til deg selv du. Eller kanskje du heller skulle finne frem en stor spiseskje, for du bør få inn litt mer kunnskap før du uttaler deg noe mer.
Gjest Agathe Skrevet 7. desember 2004 #120 Skrevet 7. desember 2004 Røyker man hasj ofte nok blir man avhengig. Er man avhengig er man misbruker. Hasj er et narkotikum' date=' - derfor er man narkoman. Svar godt nok, eller skal jeg finne teskjeen frem til deg? :evil:[/quote'] Man blir psykisk avhengig, og det skjer langt fra alle. Man blir fysisk avhengig av nikotinen i tobakken blandet med hasjen. Ting er ikke svart-hvitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå