Gå til innhold

Nytt forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, mitt navn er Camilla, og jeg er 22 år og har en sønn på 4. Jeg har vært alene med han i litt over 1 år nå, og nå har jeg funnet meg en kjæreste. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem når det gjelder mitt nye forhold og den lille sønnen min. Er det noen som har vært i samme situasjon? Hvor lang tid bør det ta før de møtes og slike ting......

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes ingen fasitt svar for hva som er akseptabel tid for når barn skal presenteres for mammas kjærste.

Jeg kan ikke gjøre annet enn å råde deg til å lytte til hjertet ditt. Barnet ditt er jo heller ikke så gammelt. Dere kan jo late som om dere er venner en stund.

Jeg har selv en sønn på 9 år som takklet det å få stepappa bra. Må innrømme at jeg ikke hadde vært så lenge sammen med kjærsten min før han hilste på sønnen min. Da ble det sagt at han var en venn av mamma. Alt på det andre møtet med dem erklerte sønnen min at det var helt greit at vi var kjærster (avslørt) og så lurte han på når mammas nye kjærste skulle overnatte for han lurte fælt på hvordan morratryne han hadde :o

Det har gått helt fint med disse to. Stepappa er nå med som foreldrekontakt på fotballen, noe dem begge ser ut til å trives med...

Gjest Anonymous
Skrevet

I og med at sønnen din er bare ett år, burde det ikke være noe problem å la han møte kjæresten din med en gang. Han skjønner likevell ikke slike voksengreier, og viser det seg etter kort tid å være et feil kjærestevalg så vil han ikke huske det senere engang.

Skrevet
I og med at sønnen din er bare ett år, burde det ikke være noe problem å la han møte kjæresten din med en gang. Han skjønner likevell ikke slike voksengreier, og viser det seg etter kort tid å være et feil kjærestevalg så vil han ikke huske det senere engang.

han er 4 han...... var sammen med faren hans til han var 3...... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

OOOPS :o Sorry. Ja da blir jo situasjonen litt annerledes. Du får bruke magefølelsen og kjenne etter hvor seriøst du tror dette er. Er det seriøst så introduser han.

Da jeg fant min samboer var mine barn 10 og 5. De ble presentert etter ca 1 mnd. Først var han mammas venn og så utviklet det seg. Vi flyttet sammen etter 5-6 mnd..

Selv om det ikke skulle gå bra mellom deg og kjæresten (men det gjør det nok :wink: )så er det vel ingen krise det heller. Bare man prater med barna går det meste greit.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...