Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #41 Skrevet 3. desember 2004 Olga, hva slags fjott er du? Jeg eier heller ingen respekt for folk som bruker narkotika. Er jeg også 14 da? Himmel. Ikke snakk nedlatende om folk du ikke vet en dritt om din femtenåring. Vil ikke gå inn i en krangel med deg, har også mistet folk av overdoser. Før jeg var 25 var 30 av mine barndomsvenner døde... Men folk som ikke eier respekt for dem som bruker narkotika, må ha en svær diger sperre i hodet, tillært eller medført...
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #42 Skrevet 3. desember 2004 Kall det hva du vil, sperre eller ikke sperre. Jeg innrømmer gjerne at det er trangsynt og dømmende. Men jeg innrømmer det iallefall. Si det man mener og mene det man sier
SuperNova Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #43 Skrevet 3. desember 2004 Før jeg var 25 var 30 av mine barndomsvenner døde... Det er jo helt tragisk! Når det gjelder respekt: Jeg har absolutt respekt for folk som bruker narkotika, men er glad for at jeg ikke har behov for det i mitt liv. Men du, når du kjenner så mange som har mista livet på grunn av narkotika, hvordan kan du ha et så avslappa forhold til spørsmålet? Dette var ikke spydig ment, jeg bare lurer...
Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #44 Skrevet 3. desember 2004 Det er jo helt tragisk! Når det gjelder respekt: Jeg har absolutt respekt for folk som bruker narkotika, men er glad for at jeg ikke har behov for det i mitt liv. Men du, når du kjenner så mange som har mista livet på grunn av narkotika, hvordan kan du ha et så avslappa forhold til spørsmålet? Dette var ikke spydig ment, jeg bare lurer... Jeg har vært nødt til å sete meg inn i problematikken, når så mange dør, har bodd flere steder i dette landet, så får man mange spørsmål i hodet; har også snakket med heroinister som er mot metadon, vært en søkende, men ofte folk svarer når jeg spør.... Og spørsmålet, forhold til avslappet til narkotika, som du nevnte, det finnes mange former for rusmidler, nå snakka vi om hasj (og videre til heroin)... Finnes folk som har gått over fra vanlig hjembrent til heroin, i 65-årsalder også... Hva skal jeg si, er ikke ekspert.
Gjest Omorosa ii Skrevet 3. desember 2004 #45 Skrevet 3. desember 2004 Hvorfor i helvete skal jeg respektere folk som bruker narkotika???????
Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #46 Skrevet 3. desember 2004 Hvorfor i helvete skal jeg respektere folk som bruker narkotika??????? Begynn med å respektere deg selv, så kommer det kanskje...
Gjest Valhalla Skrevet 3. desember 2004 #47 Skrevet 3. desember 2004 Så en klyse som gikk forbi en narkis og spytta på bakken og ropte inn i øret hans NARKIS, fikk lyst til å banke han. Er det sånn dere ikke respekterer dem?
birgitte242 Skrevet 3. desember 2004 #48 Skrevet 3. desember 2004 Det menneskesynet som kommer frem i denne diskusjonen provoserer meg :evil: Er vi ikke alle verdifulle i kraft av å være et menneske, narkoman eller ikke? Det er ingen som har sagt at vi må like hverken narkomane eller sneversynte lesber, men de fortjener da vår respekt på lik linje med alle mennesker..
Gjest Mrs. Potter Skrevet 3. desember 2004 #49 Skrevet 3. desember 2004 Nei jeg har aldri prøvd,og kommer aldri til å gjøre det heller!
~Viva~ Skrevet 4. desember 2004 #50 Skrevet 4. desember 2004 Hvorfor i helvete skal jeg respektere folk som bruker narkotika??????? Hvorfor i helvete ikke...? Det finnes mennesker jeg også har mistet respekten for, men det er iallfall ikke på grunnlag av om de bruker stoff eller fordi de driver med hva som helst annet som bare skader dem selv. At noen ikke respekterer meg som menneske kun fordi jeg har brukt narkotika sier mer om dem enn om meg, og jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre om slike meninger. Men, men.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #51 Skrevet 4. desember 2004 Ok, jeg ser at jeg uttrykte meg litt klønete. Jeg mener ikke at jeg ikke respekterer mennesker som bruker narkotika. Jeg respekterer ikke at de bruker det. OG jeg synes faktisk det er vesensforskjell på sosseunger fra øvre holmekollen som har for lite å bruke pengene sine på og narkomane som har havnet skeivt ut i livet sitt. Men jeg klarer ikke å godta valgene de tar uansett.
LilleBille Skrevet 4. desember 2004 #52 Skrevet 4. desember 2004 Nei - har aldri brukt - og kommer aldri til å prøve heller.
RoadQueen Skrevet 4. desember 2004 #53 Skrevet 4. desember 2004 Nei -narkotika har eg aldri prøvd og eg kjem alder til å prøva det heller.
Gjest Ninakanin Skrevet 4. desember 2004 #54 Skrevet 4. desember 2004 Jeg stemte ikke, pga at jeg ikke betrakter hasj som narkotika, men som en urt, et rusmiddel ja, men ikke narkotika. Alkohol er jo også et rusmiddel, men er det narkotika? Og er tobakk og kaffe narkotika? Eller paracet osv...
Gjest Bellatrix Skrevet 4. desember 2004 #55 Skrevet 4. desember 2004 Jeg har aldri prøvd narkotika. Har full respekt for narkomane som virkelig har problemer, men ikke med folk som "skryter" av sin egen hasjrøyking.
Gjest Valhalla Skrevet 4. desember 2004 #56 Skrevet 4. desember 2004 Er ikke med på at narkomane er offer, men jeg respekterer dem som menneske allikevel. De har selv valgt å bruke narkotika. Hasjrøykere av typen hasj er det eneste jeg klarer å snakke om og legggaliserrring er den viktigste politiske saken for meg er også irriterende.
Andrine22 Skrevet 5. desember 2004 #57 Skrevet 5. desember 2004 Niks! Kunne ikke falt meg inn - så dum er jeg ikke! Jepp, samme her!
Andrine22 Skrevet 5. desember 2004 #58 Skrevet 5. desember 2004 Jeg vil ikke si at jeg ikke respekterer narkomane, men klarer IKKE å synes synd på de. Absolutt ikke. ALLE vet at narkotika er farlig før de prøver det. Jaja, mange har hatt en vanskelig barndom og alt det der, men det er bare en forklaring- ikke en unnskyldning på at de lett kom inn i miljøet. På samme måte syns jeg ikke synd på kriminelle (ranere, drapsmenn+++) selv om de har hatt en tragisk barndom. Hallo?? De har hode likevel, og har alltid mulighet for å søke hjelp i steden for å ruse seg eller å drepe folk, for å sette det litt på spissen...
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2004 #59 Skrevet 5. desember 2004 Nei, jeg har aldri og kommer aldri til å prøve narkotika. Jeg er FULLSTENDIG imot det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå