Gå til innhold

Langtidsstekt svinenakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal servere en ølbraisert svinenakke i morgen kl 1600 ca. Tenkte å la den kose seg på 70 grader i tolv timer. Da må jeg starte i kveld, men da er den klar sånn ca på formiddagen i morgen.

Noen tips til hva jeg gjør? legge den avkjølt i folie og varme opp igjen i ovn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, MrPeakP skrev:

Hei, jeg skal servere en ølbraisert svinenakke i morgen kl 1600 ca. Tenkte å la den kose seg på 70 grader i tolv timer. Da må jeg starte i kveld, men da er den klar sånn ca på formiddagen i morgen.

Noen tips til hva jeg gjør? legge den avkjølt i folie og varme opp igjen i ovn?

Får jeg komme til middag? Nei filler'n, jeg er for sent ute. :fnise:

For å være seriøs: Jeg er jo alt for sent ute med dette svaret, men hadde det vært noe i veien for å bruke den tiden du har, evt skru ned temperaturen bittelitt for sikkerhets skyld? Ville den ikke da bare bli enda bedre? 

Jeg er nysgjerrig på hvordan du løste det, og hvordan resultatet ble. Høres skikkelig snadder ut!

Anonymkode: b1fb6...0f8

Skrevet

For seint med råd nå da, men jeg pleier sette på alarm og stå opp til passe tid på natta/morgenen og sette det i ovnen når jeg skal ha langtidsstekt mat.

Gjest ricecrispies
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden- slett innlegget mitt om jeg gjør det.. 

Jeg har en frossen svinekam i fryseren. Hva kan jeg gjøre med den for at den skal bli best mulig? Har aldri laget før. 

Fikk med meg steketips over,men bør jeg marinere?

Skrevet

Resultatet ble veldig bra ifølge meg selv og de som spiste:) 2 kilo for under hundre svenske kroner må regnes som et kupp for så godt kjøtt. Kjøttet ble mørt og veldig saftig.

Løste det ved å koke dette fra midnatt og til kl 1400. Altså 12 timer på 70 grader og de siste 2 timene på noe lavere, 50 ca. Pakket så kjøttet inn i folie og kokte ned kraften til en saus. La kjøttet inni ovnen igjen sammen med rotgrønsaker for å gi det litt ekstra varme.

Anbefales!

Marinering har jeg ikke noe godt forhold til. Ville helle krydret med salt, pepper, lurter og evt hvitløk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...