Gå til innhold

NAN ferdigblandet MME

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere som har gitt ferdig blandet morsmelkerstatning til babyene deres? Jeg vet at det er dyrt, men jeg tenkte kanskje det ville være greit dersom du skulle noe sted og ikke ville ta med deg kokt vann og pulver og alt det der..

Skrevet

Ja, like greit som å blande og styre. Vi ga bare en gang eller så i uka (når jeg en sjelden gang hadde for lite). Kjempekjekt!

Men det var den gang - nå vil han ikke ha noen type ersatning. Tullegutt! :roll:

Skrevet

Vi bruker den når vi er ute på tur og heldigvis trenger vi ikke å varme den heller, så det er så enkelt atte.

Skrevet

Ungen min ville heller ikke ha den. Den som vi blander selv går greit, men får hun den ferdigblanda kommer de merkligste grimaser og hun spytter den ut igjen..

Gjest Anonymous
Skrevet

Visste ikke at det er forskjell på denne melka som man kjøper ferdifblandet og den vi blander selv..? Har en stående i skapet, men har ikke tatt den i bruk enda..

Skrevet

Datteren min liker heller ikke den ferdigblandede noe særlig. Jeg trodde også det var det samme som den fra pulver, men tydligvis må den smake littegrann forskjellig. Jeg har likevel noen på lager for ytterste nødsfall (strømbrudd eller liknende).

Den med pulver holder seg fint et døgn i kjøleskap og en stund i romtemperatur. Hvis du lager endel flasker ferdig om kvelden og setter i kjøleskapet så kan du ta dem med ferdig når du skal ut. Da bør du kjøpe en flaskebeholder som holder temperaturen konstant for å holde den kald til den skal varmes og brukes. Pass på å kjøpe en flaskebeholder som passer til flaskene du har. Vi kjøpte feil dessverre, flaskene passet ikke i, så vi måtte kjøpe ny.

Skrevet

Monja: bør ikke den ferdigblandede også varmes - står det på pakken...

Dersom denne kan drikkes kald, så må vel den man selv har blandet ferdig og har i kjøleskapet også kunne drikkes kald??

Trodde man varmet melken for at babyer rett og slett ikke skal ha mat/drikke som er for kald? (under 37 grader)

Skrevet

Jeg trodde det var en grunn til at babyer skal ha varmet melk, men det er rett og slett bare fordi de liker den bedre sånn. Den skal aldri være kaldere enn romtemperatur, så mme som står i kjøleskapet varmer jeg alltid. Vi har derimot aldri disse ferdigpakkene i kjøleskapet, de står på kjøkkenbenken og er varme nok hele tiden. Det var iallefall det helsesøster sa til oss og det fungerer fint det.

Skrevet

Jeg har kjøpt noen ferdig blandet NAN på små kartonger,men heller ikke min Tulle er så glad i disse som er på kartong.

Jeg bruker og koke vann i vannkokeren og ha disse på flaskene,måler opp antall skjer og har dette i en liten pose,så er det bare og varme opp vannet til den temperaturen det skal være og har i pulvret.Like så greit synes jeg.

Har også vann på en termos i tilfelle Strømbrudd.

Koldbruna :babysmokk:

Skrevet

Jeg brukte ferdigblandet hvis vi skulle på tur o.l.

Min lille merket ikke forskjell, så det gikk greit. Men den store favoritten hans var en type velling som vi kjøpte i Sverige.

Vi varmet uansett da, om det var ferdig eller pulver....

• 15 år senere...
Skrevet

Bruker til nød, når man er på tur og mat på kvelden. Har sånn 45 kartonger i skapet..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...