Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #1 Skrevet 3. desember 2004 I dag har sønnen min på 9 år klart å bruke 1 time og 15 min hjem fra skolen, og vi er så heldige at vi kan stå på altanen og omentrendt spytte på skolen. Så lang skolevei har han så absolutt ikke. Gutten vet at han må rett hjem (terpet på det) og ringe meg, så får vi heller avtale om han kan gå ut og leke når han har gjort lekser og det han må inne. I dag tok det som sagt fryktelig laaaang tid å komme seg hjem. Grunnen jo, en jevngammel gutt hadde forlangt at min sønn og en annen skulle spille ball med han og en kompis av han. Sønnen min hadde sagt at han måtte hjem, men fått beskjed om at det skulle han IKKE. Så min sønn turte ikke annet enn å være med. Da jeg ba om en grunn til det fikk jeg vite at det var fordi han da bare kom til å få juling. For denne andre gutten truer de andre barna med bank og får han det ikke som han vil, så gir han dem bank. Vi har hatt et problem med denne karen her. Både på skolen og på fritiden. Jeg ringte inspektøren på skolen og fortalte vedk. at nå var jeg lei. Er jo ikke første gangen jeg sier fra heller, men tidligere har jeg tatt det opp med lærern. Inspektøren lovte meg at det skulle bli tatt videre og at det skulle bli gjort noe. MEN jeg måtte jo spørre om hun kunne love det. Faren til plageånden er nemlig lærer på skolen vår... Hun påsto at dem ikke behandlet denne saken på noen annen måte enn andre.... Om jeg kan stole på det, vet jeg virkelig ikke... Sønnen min er også med på en fritidsaktivitet hvor denne andre er med. Denne andre terroriserer de andre på laget støtt. Kliner til dem og mobber dem. Det har blitt sånn at i følger treneren så får ikke denne gutten være med på treninger uten at en av foreldrene er med. Sist trening kom han alene og fikk trene.. Fra nå av kommer jeg til å møte opp på treninger og følge med selv også. Når faren dukker opp (noe jeg betviler sterkt), så kommer jeg til å ta det opp med han. Jeg har også bedt faren til sønnen min om å stille opp på treninger sammen med meg og samboeren min, så vi alle kan snakke med faren til denne gutten... Vet ikke om det ble så veldig rasjonellt det jeg skrev her. Er jeg helt på jordet i det jeg gjør? Har dere noen tips? jeg er så møkk lei av at skolen sier dem skal ordne opp i det. Dem fabler en masse om og er helt opphengt i Olsewus antimobbeprogram. Jeg er jo av den oppfatning av at dette programmet er bortkastet penger...
Kittykat Skrevet 3. desember 2004 #2 Skrevet 3. desember 2004 Dette virker jo alvorlig siden gutten ikke får lov til å komme på treningen uten at foreldrene er med en gang. Jeg hadde blitt med på treningen heretter og hadde jeg sett faren til mobberen, så hadde jeg tatt det opp med han og sagt at gutten min synes ikke det er noe kjekt og er redd for gutten. Og sånn skal det ikke være. Det virker ikke som om skolen gjør noe særlig. De burde kalle inn til møte med foreldrene til barna som blir mobbet og faren. Faren jobber på skolen deres som lærer, så veldig vanskelig kan det ikke være. Dette må tas tak i NÅ, før det er for sent. Eller må kanskje noen bli skadet/banket opp før skolen/foreldrene gjør noe med det? Stå på ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå