Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert å søke BI økonomi og administrasjon, og googlet etter bokliste. Fant en lang liste med omtrent 20 bøker. Er det sånn at man må ha alle disse? Og på boklista til 2.året kom det opp bøker med tysk, fransk og spansk. Håper dette er valgfag?

Hvor mye må man bruke på bøker hver av årene ca?

Ellers vil jeg gjerne høre fra dere med erfaring fra nettstudier på BI :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Dropp BI om du kan. Det er en drittinstitusjon. Det er attraktivt for arbeidsgivere i det private, men selve utdannelsen er under middels i kvalitet. Det vitenskapelige nivå er rimelig sløvt. Det er jo tross alt hele livet ditt du snakker om her. En utdanning er noe som former deg for alltid. Velg så fra øverste hylle i kvalitetsseksjonen, velg et godt norsk universitet. Se også i utlandet etter gode økonomiutdannelser.

Anonymkode: 4dd6f...d78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange bøker bør være mulig å kjøpe brukt. Du kan også få oversikt over forelesninger og så avvente å kjøpe alle. BI er en helt ålreit skole, men dyr. Har du anlegg for å gjøre det bra, vil det gi deg veldig gode muligheter. Har du sjanse til å komme inn på NHH, ville jeg valgt Bergen. Mye bøker der også, men gratis skole.

Anonymkode: 57db7...feb

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken pensumliste du har brukt, men jeg tror kanskje det ikke er riktig. Øk.ad har 5 fag i høstsemestret + 4 i vårsemestret. Mange av bøkene som står i pensumlisten er unødvendige, så jeg ville ha avventet litt med kjøp av bøker. i tillegg bør du høre rundt med andre studenter hvilken bøker de brukte/ikke brukte. Jeg tror jeg brukte 10K på bøker forrige semester, men da kjøpte jeg alle nye og en del spesialbøker. Bøkene kan du kjøpe brukt og selge videre når du er ferdig. 

Forøvrig ble BI nettopp kåret høyere enn NHH i Financial times sin nyeste kåring over finansinstitusjoner. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp BI om du kan. Det er en drittinstitusjon. Det er attraktivt for arbeidsgivere i det private, men selve utdannelsen er under middels i kvalitet. Det vitenskapelige nivå er rimelig sløvt. Det er jo tross alt hele livet ditt du snakker om her. En utdanning er noe som former deg for alltid. Velg så fra øverste hylle i kvalitetsseksjonen, velg et godt norsk universitet. Se også i utlandet etter gode økonomiutdannelser.

Anonymkode: 4dd6f...d78

Akkurat økonomi og administrasjon på BI er faktisk veldig bra, spesielt masteren 

Anonymkode: 78960...754

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har ikke du vurdert å ta graden på en offentlig skole? Finnes jo drøssevis av økonomistudier, altså "Bachelor i økonomi og administrasjon", og da slipper du å ha et studielån langt oppi ørene. Tror BI verken er bedre eller dårligere enn andre skoler.

Anonymkode: e8c6b...fff

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har ikke du vurdert å ta graden på en offentlig skole? Finnes jo drøssevis av økonomistudier, altså "Bachelor i økonomi og administrasjon", og da slipper du å ha et studielån langt oppi ørene. Tror BI verken er bedre eller dårligere enn andre skoler.

Anonymkode: e8c6b...fff

Hvis jeg skal gå på offentlig skole får jeg over tre timer i reisevei totalt hver dag. Det er ikke ett alternativ så lenge jeg har familie og barn som også krever sitt. Blir også veldig dyrt med bensin og bom-penger, på toppen av mange bortkastede timer med kjøring hver måned :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...