Gå til innhold

Bolia sine sofatilbud - lureri?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en Boliasofa vel fire år siden.  Kjøpte den tul halv pris, noe jeg mener var helt i starten av deres halv pris kampanjer.  Nå har de alltid noe til halv pris,  og ønsker man en sofa fra Bolia er det bare å vente til den man ønsker er til halv pris.

Sjekket litt priser der i dag, og reagerte på at prisene er så høye.  Sammenlignet derfor min sofa som jeg kjøpte fpr vel fire år siden,  med hva det ville kostet å kjøpe den i dag 

Jeg betalte 12 500 for min, dvs full pris var 25000. Nå, fure år og to mnd senere,  er nøyaktig samme modell,  størrelse og stoff priset til ca 43000 ordinært.  Tilbudspris blir da over tjue tusen. 

Har sofaer ellers i bransjen steget like mye, eller er det Bolia som driver lureri med sine veiledende priser?

Anonymkode: 20fa6...0af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På noen modeller og varianter så virker det som om det har endret seg voldsomt de siste årene ja, uten at det har endret seg hos andre.

De vanlige standardsofaene og de som oftest er på tilbud har ikke så annerledes pris på hva jeg kan huske fra tidligere.

Hadde jo vært en idè å spørre Forbrukerombudet om de har fått tilbakemeldinger.

Anonymkode: 20f12...e59

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket min gamle - Less, grå Nantes. Husker jeg betalte 9tusen på 50% hvorav 800 var til frakt(eller noe sånt), og full pris var samme idag som i 2009 når jeg kjøpte min.

Anonymkode: 20f12...e59

AnonymBruker
Skrevet

De varierer veldig i pris etter hvilket stoff og puter man velger. 

Anonymkode: 5324c...de8

AnonymBruker
Skrevet

Sofaene fra Bolia vil aldri være verdt mer enn halv pris, siden de stadig er kampanje. Det sier jo noe om produksjonskostnaden. På møbler av litt bedre kvalitet er det gjerne såpass dårlige kalkyler at butikkene ville godt med tap om de solgte med 50% rabatt. Nettopp fordi ordentlige ting med gode tekstiler koster mye penger å lage.

Anonymkode: 3a19c...a9c

• Liker 3
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 8.1.2017 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Sofaene fra Bolia vil aldri være verdt mer enn halv pris, siden de stadig er kampanje. Det sier jo noe om produksjonskostnaden. På møbler av litt bedre kvalitet er det gjerne såpass dårlige kalkyler at butikkene ville godt med tap om de solgte med 50% rabatt. Nettopp fordi ordentlige ting med gode tekstiler koster mye penger å lage.

Anonymkode: 3a19c...a9c

Jeg kjøpte min Scandinavia sofa på salg i nantes stoff for 4750,- for noen år tilbake under en 50% kampanje. Nå koster den 14000,- på halv pris... Sier seg selv at det er lureri. Dagens halvpriser er de tidligere fullprisene. 

Anonymkode: bcb0b...f3e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...