SuperNova Skrevet 3. desember 2004 #1 Skrevet 3. desember 2004 Har du noen gang brukt narkotika? Eller brukt "lovlige droger" som f. eks. Rohypnol eller Valium til annet enn det legen skrev det ut for? Selv forsøkte jeg hasj da jeg gikk på videregående. Ikke mye, bare fem-seks ganger. Noen ganger merket jeg ikke så mye, men fikk også latterkick et par ganger. Ei av jentene i den gjengen døde fem år senere av en overdose heroin... Tankevekker. PS: Jeg vil ikke at dette skal bli en reklamekampanje for narkotika, så hvis noen skulle ha veldig positive erfaringer, er det fint hvis dere toner det ned. DS.
Gjest lilletroll Skrevet 3. desember 2004 #2 Skrevet 3. desember 2004 Nei jeg har ALDRI prøvd noen form for narkotika, og ikke kommer jeg noen gang til å gjøre det heller.
Gjest lmari Skrevet 3. desember 2004 #4 Skrevet 3. desember 2004 Nei. Kommer ikke til å prøve det heller.
Tigerlily Skrevet 3. desember 2004 #5 Skrevet 3. desember 2004 Nei. Kommer nok ikke til å prøve heller (kanskje med unntak av hasj i Amsterdam en gang, og da må jeg være i et utrolig nysgjerrig humør).
Arkana Skrevet 3. desember 2004 #7 Skrevet 3. desember 2004 Nei, aldri, og jeg kommer ikke til å prøve heller.
Gjest Valhalla Skrevet 3. desember 2004 #8 Skrevet 3. desember 2004 Du skriver jo nesten at hasj fører til heroin, det må da være lov å si i mot det eller vil du kalle det reklame?
SuperNova Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2004 Du skriver jo nesten at hasj fører til heroin' date=' det må da være lov å si i mot det eller vil du kalle det reklame?[/quote'] Nei, slapp av, nå. Hvis man virkelig ønsker å vri på ordene, sier jeg jo like mye det motsatte: At hasj kan føre til et "kjernesunt A4-vellykket" liv som mitt! Bare fortell du, Val.
Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #11 Skrevet 3. desember 2004 Nei. Kommer nok ikke til å prøve heller (kanskje med unntak av hasj i Amsterdam en gang' date=' og da må jeg være i et utrolig nysgjerrig humør).[/quote'] Bli med meg til Amst en dag, så kan vi være supernysgjerrige? Motstander av piller osv. men har røyka litt en sjelden gang.
Gjest Cerise Skrevet 3. desember 2004 #12 Skrevet 3. desember 2004 Nope... aldri prøvd, og er nå så stor jente at jeg kan si at jeg ikke kommer til å prøve det heller
Gjest Chrizzy Skrevet 3. desember 2004 #13 Skrevet 3. desember 2004 Har prøvd litt forskjellig, men det er lenge siden! Har ikke prøvd heroin å syre da :o Uff hørtes nesten garvet ut de her, men jeg hadde en periode der jeg bevisst søkte meg til det miljøet, søkte meg rimelig fort ut fra det å
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #14 Skrevet 3. desember 2004 Jepp. Det er jeg faktisk glad for i dag når jeg har barn i den rette alderen. Ser kanskje ting lettere da... Uten at jeg dermed anser meg som noen ekspert på noe måte.
Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #15 Skrevet 3. desember 2004 Jeg stemte ikke, pga at jeg ikke betrakter hasj som narkotika, men som en urt, et rusmiddel ja, men ikke narkotika. Alkohol er jo også et rusmiddel, men er det narkotika? Og er tobakk og kaffe narkotika? Eller paracet osv...
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #16 Skrevet 3. desember 2004 Jeg stemte ikke, pga at jeg ikke betrakter hasj som narkotika, men som en urt, et rusmiddel ja, men ikke narkotika. Alkohol er jo også et rusmiddel, men er det narkotika? Og er tobakk og kaffe narkotika? Eller paracet osv... Heroin er forsåvidt også en urt, i hvert fall kommer opiumsom man lager det av fra en plante. Selv om "farlighetsgraden" er vidt forskjellig. Om et stoff defineres som narkotika eller ei har med hva i kroppen vår det påvirker. Har ikke kunnskaper nok til å utdype dette, men det har kanskje andre. Selv har jeg røyka hasj/marihuana et fåtall ganger, ganske forsiktig, og uten spennende eller negative opplevelser. Kommer kanskje til å røyke igjen en veldig sjelden gang.
SuperNova Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #17 Skrevet 3. desember 2004 Jeg stemte ikke, pga at jeg ikke betrakter hasj som narkotika, men som en urt, et rusmiddel ja, men ikke narkotika. Alkohol er jo også et rusmiddel, men er det narkotika? Og er tobakk og kaffe narkotika? Eller paracet osv... Vi kan jo holde oss til de stoffene som står på Narkotikalisten http://home.powertech.no/belkjekk/dokum/forskrift.html , som er fastsatt av Arbeids- og sosialdepartementet. Hvis du skroller litt ned på siden, finner du den. Men dette er vel litt flisespikkeri, Olga. Jeg tror de fleste skjønner hva som er narkotika eller ikke. Eller en annen enklere definisjon: De stoffene som ble omsatt på Plata!
Gjest Valhalla Skrevet 3. desember 2004 #18 Skrevet 3. desember 2004 De solgte sjelden hasj på plata, gikk for det meste i amfeatamin for ungdommen.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2004 #19 Skrevet 3. desember 2004 Nei. Kommer nok ikke til å prøve heller (kanskje med unntak av hasj i Amsterdam en gang, og da må jeg være i et utrolig nysgjerrig humør). Samme her.
Blomsterenka Skrevet 3. desember 2004 #20 Skrevet 3. desember 2004 Vi kan jo holde oss til de stoffene som står på Narkotikalisten http://home.powertech.no/belkjekk/dokum/forskrift.html , som er fastsatt av Arbeids- og sosialdepartementet. Hvis du skroller litt ned på siden, finner du den. Men dette er vel litt flisespikkeri, Olga. Jeg tror de fleste skjønner hva som er narkotika eller ikke. Eller en annen enklere definisjon: De stoffene som ble omsatt på Plata! Plata? Det er ikke der jeg har fått tilgang til hasj, kan jeg love deg. Navn osv kan jeg ikke oppgi, men noen er stadig i media, godt voksne mennesker. Ja det er flisespikkeri, men hvorfor ikke? Til en annen her, heroin kommer fra en valmueplante og er også en urt, det stemmer. Men det har jeg ingen erfaring med. Lista over narkotika... hvorfor var ikke GHB på den lista da jeg var 18?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå