Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min søn er 7mnd. Til kveldsmat pleier han å få avokado og bananmos. Kjører dem i blender.kan jeg legge til en liten brødskive?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får han grøt? Ville gitt en grøt tilpasset alder, kan fort bli for mye fiber og hardt for magen med vanlig brød 

Anonymkode: 8444a...51c

• Liker 1
Skrevet

Han får grøt mirgen og kveld. Men byttet til fruktmos på kvelden nå.virker ikke som han blir mett.for han våkner fortsatt hver 2-3timer for melk.

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte med brødskiver rundt den alderen ja. Gjerne med leverpostei på. 

Anonymkode: 4d75f...46c

Skrevet

Neinei.han brekker seg og kaster opp hvis han får noe annet enn helt puré. Så jeg må mose alt i blender. Men har ingen erfaring med å blande banan/avokadomos MED brødskive.. har noen gjort det? Noen mat skal ikke sposes sammen osv,det er det jeg tenkte på.

Gjest Runforit
Skrevet
12 minutter siden, JDT skrev:

Neinei.han brekker seg og kaster opp hvis han får noe annet enn helt puré. Så jeg må mose alt i blender. Men har ingen erfaring med å blande banan/avokadomos MED brødskive.. har noen gjort det? Noen mat skal ikke sposes sammen osv,det er det jeg tenkte på.

Tenker du på kryssallergier? Brødskive skal nok gå til det meste....

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, JDT skrev:

Er jo ikke noe i veien for at han kan få to grøtmåltider på en dag da. Jernberiket grøt er fint og inneholder passe mengde fiber. Banan og avokado kan du feks gi tidligere på dagen :) 

Det er ikke alle babyer som automatisk sover noe bedre på natt selv om de får fast føde, mange våkner av vane eller for nærheten 

Anonymkode: 8444a...51c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil prøve litt tykkere mat før du gå over til brødskive (som han nok kommer til å kaste rett opp hvis han er vant til helt most puré) kan du blande litt grøt med melk og deretter i den moste grønnsak/frukt.  Det er for å hjelpe han bli vant til litt tykkere mat men fortsatt uten store klumper.  

Hvor mye melk får han på dagen og hvor mye mat? 

Anonymkode: 4f4dc...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Sjelden at mat har noe å si for om de våkner om natta. Min på 10 mnd våkner fortsatt. Vil ikke ha mat. Bare holde hånda litt så sovner han igjen. 

Anonymkode: e0137...695

Skrevet

Mi har spist avokadomos med rå eggeplomme til kvelds siden hun var 6 mnd, nå straks 11 mnd. Eggeplommen gir masse gode næringsstoffer, blant annet jern! Og vit D også. Mye mer næringsrikt enn brød. Rik på sunt fett også faktisk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...