AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Hei. Jeg har ei venninne som jeg begynner å miste troen på. Vi har vært bestevenner i mange år og jeg alltid ansett henne som god og trofast mot meg. I det siste har jeg begynt å tenke over og legge mer merke til ting som får meg til å revurdere min tidligere konklusjon. Når vi møtes snakker hun bare om seg selv, sitt liv og sin omgangskrets. Hva folk har sagt og hvem som har gjort hva, hvor teit det var, eller hvor dum hun er. Hun snakker stygt om alle hun omtaler som sine venner. Hvis hun har en diskusjon, et problem eller en krangel med noen så sender/forteller hun om det til ALLE de andre venninnene sine for å få meninger og innslag om hva hun skal si eller bare for å diskutere hvor teit den andre personen er. Som nevnt tidligere snakker hun mye stygt om de andre vennene sine til meg, og dette er folk jeg ikke kjenner så jeg har jo egentlig ingen formening om det hun sier er sant eller ikke, og har derfor ikke tenkt så mye over hvor feil det egentlig er at hun holder på sånn. Men, i det siste har jeg begynt å tenke mer over det.. Hvorfor skal hun ikke snakke slik om meg til de andre vennene sine også? Sender hun våre samtaler/diskusjoner til alle de andre? Hvorfor skal det være annerledes med meg? Jeg vet jo at de andre venninnene også ser på henne som en god og lojal venn. Hun er veldig flink å snakke for seg så man "oppdager" kanskje ikke hvor falskt det egentlig er når hun holder på, men dette er jo egentlig ikke en oppførsel jeg er interessert i å være deltager i. Det som er vanskelig for meg nå er hvordan jeg skal ta tak i dette? Burde jeg si noe? Burde jeg bare kutte henne ut? Etter alt jeg har skrevet her så virker jeg jo rar når jeg sier at hun også har sider som jeg liker ved henne og at det derfor er litt vanskelig for meg å vite hva jeg burde gjøre. Jeg har jo ingen bevis på at hun er slik mot meg heller.. Men logikken sier meg at det blir for naivt å tro at hun ikke er det? Noen som har lignende erfaringer eller tips/råd å komme med til en fortvilet jente? Anonymkode: c0293...47f
Gjest gjesteniluka Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Jeg orker ikke mennesker som bare skal snakke om seg selv hele tiden, eller som graver og spør on ting de ikke har noe med. Så jeg har selv kutta ut noen slike. Du må nesten spørre deg selv hvor mye dette vennskapet gir deg. Det er unødvendig å dra alle andre inn i en konflikt, personer som ikke har noe med det, men samtidig virker det som om hun fisker etter støtte for sine synspunkter? Og så kommer det selvfølgelig an på hva som ligger til grunn for konflikten.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Tror ikke dette nødvendigvis trenger dreie seg om hun er falsk og "ond". Det kan like gjerne være fordi hun er veldig usikker på folk og bare ikke klarer stole på dem. Prøv å korriger henne i første omgang. Anonymkode: 68b12...5f9 1
fuglekvitter__ Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har ei venninne som jeg begynner å miste troen på. Vi har vært bestevenner i mange år og jeg alltid ansett henne som god og trofast mot meg. I det siste har jeg begynt å tenke over og legge mer merke til ting som får meg til å revurdere min tidligere konklusjon. Når vi møtes snakker hun bare om seg selv, sitt liv og sin omgangskrets. Hva folk har sagt og hvem som har gjort hva, hvor teit det var, eller hvor dum hun er. Hun snakker stygt om alle hun omtaler som sine venner. Hvis hun har en diskusjon, et problem eller en krangel med noen så sender/forteller hun om det til ALLE de andre venninnene sine for å få meninger og innslag om hva hun skal si eller bare for å diskutere hvor teit den andre personen er. Som nevnt tidligere snakker hun mye stygt om de andre vennene sine til meg, og dette er folk jeg ikke kjenner så jeg har jo egentlig ingen formening om det hun sier er sant eller ikke, og har derfor ikke tenkt så mye over hvor feil det egentlig er at hun holder på sånn. Men, i det siste har jeg begynt å tenke mer over det.. Hvorfor skal hun ikke snakke slik om meg til de andre vennene sine også? Sender hun våre samtaler/diskusjoner til alle de andre? Hvorfor skal det være annerledes med meg? Jeg vet jo at de andre venninnene også ser på henne som en god og lojal venn. Hun er veldig flink å snakke for seg så man "oppdager" kanskje ikke hvor falskt det egentlig er når hun holder på, men dette er jo egentlig ikke en oppførsel jeg er interessert i å være deltager i. Det som er vanskelig for meg nå er hvordan jeg skal ta tak i dette? Burde jeg si noe? Burde jeg bare kutte henne ut? Etter alt jeg har skrevet her så virker jeg jo rar når jeg sier at hun også har sider som jeg liker ved henne og at det derfor er litt vanskelig for meg å vite hva jeg burde gjøre. Jeg har jo ingen bevis på at hun er slik mot meg heller.. Men logikken sier meg at det blir for naivt å tro at hun ikke er det? Noen som har lignende erfaringer eller tips/råd å komme med til en fortvilet jente? Anonymkode: c0293...47f Ja, det kan kanskje stemme. Har du forsøkt å ikke ha et vennskap til henne lenger? Når hun baksnakker vennene sine så blir sikkert du det også, slik du selv skriver.
