AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Har en 7 mnd kattunge som jeg lurer på rasen til, er sikkert bare jeg men han ligner jo på norsk skogkatt. Anonymkode: a0b5f...65d 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Syns det ser ut som en huskatt, blanding. Du vet vel om du kjøpte den fra en oppdretter eller om du fikk den gratis som blanding? Norsk skogskatt er renraset og dersom du har fått en rasekatt så ville du visst det. Disse koster jo flere tusen. Her er bilde av Norsk skogskatt Anonymkode: 21666...507 1
fuglekvitter__ Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en 7 mnd kattunge som jeg lurer på rasen til, er sikkert bare jeg men han ligner jo på norsk skogkatt. Anonymkode: a0b5f...65d Ja, det ligner, men jeg tror ikke det.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Trenger langt flere bilder og mål for å avgjøre det. Forøvrig tviler jeg sterkt på at det er en renraset Norsk Skogskatt. Heller en langhåret blandingspus. Fortsatt en liten engel Anonymkode: 9e4a2...941 1
Kontormus Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Her er beskrivelsen av NFO, du kan jo se om du finner noe som matcher https://norskskogkattring.wordpress.com/standard/
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det ser ut som en huskatt, blanding. Du vet vel om du kjøpte den fra en oppdretter eller om du fikk den gratis som blanding? Norsk skogskatt er renraset og dersom du har fått en rasekatt så ville du visst det. Disse koster jo flere tusen. Her er bilde av Norsk skogskatt Anonymkode: 21666...507 Adopterte katten fra en familie og glemte å spørre dem Anonymkode: a0b5f...65d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger langt flere bilder og mål for å avgjøre det. Forøvrig tviler jeg sterkt på at det er en renraset Norsk Skogskatt. Heller en langhåret blandingspus. Fortsatt en liten engel Anonymkode: 9e4a2...941 Tror selv dette ikke er en renraset men jeg syns han har mange sv trekkene til en skogskatt. Anonymkode: a0b5f...65d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Det ser ikke slik ut ut fra det bildet. Øre, øyne og nese stemmer ikke helt etter det jeg kan se. Litt vanskelig uten nærmere bilde og profilbilde. Og jeg synes labbene ser noe små ut. Pelsen er også ikke helt "der", men kan hende pus blir mer fluffy med alderen. Men for en søt liten sak Men jeg er ikke ekspert altså. Har bare lest mye om det siden min pus har en del trekk fra norsk skogskatt så jeg ble interessert i de Anonymkode: fcb72...948
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Nermere bilde. Anonymkode: a0b5f...65d 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #12 Skrevet 8. januar 2017 Her er bilder av Norsk skogskatt kattunger. https://www.google.no/search?q=norwegian+forest+kittens&espv=2&biw=1536&bih=735&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdlt-eu7LRAhWE1SwKHfkIDVAQ_AUIBigB Som du ser er hode/ansiktsform og spesielt øyne ganske annerledes. Anonymkode: fcb72...948
Salka Skrevet 8. januar 2017 #13 Skrevet 8. januar 2017 Ser ut som en huskatt og de er de aller, aller beste. Nyyyydelig pus! 1
Mis(s)Understood Skrevet 8. januar 2017 #14 Skrevet 8. januar 2017 Det er nok en helt perfekt, bedårende nydelig norsk huskatt Noe av det nydeligste jeg har sett. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #15 Skrevet 8. januar 2017 Godt å få koselige kommentarer om min lille engel er sikkert en huskatt som dere skriver så det er nok det Anonymkode: a0b5f...65d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #16 Skrevet 9. januar 2017 Renrasede katter gis ikke bort, de selges for noen/mange tusenlapper. Dette er, som alle andre katter som gis bort, en god gammeldags huskatt/gatemix. Ikke noe feil i det. Har selv en nydelig herremann som "kun" er en huskatt. Anonymkode: e555f...f7f 1
Gjest Belle âme Skrevet 9. januar 2017 #17 Skrevet 9. januar 2017 Hm, kan hende. Vi fekk ein reinrasa gratis ein gang. Nydelig var den, kjempepen!
_popcorn_ Skrevet 9. januar 2017 #18 Skrevet 9. januar 2017 om familien ikke driver oppdrett av Norsk Skogkatt, så er det neppe renraset. De fleste som gir bort renraset katt, gir også med kontrakter for videre oppdrett eller utstillingsnekt... En renraset Skogkatt ligger på rundt 7500,- i pris. Tilogmed blandingsunger hvor en av foreldrene er renraset går for noen tusenlapper... Men! Det ser ut som du har fått deg en meget fin liten langhåret huskatt :D
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #19 Skrevet 9. januar 2017 Om det var en renraset norsk skogkatt så hadde du fått med papirer på den. Det er nok en god gammeldags langhåret huskatt. Helt nydelig er den Anonymkode: fdcc5...301
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #20 Skrevet 9. januar 2017 Så nusselig kattunge Men som de andre før meg sier så er det slik at så lenge den ikke har noen stamtavle er den å regne som huskatt. De du fikk den med hadde med stor sannsynlighet opplyst deg om rase og gitt deg alle papirer om den var rasekatt. I de fleste tillfeller koster de en del også. Fun fact: vi bruker ofte å kalle langhåret katter her til lands for skogskatt, mens den faktiske rasen heter Norsk Skogkatt og stammer altså fra disse langhårskattene vi finner - men de er likevel huskatter og ikke rasekatter å regne. Anonymkode: 7d9e3...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå