AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Nå er det slik at man kan være bærer av mange typer gen, noen koder for sykdom eller tilstander i kroppen, noen gen ligger i grenseland hvor de kan gi forskjellige symptomer men blir ikke regnet som reell sykdom av leger men kanskje mer som en normalitet i ytterste kant, og andre gener blir ansett som normale. Tror du at du kanskje bærer av et eller flere av sykdomsgenene? Hvorfor/hvorfor ikke? Tror du noen mennesker er bedre enn andre hva kommer til gener? Anonymkode: 4575c...90a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Herregud, for et håpløst spørsmål. Anonymkode: 3b5dd...6a7 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Selvfølgelig bærer noen mennesker bedre gener enn andre. Noen familier har en god del arvelige sykdommer, andre ikke. Kongefamilier er et fint eksempel på det, da de brukte å gifte seg med hverandre i for mange generasjoner. Så kommer miljø og ernæring i tillegg til gener. Selv bærer jeg med stor sannsynlighet på litt mer enn ett sykdomsgen og ene sykdommen vites ikke arvgang på i tillegg til at den er ekstremt mye verre å få som barn enn voksen (og det finnes ingen mulighet på å bli frisk pdd). Så barn er totalt uaktuelt. Anonymkode: 3797f...175
absinthia Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Vi bærer alle på gener som gjør oss mer eller mindre tilbøyelig for forskjellige sykdommer, men om jeg f.eks bærer på et gen som gjør meg dobbelt så tilbøyelig til å utvikle f.eks type 2 diabetes enn naboen, så er det slett ikke sikkert at jeg utvikler det. Haplogruppen jeg tilhører er forbundet med at jeg er predisponert for god helse i høy alder, samt at jeg mest sannsynlig vil ha en svært langsom sykdomsutvikling om jeg skulle bli smittet av hiv, den gir meg også dessverre en høyere tendens enn majoriteten til å utvikle brystkreft i følge forskning. Likevel er det ingen av de noen og femti, damene i familien som tilhører samme haplogruppe, som har fått brystkreft. Eneste jeg helt tydelig bærer på er en tydelig tendens til vasovagal synkope, men det er ikke noe alvorlig. Ser ut til at det rammer damene i familien hardest og at den forbedrer seg en del når vi blir voksne.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Jeg tror ikke det er så mye at noen gener er mere utsatt for sykdom enn andre, som at giftstoffene vi omgir oss med arves nedover i generasjoner. F.ex. mye autisme, ADHD og lignende sykdommer - mye tungmetaller, det samme med altzheimer og parkinson. Altzheimer er forøvrig en omskrivning av sykdommer "old timer disease". Det hørtes vel bedre ut med et ord man ikke forstår fordi man ikke er det dugg nærmere årsaken. Les Medisinsk Klarsynt av Anthony William, der står det om hvor feil de tar med hensyn til gener. Noen familier er mere forgiftet enn andre, fordi ens bestefar eller oldemor var gruvearbeider, ble behandlet med kvikksølv eller "svømte" i DDT da dette ble markedsført som noe som var sunt, senere har det bare ballet på seg. Anonymkode: 81ddb...f31
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Jepp, vi er syke alle mann! Anonymkode: 332d4...b93
Gjest Belle âme Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 Vel, i følge naturfagslæreren min frå i fjor, så bærer så godt som alle mennesker eit eller fleire sjukdomsgen.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, vi er syke alle mann! Anonymkode: 332d4...b93 Å bære et sykdomsgen betyr ikke at man er syk. Det betyr bare at det er en sjanse for at avkom senere kan utvikle sykdom, eller at genet kan bli aktivert av visse betingelser Ikke rart folk blir triggered av spørmålet når de ikke vet hva "bærer av sykdomsgen" betyr en gang Anonymkode: c5b47...c05
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Jeg bærere sykdomstegn. Jeg fikk en sykdom innen samme gruppe, men ikke den min bestefar hadde. Siden jeg har fått denne sykdommen så vet jeg at jeg er mer disponibel til å få flere sykdommer innen denne gruppen. Anonymkode: ed12d...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå