Gå til innhold

Har du blitt utsatt for vold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver dag, enten på barnehage, skole, hjemme eller fritid. Ble mobbet på det groveste hele tiden jeg bodde på hjemplassen min. Fått regelrett grisebank flere ganger, ble forsøkt voldtatt fordi jeg var stygg og fortjente det, holdt under vann, brent med sigaretter, slått med en kaktus(den kan jeg nesten le av) osv.

Min mor kunne slå, skrike og lugge, holdte meg innimellom for munn og nese til jeg besvimte. Hun har også jaget meg med kniv og øks. Låste meg ned i kjelleren når hun skulle ha besøk. Kanskje ikke direkte vold men. Hennes (nå x-)kjæreste gikk også løs på meg på ett punkt. Min far var mest voldelig da jeg var ung, fra en 13-14 års alder så ble det bedre. Tror muligens han oppdaget hvor ille det var ellers, er ikke sikker. Har kun kontakt med min far, han ringer en sjelden gang, max en gang i året, og det synes jeg er ok.

Anonymkode: 9743e...4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver dag......

Anonymkode: 9743e...4f4

:hjerte: Stakkars deg. Sender over litt medfølelses-vibber! :- )

Skrevet

Joda, og der er tøft, jævlig tøft. Og samfunnet klager på oppførselen også til de som lå på bakken, for vi føler jo oss ikke like trygge som vi fortsatt var som uskyldighetene selv. Vi var den som så det hele foregå og fikk kjenne det på kroppen. Vi følte det hele trenge inn i hjertene våre, uansett om de kom som ett hugg eller mange, og følte vi at det brakk og sprakk opp i mange tusen biter. De ble til bilder og tanker som hjemsøkte oss. Til en fysisk "evigvarende" følelse. En mørk rødme, som tar deg inn i skammens og paranoiaens verden. Til utslitthet og tankekjør. Måneformørkelse. De kan samle seg igjen, det må vi ikke glemme. Alles liv har lapper, bandasjer og plaster på. Litt superlim her og der. Noens mørke opplevelser er tøffere enn toget å komme over. Det hjelper visst å bli litt brannmann, og ambulansjesjåfør, og dra seg selv opp for å kunne bruke det man har lært til noe godt. Bli sterk og sikker. Og ikke tro at dette dypet er det som er sannheten, for sannheten er det du skaper. Akkurat nå. 

Anonymkode: d8992...9d0

Skrevet

Ja, av foreldre, gjennom skolegangen og av en tidligere samboer. 

Anonymkode: 957c7...696

Skrevet

Ja. Min eks både banket og voldtok meg.

Skrevet

Blitt lugget, slått etter og i ansiktet  (ørefik), sparket etter og fått kastet ting mot øyet mitt på jobb. Skrev avvik så klart. En eks ble sint i fylla og slo meg hardt med en sofa pute og ga meg ørefik fordi jeg nektet sex med han. Han truet å kaste meg utfor døra i 10- mens jeg kun var i undertøy. 

Anonymkode: a176b...53e

Skrevet

Føler med dere alle. Og forferdelig lesning om dere som har blitt mishandlet av foreldrene, de som liksom skal være ens klippe i livet. Klem til dere

Anonymkode: 71797...21c

Skrevet

Min daværende kjæreste (jeg er mann, dette var en kvinne) gikk løs på meg med kniv da jeg hadde kjøpt noe feil på butikken en gang. Nesten litt sånn for godt/vondt til å være sant-historie, men det er altså sant. Det var neppe feilkjøpet alene som var årsaken, men det var nå en overreaksjon samme hva det var. Hun er også senere dømt for en relativt alvorlig voldsforbrytelse.

Jeg var sterkere enn henne og fikk røsket kniven fra henne (og holdt henne fast, jeg hverken stakk eller slo tilbake). Jeg rakk likevel å få et relativt dypt kutt og blødde en del, men i dag har jeg ingen plager. Jeg har et arr, men det lever jeg greit med, og det er ikke synlig når jeg er vanlig kledd heller. Det viktigste er at jeg kom meg unna.

Anonymkode: 0aca6...e81

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...