Marina75 Skrevet 5. januar 2005 #41 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg må si jeg er overrasket over at det er "vanlig" å bruke håndkle flere ganger. Jeg sier ikke at det er noe galt i det, og dere har jo et poeng i at man er jo ren når man går ut av dusjen. Men allikevel... Jeg liker ikke tanken på å tørke meg i ansiktet med den delen av hånkle jeg tørket rompa eller føttene mine igår, selv om jeg var aldri så ren.. for meg blir det litt rart.. Dette er jeg helt enig i. Nytt håndkle hver dag her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerva Skrevet 6. januar 2005 #42 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg er ren når jeg er ferdigdusjet jeg Ser derfor ikke problemet med å bruke et håndkle flere ganger. Jeg skifter når jeg syns det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 6. januar 2005 #43 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg bruker håndkleet 2-3 ganger før jeg skifter ut, og jeg dusjer en gang pr. dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #44 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg bytter hver dag.. fordi jeg er så rotete at jeg bare slenger fra meg håndkleet mellom badet, klesskap og soverom... Her og! burde kanskje bli flinkere til å henge det opp å bruke det flere gang. Blir sinnsykt mye klesvask av alle håndklærne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 6. januar 2005 #45 Del Skrevet 6. januar 2005 Har ikke så veldig mye fakta... jeg bruker håndkleet etter dusj to ganger. Det du bruker etter håndvask bør skiftes hver 2-3 dag, på grunn av bakterier og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 6. januar 2005 #46 Del Skrevet 6. januar 2005 Vasker det etter to gangers bruk. har blitt en vane og det føles ekkelt å beholde det lenger enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #47 Del Skrevet 6. januar 2005 OBS! OBS! Brannfakkel og ikke myntet på ALLE...: Jeg syns denne tråden viser med all tydelighet hvorfor noen få land i verden bruker mesteparten av energien vi har til rådighet og jeg syns det er ille.... Vi er da så rene når vi kommer ut av dusjen at det ikke er noe i vegen for å vaske håndklærne EN gang i uka! Nye håndklær hver gang du dusjer (og det kan jo være så mye som to ganger om dagen for enkelte) er sløsing med energi, unødig belasting av miljøet med såpe og kloakk OG det viser en tilnærmet hysterisk hygienefiksering. Jeg blir redd jeg :o Veldig enig med deg! Så lenge man henger håndklærne opp, og de ikke blir liggende i en våt tull på et skittent, men varmt gulv, kan de jo brukes mange ganger... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fast leser Skrevet 7. januar 2005 #48 Del Skrevet 7. januar 2005 Veldig enig med deg! Så lenge man henger håndklærne opp, og de ikke blir liggende i en våt tull på et skittent, men varmt gulv, kan de jo brukes mange ganger... :-) Med fare for å fornærme noen; jeg er en høyt utdannet, strukturert kvinne, 32 med to stebarn annenhver uke. Jeg har en krevende jobb og et krevende nasjonalt verv. Jeg har absolutt ingen anelse om hvor ofte jeg skifter håndduker eller hvor ofte jeg vasker dem. Har vel lagt meg til en "feeling" eller skifter/vasker automatisk. Dette gjelder også de fleste andre huslige gjøremål, de bare utføres uten videre refleksjon. Jeg er imponert over hvor mange av dere som har slik struktur på hjemmelivet, i hvilken rekkefølge dere vasker kopper, håndduker, hvordan dere sorterer klesvasken i dunker, med klistremerker, hvor merkebevisste dere er på badeartikler osv osv. En del av meg tenker at dere kan umulig ha mye annet å gjøre av betydning. Jeg ser for meg mange velstelte unge kvinner, med mye fritid som brukes på venner og barn, lite politisk engasjement, ingen verv eller krevende jobber. En annen del av meg tenker at det er uklokt å kaste stein når man sitter i glasshus, jeg logger meg jo frivillig inn på disse sidene og svarer til og med på noen av innleggene... Jeg vet ikke hvor ofte jeg skifter håndklær eller hvor ofte jeg vasker dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest poopita Skrevet 7. januar 2005 #49 Del Skrevet 7. januar 2005 Med fare for å fornærme noen; jeg er en høyt utdannet, strukturert kvinne, 32 med to stebarn annenhver uke. Jeg har en krevende jobb og et krevende nasjonalt verv. Jeg har absolutt ingen anelse om hvor ofte jeg skifter håndduker eller hvor ofte jeg vasker dem. Har vel lagt meg til en "feeling" eller skifter/vasker automatisk. Dette gjelder også de fleste andre huslige gjøremål, de bare utføres uten videre refleksjon. Jeg er imponert over hvor mange av dere som har slik struktur på hjemmelivet, i hvilken rekkefølge dere vasker kopper, håndduker, hvordan dere sorterer klesvasken i dunker, med klistremerker, hvor merkebevisste dere er på badeartikler osv osv. En del av meg tenker at dere kan umulig ha mye annet å gjøre av betydning. Jeg ser for meg mange velstelte unge kvinner, med mye fritid som brukes på venner og barn, lite politisk engasjement, ingen verv eller krevende jobber. En annen del av meg tenker at det er uklokt å kaste stein når man sitter i glasshus, jeg logger meg jo frivillig inn på disse sidene og svarer til og med på noen av innleggene... Jeg vet ikke hvor ofte jeg skifter håndklær eller hvor ofte jeg vasker dem. hei milla, savnet deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Millius Skrevet 7. januar 2005 #50 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg bytter hver dag.. fordi jeg er så rotete at jeg bare slenger fra meg håndkleet mellom badet, klesskap og soverom... Men det er det vi alltid har gjort i vår familie. Sånn har vi det her i huset også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2005 #51 Del Skrevet 7. januar 2005 hei milla det tenkte jeg også....... Jeg antar at jeg bytter håndkle etter tre fire dusjer, ungene bytter hver fredag, samtidig med at jeg bytter sengetøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #52 Del Skrevet 7. januar 2005 Siden jeg regner kraftigmed at jeg er rein etter en dusj, så varer et håndkle en uke. Ikke gidder jeg å vaske klær hver dag å ikke har jeg råd til å betale strømregninga som ville kommet etter et sånt sjau... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. januar 2005 #53 Del Skrevet 7. januar 2005 Noen av oss greier faktisk å ha flere tanker i hodet på en gang. Det er ikke noe problem å ha et travelt og aktivt liv men samtidig holde orden på noe så simpelt som når man skifter håndduk. Vi skifter dem hver fredag, og dette mener du altså er umulig å huske med et travelt liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 8. januar 2005 #54 Del Skrevet 8. januar 2005 Vasker badet hver uke - og da passer jeg på å bytte ut alle håndkler samtidig! Me too. Selvom jeg vet at gubben i huset er veldig flink til å bruke masse handduker,han hiver de fremfor badekaret,der det er bløtt. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå