Gå til innhold

HJELP - nylagt silikonrand er ujevn!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har hatt en håndverker til å legge fliser over kjøkkenbenken i dag. Når jeg nå tar verket nærmere i øyesyn ser jeg at silikonkanten mellom benk og flis er ujevn og tykk (glir langt utover kjøkkenbenken). :evil: :frustrert: :-x

Jeg får selvsagt ikke tak i den slasken, og det er fredags ettermiddag.... så dette må jeg nok fikse selv :o MEN HVORDAN GJØR JEG DET???? - er det noe jeg kan gjøre? :klø:

Det har ikke herdet helt, så jeg har prøvd littegrann, men teknikken min er tydeligvis ikke helt god.

Noen med gode råd der ute? TAKK; TAKK; TAKK!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd (sent men godt?!) er å ta en stanly-kniv eller annen skarp kniv og skjært bort alt sammen og rensket det rent for silikon.

Så ville jeg lagt silikon på nytt :) . Bruk en sånn "sprøyte" og legg en stripe silikon bort langs hele sprekken, ta et glass med litt vann og masse Zalo oppi, dypp fingeren oppi og dra av den overflødige silikonen. Da får du en glatt, pen stripe!

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Lula

...om du i tillegg til det Trixe skriver, maskerer både på veggen og benken blir det veldg fint. Husk å fjerne maskerngstapen FØR silkonen herder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...