fuglekvitter__ Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke dette nødvendigvis trenger dreie seg om hun er falsk og "ond". Det kan like gjerne være fordi hun er veldig usikker på folk og bare ikke klarer stole på dem. Prøv å korriger henne i første omgang. Anonymkode: 68b12...5f9 Enig - også trenger det ikke være baksnakking. Det kan hende noen er uenige eller noe sånt.
fuglekvitter__ Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å korriger henne i første omgang. Anonymkode: 68b12...5f9 Jeg hadde aldri giddet eller sett meg nødt til å korrigere noen man er så uenige med - nå hun baksnakker så mye, både ts og vennene hennes så blir som sag ts baksnakket og. Det er nok ikke så mye å gjøre noe med. Det ville jeg tenkt.
svirrevipp Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 (endret) 6 timer siden, Solsikk skrev: Jeg orker ikke mennesker som bare skal snakke om seg selv hele tiden, eller som graver og spør on ting de ikke har noe med. Så jeg har selv kutta ut noen slike. Du må nesten spørre deg selv hvor mye dette vennskapet gir deg. Det er unødvendig å dra alle andre inn i en konflikt, personer som ikke har noe med det, men samtidig virker det som om hun fisker etter støtte for sine synspunkter? Og så kommer det selvfølgelig an på hva som ligger til grunn for konflikten. Jeg tror nok hun er ute etter bekreftelse på at hennes oppførsel/meninger er riktige når hun drar inn flere personer, ja. Jeg kan også finne på å drøfte en konflikt jeg har med ei venninne for å høre om det er jeg som er urimelig eller ikke, men da sender jeg ikke hele samtalen vår, da forteller jeg heller bare problemstillingen og ønsker en eventuell tredjeparts mening. Endret 8. januar 2017 av svirrevipp
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 3 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Jeg hadde aldri giddet eller sett meg nødt til å korrigere noen man er så uenige med - nå hun baksnakker så mye, både ts og vennene hennes så blir som sag ts baksnakket og. Det er nok ikke så mye å gjøre noe med. Det ville jeg tenkt. Det er akkurat det som er problemet. Jeg orker ikke korrigere henne, for da tenker jeg at jeg blir det nye samtaleemnet.. Jeg har ingen bevis men jeg bare føler det på meg at hun snakker bak ryggen min også.. Jeg merker det på noen av vennene hennes at de har noe imot meg uten at jeg har gjort noe. Går derfor ut ifra at det er fordi hun har sagt noe om meg som får personen til å misslike meg.. Tror egentlig jeg allerede vet hva som vil skje.. Vi sklir jo bare lenger og lenger fra hverandre, og jeg gjør ikke akkurat mye for å unngå det.. Synes bare det er skummelt å miste en venn, er ikke akkurat slik at jeg har så mange, og synes det er vanskelig å finne nye da jeg bor på en liten plass.. Anonymkode: c0293...47f
Gjest O.G. Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Er lov å si at man har ingen interesse av å høre noe om de her menneskene man ikke omgåes også da.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #10 Skrevet 8. januar 2017 Hva er forskjellwn på det du gjør og det hun gjør? Du legger ut dine frustrasjoner som hun legger ut sine for deg. Dere virker umodne begge to. Anonymkode: f9854...5bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå