Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Jeg er i en litt kinkig situasjon. Er for tiden uten arbeid, men er i ferd med å få ansettelse. Da får jeg kjempebra lønn. Men får altså ikke lønn før i februar. Mannen min har allerede gitt meg en nydelig kåpe i førjulspresang, og jeg vil gjerne gi ham noe fint til jul. Skal derfor spleise med foreldrene mine på en Dale-genser. Det er noe han får bruk for på hytta, på ski osv. og som er litt spesielt da det var min familie som for lenge siden startet fabrikken som lager disse genserne. Han er engelsk og han elsker alt som har med Norge å gjøre (særlig meg! :ler: ). Men så deer det det at det er ganske dyrt med slike gensere. Jeg er litt redd for at han kommer til å bli sur på meg for at jeg gir ham en dyr gave som jeg egentlig ikke har råd til akkurat nå. Har jo levd på ham en liten stund nå (han betaler husleie, alle regninger, det meste av maten)....hva ville dere gjort i samme situasjon? Har ikke lyst til å kun gi ham et slips heller!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke mammaen og pappaen din stå for hele spleisen inntil i februar da?! Da har du ikke betalt noe før du har penger til det..

Så om du syns det finnes en forsvarlig måte (økonomisk sett) å ordne det på, så syns jeg ikke at du skal la vær å kjøpe noe du vet han blir glad for :)

Skrevet

Linselus har et bra forslag synes jeg. Også kan du jo fleske til med en "takk for at du har støtta meg når jeg har vært blakk" gave til han når du får din første lønn. Jeg gjør det til mannen min nå, siden han har holdt ut med meg gjennom avslutninga av hovedfaget, og siden jeg føler at jeg har måttet spare på gavene til han alt for ofte de siste årene.

Skrevet

Takk for svar og godt forslag. Det var slik vi ordnet det! Kjøpte i dag denne modellen: http://www.sns.no/dale/grieg/images/3432a.gif - fikk en Grieg-cd på kjøpet! Grunnen til at jeg ville gi mannen min en Dale-genser er først og fremst fordi jeg synes de er så fine, og fordi tipp-tipp-oldefaren min startet fabrikken!

Gjest Nøktern mann
Skrevet

Vet ikke hva den genseren koster, men jeg ville tippet på 4-500,- (tror kanskje jeg kan være skikkelig på vidda nå). Poenget er at han sannsynligvis ikke vil tro den koster noe mer enn det jeg trodde om du ikke sier det til han eller glemmer å ta av prislappen. Så da er det ikke noe problem med at han føler seg brydd med at han får for fin presang, for han kommer antagelig ikke til å vite det.

Gjest Dreyer.
Skrevet

Nøktern mann: Jeg tror enhver mann som selv handler sine klær skjønner at en strikkegenser koster ikke bare fire-fem hundre.

Gjest Nøktern mann
Skrevet
Nøktern mann: Jeg tror enhver mann som selv handler sine klær skjønner at en strikkegenser koster ikke bare fire-fem hundre.

OK, si fem-seks hundre da. Det meste av tekstil er produsert i lavkostland, så helt på trynet var det ikke.

Uansett så kommer det an på han som får presangen, hvor mye han vet om "emnet" når han gjør seg opp tanker om hva genseren koster.

Skrevet

Koster 1800,- :wink: Og er produsert i Norge.

Gjest Anonymous
Skrevet
Koster 1800' date='- :wink: Og er produsert i Norge.[/quote']

:o :o Å kjære vene!!! SÅÅÅÅ DYRT!!!

Må da være billigere og strikke den selv da.... Om man kan strikke da.....

Gjest Svigermor
Skrevet
Koster 1800' date='- :wink: Og er produsert i Norge.[/quote']

Selv om jeg får 40% rabatt hos Dale så synes jeg fortsatt 1080,- kr er for dyrt for en strikkegenser.

La lappen sitte på du jenta mi.

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Synes ikke det er saa ille for en saa fin genser. Den er av god kvalitet og kan brukes i mange aar!

Skrevet

Dale gensrene er noe helt spesielt. Det er gensre som varer i maaaange år. Det kan en ikke si om dyre motegensre som kanskje varer en sesong. Satt litt på spissen. ;)

Gjest Lillelill
Skrevet

1800 er vel den prisen en betaler for Dale gensere nå for tiden. Dyrt og klassik for en vel si. Masse utenlandske turister på Norgesbesøk som kjøper dem iallfall, de ser jo på dem som heilnorsk. Passer jo kjempegodt til en engelskmann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...