Gå til innhold

Har du blitt utsatt for vold?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen som har turt. Har vært storkjefta og kunnet yppet på meg en flue hele mitt unge liv. "Merkelappen" ADHD er definitivt godt for noe.

Anonymkode: ed4f2...9ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi... vet ikke hem som har opplevd det værste jeg. Kun fått ørefik jeg...

Anonymkode: 76821...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har opplevd vold fra nåværende partner flere ganger.

Anonymkode: 38305...3c4

Skrevet

Ja. Selv om gjerningsmennene i en sak som ble betegnet som "blind vold" var mer skadet enn meg, ble en av de dømt til ubetinget fengsel. Jævla idioter uten substans. Bol og speed. Jeg er pådyttet diagnosen PTSD som er helt feil.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Grov mobbing på skolen. Fikk masse hår revet ut. Hadde en far som slo meg én gang, og etter det har vi ikke hatt kontakt. Dasket i barndommen. 

Anonymkode: b1a51...ed0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har opplevd vold fra nåværende partner flere ganger.

Anonymkode: 38305...3c4

Kontakt Nasjonalt kunnskapssenter mot vold. Du kan sikkert skrive en epost, fortelle hva du opplever og høre om de har noen forslag til hva du kan gjøre:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, opplevd en del grov vold fra nær familie og mannen til moren min. Kvelertak til jeg mistet bevisstheten, slike ting.

Anonymkode: 847ee...693

Skrevet
5 timer siden, melatonin skrev:

Vold på jobb har jeg opplevd mye av. Men ble headbanga ac en som trodde jeg var exen hans på byen... Han ble lang I maska og flau.

Vold på jobben kan man melde videre. Jeg lurer på om Arbeidstilsynet har noe informasjon om det på hjemmesiden? De har i alle fall i oppgave å gripe inn i mobbe-saker på jobb, der arbeidslederen/arbeidsledelsen ikke har fått bukt med problemet. Men ville i alle fall sjekket hva som står der, eller skrevet til dem og spurt hvordan man bør ta tak i problemet. 

Skrevet
47 minutter siden, Mari Y skrev:

Kontakt Nasjonalt kunnskapssenter mot vold. Du kan sikkert skrive en epost, fortelle hva du opplever og høre om de har noen forslag til hva du kan gjøre:)

Nasjonalt kunnskapssenter driver med forskning. De kan ikke hjelpe med noe praktisk. Her er henvendelse til et krisesenter veien å gå. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, Mari Y skrev:

Vold på jobben kan man melde videre. Jeg lurer på om Arbeidstilsynet har noe informasjon om det på hjemmesiden? De har i alle fall i oppgave å gripe inn i mobbe-saker på jobb, der arbeidslederen/arbeidsledelsen ikke har fått bukt med problemet. Men ville i alle fall sjekket hva som står der, eller skrevet til dem og spurt hvordan man bør ta tak i problemet. 

Jeg oppfattet dette som at vedkommende arbeidet i helsesektoren med utagerende brukere, som i bofellesskap for eksempel. Der skal de skrive avviksmeldinger for slike episoder.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Arabella skrev:

Jeg er oppvokst som den eldste i en søskenflokk. Jeg var vel ikke et slikt barn som min mor forestilte seg, så jeg ble hennes personlige søppelbøtte og huggestabbe. Daglig kjefting og ørefiker slik jeg husker tilbake på barndommen. Ørefikene og slagene ble det slutt på da jeg var ca. 15-16 år. Da hadde jeg fått noen voldsomme utbrudd og slengte saker og ting rundt meg og hylte, så hun ble visst redd.

Min mann var også brutal mange ganger. Utad var alt flott og fint. Jeg håper mine barn ikke forstod så mye.

Så vondt, 'Bella.  :klem:

Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Så vondt, 'Bella.  :klem:

Takk! Du er god. :)

Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Takk! Du er god. :)

:sjenert:

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. 

Nori, mod

Skrevet
7 timer siden, Mari Y skrev:

Var absolutt ikke mobbing. 

6 timer siden, Arabella skrev:

Jeg oppfattet dette som at vedkommende arbeidet i helsesektoren med utagerende brukere, som i bofellesskap for eksempel. Der skal de skrive avviksmeldinger for slike episoder.

Riktig. Var utagerende demente. Vi hadde prosedyrer for avvik, men det hørte nesten  med i jobben å talke volden da de var utrolig dårlige og utagerende. 

Skrevet
2 timer siden, melatonin skrev:

Var absolutt ikke mobbing. 

Riktig. Var utagerende demente. Vi hadde prosedyrer for avvik, men det hørte nesten  med i jobben å talke volden da de var utrolig dårlige og utagerende. 

Neivel. Men kunne like godt ha vært det, for det er mange som utsettes for mobbing på arbeidsplassen. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, opplevd en del grov vold fra nær familie og mannen til moren min. Kvelertak til jeg mistet bevisstheten, slike ting.

Anonymkode: 847ee...693

Det er uakseptabelt. Har du meldt ifra? Hvor gammel er du? For dersom du er under en viss alder, kan du kontakte Alarmtelefonen for barn og unge. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi... vet ikke hem som har opplevd det værste jeg. Kun fått ørefik jeg...

Anonymkode: 76821...3f6

Ørefik er uansett ikke greit, det heller. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Daryl Dixon skrev:

Fått juling og skutt.

Kult! Hvor da? Fikk du varige meen forresten? 

Anonymkode: 7fe97...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...