AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Hvor gamle var ditt barn når du begynte tilvenning på å sove alene borte? Har en datter på 4 år som fremdeles er redd for år legge seg alene. Vi bruker opptil 2 timer hver kveld før hun sovner. Jeg tenker hun nærmer seg en alder hvor det å overnatte hos hverandre kan bliver tema-har derfor tenkt at hun må tilvennes denne våren. Tips til hvordan jeg kan gjøre det? Har ikke familie i nærheten,ei heller venner med barn. Anonymkode: 8fbb5...2ea
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Vi begynte tidligere slik at de blir vant til det. De fleste er annerledes med andre en de er med dere. Men det er mange som ikke er klare så ung. Vent lengre til hun er ikke så redd for å sove. Hva om du begynner med å ha noe andre hos deg som kan legge henne når dere går til kino feks - dere kommer jo hjemme etter legetiden, men da blir hun vant til at noen andre legge henne. Også, hvis ikke du ha nattlampe burde du kjøpe slik at det er ikke helt mørke i rommet. Anonymkode: d52f6...258
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Mitt eldste barn hadde etter hun ble 3 år, behov for noen hos seg når hun sovnet. Når hun sov borte, feks hos bestemora, la bestemora seg sammen med henne. Da var det greit å sove der Tror ikke man skal tvinge barn til å sove borte. Men heller ta det gradvis, og gjøre det så trygt som mulig. Anonymkode: 1ff02...db0
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 De har sovet hos tante og bestemor fra de va 6 - 8 måneder gamle. Og gleder seg stort når de får pakke koffert og dra på overnatting. Ingen tilvenning eller andre vansker. Sover og greit i egne senger når de blir lagt. Velsignet med flotte barn etter mye vansker da de var nyfødte og premature. Anonymkode: cc2ab...88f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå