AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Hvor risikabelt er det? Jeg er dame, 35 med tre barn og samboer. Vurderer å gjøre det da jeg mistrives sterkt. Og heller rette fokus mot å få ny jobb og eventuelt vikariater på veien dit. Ser det som helt uproblematisk. Men vurderer risikoen da jeg vil miste rettigheter med tanke på sykdom Osv, er det ikke sånn? Noen som har gjort noe lignende? Anonymkode: e1903...39f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Letter å få jobb hvis du har jobb, så jeg ville fått ny jobb først. Anonymkode: b40ce...bab 4
Centrino Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Ikke glem at du får 12 ukers karantene før du har rett på dagpenger. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Med mindre du er sykepleier eller liknende ville jeg ikke har gjort det. Det er vanskelige tider for arbeidstakere. Dersom jobben din går ut over den psykisk, anbefaler jeg heller at du tar en tur til legen og tar det deretter. Kanskje det er nødvendig med sykemelding (delvis?). Anonymkode: 23f9f...c91
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 I din situasjon kan jeg ikke fatte at du vurderer det en gang. Anonymkode: 9d1f0...576 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Jeg vurderer å si opp selv uten plan B og jeg har lest på hegnar.no en artikkel om at flere med "hull i cvén" blir faktisk ansatt . Man kan liksom begrunne for det hullet ved å si at man har brukt tid på å finne ut av hva man eegentlig vil og man blir veldig motivert av det. Anonymkode: bbf9f...847
Navne Løs Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 (endret) Jeg vurderer dette selv, da jeg er så umotivert i jobben min at jeg er i ferd med å bli psykisk ustabil. Har en lederstilling og 3 mnd oppsigelsestid. Nå er jobbmarkedet svært presset. En av jobbene jeg søkte på, var det 560 søkere (!). Det er intenst. Jeg sender ut alt fra 3-7 søknader i uken. Har gjort dette siden august. Ikke et eneste intervju har jeg fått. Det som bekymrer meg, er at jeg har fått 3-4 henvendelser fra bemanningsbyråer om jobber jeg er svært interessert i, hovedsakelig på telefon og mail. De spør meg alltid om hvor lang oppsigelsestid jeg har. Når jeg nevner 3 mnd, trekker de seg. Da er ikke de engang interessert i å ha meg på intervju, for jobbene de har utlyst, må ha en ansatt innen 1-2 mnd. Hadde jeg sagt opp for noen mnd siden, tror jeg genuint at jeg hadde vært i en ny stilling nå. Jeg er klar over at det er svært risikabelt å si opp en jobb uten en ny jobb. Fornuften min sier at man bør aldri si opp før man er i en ny stilling, men av erfaring virker det som de kandidatene som kan starte i ny jobb med èn gang er de mest aktuelle. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, jeg er frustrert selv og jeg skjønner TS sin situasjon godt. Endret 14. januar 2017 av Nameless Ghoul 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #8 Skrevet 14. januar 2017 Hvis du har ekstremt god økonomi og/ eller jobber som sykepleier e.l., kan du gjøre det. Hvis ikke hadde jeg holdt ut. Anonymkode: 5a5aa...4ca
Druid Skrevet 14. januar 2017 #9 Skrevet 14. januar 2017 Hvis en lederjobb trenger folk på under standard oppsigelsestid, skygg unna! Det er ekstremt dårlig tegn. 3
Try2 Skrevet 14. januar 2017 #10 Skrevet 14. januar 2017 stdr er 3 mnd - men det går an å spørre fint om å få slutte før. Det spørs også hva som står i arbeidskontrakten din..
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #11 Skrevet 14. januar 2017 Det må du ikke finne på. Jeg har selv gått arbeidsledig i rett over ett år nå, er helt håpløse tider (bor i stavanger). Fikk jobbtilbud for en uke siden, takk Gud! Kjenner flere godt kvalifiserte som har gått ledig lenge nå. Du har itilegg en familie å passe på, og kan ikke (som jeg gjorde) leve på macaroni og havregrøt. Anonymkode: 5cad4...1a8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #12 Skrevet 14. januar 2017 22 minutter siden, Druid skrev: Hvis en lederjobb trenger folk på under standard oppsigelsestid, skygg unna! Det er ekstremt dårlig tegn. Hva mener du med dette? Anonymkode: f04aa...030
Druid Skrevet 14. januar 2017 #13 Skrevet 14. januar 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med dette? Anonymkode: f04aa...030 Lederjobber handler om personlighet i større grad enn manpower. Hvis bedriften er mer fokusert på manpower funksjonen enn ledelsesfunksjonen i en slik stilling, kan det betyr en av flere ting, alle negative: 1. Området krever hands-on administrasjon, 2. Bedriften delegerer dårlig evt 3. Det er ingen egentlig lederjobb. Ansettelse av ledere tar stort sett lengre tid enn ansettelse av andre og man VET at man typisk ikke får overlapp, og derfor skal man alltid få avklart om hvorfor de har travelt. Man ønsker ikke ta over der en annen leder har gått i frustrasjon.. :-) 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #14 Skrevet 14. januar 2017 10 minutter siden, Druid skrev: Lederjobber handler om personlighet i større grad enn manpower. Hvis bedriften er mer fokusert på manpower funksjonen enn ledelsesfunksjonen i en slik stilling, kan det betyr en av flere ting, alle negative: 1. Området krever hands-on administrasjon, 2. Bedriften delegerer dårlig evt 3. Det er ingen egentlig lederjobb. Ansettelse av ledere tar stort sett lengre tid enn ansettelse av andre og man VET at man typisk ikke får overlapp, og derfor skal man alltid få avklart om hvorfor de har travelt. Man ønsker ikke ta over der en annen leder har gått i frustrasjon.. :-) Ok, takk for svar. Har jobbet som leder i mange år selv,men måtte gå fordi det var feil utdannelse til den type jobb-derfor jeg lurte, nå når jeg er arbeidsøkende. Anonymkode: f04aa...030
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #15 Skrevet 14. januar 2017 Helst ikke si opp ny jobb før man har noe annet å gå til, men kan forstå det i de tilfellene man ikke har mulighet til å lete etter ny jobb. Hos oss må jeg antakeligvis si opp før jeg får en annen jobb når jeg en dag skal slutte fordi det er lange arbeidsdager (type 12 timer) og ingen mulighet til å kunne delta på interjvuer/møter hos andre bedrifter. Anonymkode: 4c2ac...b5b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #16 Skrevet 14. januar 2017 Når du først havner på skråplanet i arbeidslivet. Kan det hende du aldri får tatt deg inn igjen. Slutter du uten å ha en annen god jobb å gå rett over i. Blir det noen stygge hull i CV'en din. Søk og skaff deg den jobben du vil ha. Mens du har den jobben du har nå før du sier opp den. Her bør du ha tunga rett i munn og ikke gamble med noe så viktig. Anonymkode: 998e4...e6f
Bærtur Skrevet 14. januar 2017 #17 Skrevet 14. januar 2017 Hvorfor kan du ikke bare søke på jobber, mens du forblir i din trygge jobb? Da vil også hverdagen nå bli lettere for du har bestemt deg for å finne en ny jobb. Din nåværende jobb er bare et midlertidig onde. Pensjon, dagpenger, sykedager og feriedager er stikkord for ulemper. Økonomisk trygghet er og en fin ting... 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #18 Skrevet 14. januar 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du først havner på skråplanet i arbeidslivet. Kan det hende du aldri får tatt deg inn igjen. Slutter du uten å ha en annen god jobb å gå rett over i. Blir det noen stygge hull i CV'en din. Søk og skaff deg den jobben du vil ha. Mens du har den jobben du har nå før du sier opp den. Her bør du ha tunga rett i munn og ikke gamble med noe så viktig. Anonymkode: 998e4...e6f Men altså umulig i noen bedrifter. Det er lett å si, men umulig å forholde seg til hvis man har en lite fleksibel sjef eller arbeidsplass. Hos oss er det typisk 12 timers dager, da skal det godt gjøres å få tid til intervjuer og møter med andre. Den eneste løsningen da er å slutte først dessverre. Anonymkode: 4c2ac...b5b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2017 #19 Skrevet 14. januar 2017 Jeg sa opp uten å ha ny jobb. Visste jeg fikk 12 ukers karantene. Klarte å få det til å gå rundt med siste lønning og feriepenger. Fikk jobb via vikarbyrå og fikk fast ansettelse 3,5 mnd etter i samme firma. Var jeg deg så ville jeg ha kontaktet ulike vikarbyråer for å høre om muligheten for jobber med din kompetanse. Vurder så om du tørr å si opp uten ny jobb. Jeg fikk et tøft halvt år, men angrer ikke. Jobben i dag har det jeg manglet i forrige jobb. Sier du opp så ta kontakt med vikarbyråer fra første dag så muligens du får noe nytt rett etter oppsigelsesperioden. Prisen jeg betaler er kun en uke ferie i år pga manko på feriepenger og gjeld jeg må bruke året på å betale. Anonymkode: d91b5...097
MissStiles Skrevet 15. januar 2017 #20 Skrevet 15. januar 2017 Jeg er i den situasjonen nå hvor jeg vil si opp jobben min men jeg har ikke funnet meg en ny jobb enda. Jeg har gjort det en gang før man da hadde jeg ikke hus, bil og barn og tenke på. Så jeg kommer ikke til å si opp en gang til uten å ha en ny jobb å gå til. Det går ikke rent økonomisk sett for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå