Loolaa Skrevet 3. desember 2004 #1 Del Skrevet 3. desember 2004 Burde vi bruke et håndkle en gang? 2-3 ganger? En uke? Er det noen som har FAKTA å komme med i denne sammenheng, hadde det vært interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. desember 2004 #2 Del Skrevet 3. desember 2004 Ved "flerbruk" så sparer du jo miljøet ved at det blir mindre vask da... Men noe fakta har jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 3. desember 2004 #3 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har heller ikke fakta. Men når jeg har vasket meg, så pleier jeg å gå ut fra at jeg er ren etterpå. Et håndkle som kun er brukt til å tørke vekk rent vann, kan da umulig trenge vask etter en gangs bruk ? Vasker en gang i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 3. desember 2004 #4 Del Skrevet 3. desember 2004 Vasker en gang i uken. Samme hos oss, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Temaa Skrevet 3. desember 2004 #5 Del Skrevet 3. desember 2004 Da jeg var mindre trodde jeg mamma og pappa måtte være de mest grisete personene i hele verden som brukte et håndkle mer enn en gang. Men nå som jeg er litt eldre og visere gjør jeg det samme selv. 2-3 ganger bruker jeg et håndkle, og jeg er like frisk! Noe fakta har jeg dessverre ikke å komme med, men jeg kan ikke se hva som skal være galt med å bruke et håndkle flere ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trill Skrevet 3. desember 2004 #6 Del Skrevet 3. desember 2004 Vi bruka håndklær 2 ganga før vi vaska dei.. Vi dusja begfge to kvar dag- so eg rekna med vi e reine når vi bruka det! Kunne sikkert brukt dei fleire ganga og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. desember 2004 #7 Del Skrevet 3. desember 2004 Samme hos oss, forresten. Samme her. Man er da ren når man har dusjet, og jeg henger håndkleet opp så det tørker raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. desember 2004 #8 Del Skrevet 3. desember 2004 Samme her. Man er da ren når man har dusjet, og jeg henger håndkleet opp så det tørker raskt. Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 3. desember 2004 #9 Del Skrevet 3. desember 2004 Vasker en gang i uken. Vasker badet hver uke - og da passer jeg på å bytte ut alle håndkler samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 3. desember 2004 #10 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg må si jeg er overrasket over at det er "vanlig" å bruke håndkle flere ganger. Jeg sier ikke at det er noe galt i det, og dere har jo et poeng i at man er jo ren når man går ut av dusjen. Men allikevel... Jeg liker ikke tanken på å tørke meg i ansiktet med den delen av hånkle jeg tørket rompa eller føttene mine igår, selv om jeg var aldri så ren.. for meg blir det litt rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 3. desember 2004 #11 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg tenker omvendt, herlighet for en klesvask jeg hadde hatt om jeg hadde skiftet håndkler hver dag! :o Vasker badet en gang i uken, skifter håndklene da. Er sjelden eller aldri syk, kanskje det er håndklebakteriene som har herdet meg fra jeg var liten av?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 3. desember 2004 #12 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg tenker omvendt' date=' herlighet for en klesvask jeg hadde hatt om jeg hadde skiftet håndkler hver dag! [/quote'] Ja det kan jeg love deg, det blir en helvetes klesvask! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. desember 2004 #13 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg liker ikke tanken på å tørke meg i ansiktet med den delen av hånkle jeg tørket rompa eller føttene mine igår' date=' selv om jeg var aldri så ren.. for meg blir det litt rart..[/quote'] Jeg løser det med at jeg holder rede på hvilken del av håndkleet jeg bruker til hva. Henger det alltid opp likt, og har faste hjørner som bruesk til ansikt og faste hjørner til føtter (de to øverste til ansikt og de to nederste til føtter). Det har blitt en vane, og jeg tenker ikke på at jeg gjør det, bare beveger meg som en zombie (dusjer om morran ja ) som gjør det samme hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2004 #14 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg må si jeg er overrasket over at det er "vanlig" å bruke håndkle flere ganger. Jeg sier ikke at det er noe galt i det, og dere har jo et poeng i at man er jo ren når man går ut av dusjen. Men allikevel... Jeg liker ikke tanken på å tørke meg i ansiktet med den delen av hånkle jeg tørket rompa eller føttene mine igår, selv om jeg var aldri så ren.. for meg blir det litt rart.. Vi skifter håndklær ca 1 gang i uken. Når det kommer til problematikken over her så løser jeg det ved at jeg har et lite håndkle som jeg tørker ansikt og håret med og et stort badehåndkle til resten av kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 3. desember 2004 #15 Del Skrevet 3. desember 2004 Bytter håndklær en gang i uka vi og. Er ikke så veldig vanskelig å bruke delen uten merkelapp til ansiktet og den andre delen til føtter og andre steder.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 3. desember 2004 #16 Del Skrevet 3. desember 2004 Vi bruka håndklær 2 ganga før vi vaska dei.. Vi dusja begfge to kvar dag- so eg rekna med vi e reine når vi bruka det! Vi også, dusjer hver dag, og et handkle brukes 2 ganger før det vaskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 4. desember 2004 #17 Del Skrevet 4. desember 2004 Skifter håndklær ca en gang i uken. Dusjer sånn stort sett hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 4. desember 2004 #18 Del Skrevet 4. desember 2004 Føler meg nesten unormal nå jeg, siden jeg hverken vasker håndklærne mine hver dag eller holder greie på hvor jeg har tørka meg med de ulike delene av det. Noen ganger bruker jeg håndkleet en dag, noen ganger et par dager, og noen ganger kanskje mer enn en uke til alt skal til vask. Jeg er jo rein når jeg tørker meg! Har ikke noen faste vaner på det, og har igrunn aldri tenkt over det heller. En klut ville jeg nok imidlertid ikke bruke særlig mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2004 #19 Del Skrevet 4. desember 2004 greit nok at dere er ren når dere tørker dere, men det er jo støv og baskelusker i luften.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2004 #20 Del Skrevet 4. desember 2004 greit nok at dere er ren når dere tørker dere' date=' men det er jo støv og baskelusker i luften..[/quote'] Folk har så rare oppfatninger om bakterier.. Bakterier liker seg i varme, fuktige omgivelser. Og de trenger næring for å overleve. Ta bort en av de tre bestanddelene, og bakterier trives ikke. Ikke rart de aller fleste blir overrasket over hvor vanskelig det faktisk er å dyrke bakterier. Men nå bare babler jeg... Skifter håndkle ca 2 ganger i uken..spørs hvor mye den brukes. Unødvendig å vaske den etter hver dusj, ikke minst for miljøet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå