Sheherasade Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Har brukt ClearBlue's fertilitetsmonitor i noen måneder nå, og som regel viser den EL samme tid som WomanLog-kalenderen viser høyst fertilitet. Men denne uken er EL flere dager forsinket i følge monitoren. Skulle hatt maksimal fertilitet på mandag-onsdag i følge kalenderen, men monitoren har vist lav hele uken. Kan det komme av at jeg har drukket for mye vann før leggetid og i løpet av natta? Eller begynner jeg å komme i overgangsalderen??? Noen som har opplevd det samme?
Nostalgi3M Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Det kan jo være et EL er noen dager forsinket. Det er helt normalt. 1
Sheherasade Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2017 3 minutter siden, Nostalgi3M skrev: Det kan jo være et EL er noen dager forsinket. Det er helt normalt. Får håpe det. Men da vil vel menstruasjonen bli forsinket også? Jeg har hatt regelmessig i flere år nå.
Nostalgi3M Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Får håpe det. Men da vil vel menstruasjonen bli forsinket også? Jeg har hatt regelmessig i flere år nå. Ja, den vil mest sannsynlig det. Uansett om man har regelmessig menstruasjon i årevis hender det at den forskyves. Helt normalt. Hvorfor stresse med alle disse EL-testene? Har man sex regelmessig er det tilstrekkelig. Det virker jo som om du stresser litt med disse testene og stress kan påvirke syklusen.
Sheherasade Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2017 5 minutter siden, Nostalgi3M skrev: Hvorfor stresse med alle disse EL-testene? Har man sex regelmessig er det tilstrekkelig. Det virker jo som om du stresser litt med disse testene og stress kan påvirke syklusen. Fordi det er greit å vite hvilke 2-3 dager i måneden som faktisk gir resultater.
Nostalgi3M Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Fordi det er greit å vite hvilke 2-3 dager i måneden som faktisk gir resultater. Folk har da klart å bli gravide før EL-tester ble vanlig å bruke. Har man sex annenhver dag blir man til slutt gravid, om det ikke er noe i veien med fruktbarheten.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 6 minutter siden, Sheherasade skrev: Eller begynner jeg å komme i overgangsalderen??? Det kommer jo an på alder? Anonymkode: 01d63...54e
Sheherasade Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2017 1 minutt siden, Nostalgi3M skrev: Folk har da klart å bli gravide før EL-tester ble vanlig å bruke. Har man sex annenhver dag blir man til slutt gravid, om det ikke er noe i veien med fruktbarheten. Ja ja, greit greit.
Nostalgi3M Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Ja ja, greit greit. Budskapet er vel bare at stressingen med disse EL-testene kan ødelegge mer enn gagne i prosessen med å bli gravid, siden stress gjør det vanskeligere å bli gravid.
Sheherasade Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2017 2 minutter siden, Nostalgi3M skrev: Budskapet er vel bare at stressingen med disse EL-testene kan ødelegge mer enn gagne i prosessen med å bli gravid, siden stress gjør det vanskeligere å bli gravid. Det kan jo diskuteres. Jeg synes det er alt for mange ulike råd om dette til å kunne konkludere. Ellers synes jeg faktisk ikke at jeg stresser, men det er et faktum at det er lurt å holde orden på dagene. Om du velger å la det gå på lykke og fromme, er det opp til deg. Hver og en får finne sin metode.
Nostalgi3M Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Det kan jo diskuteres. Høyere nivåer av stresshormoner har vist seg å påvirke fruktbarheten, eksempelvis går fruktbarheten ned for kvinner som lever i krig osv. Så det er vel egentlig ikke en påstand man trenger så diskutere så veldig. Klart du stresser, du starter jo innlegg her på KG, styrer med disse testene og får høyere nivåer av stresshormoner.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 4 minutter siden, Nostalgi3M skrev: Høyere nivåer av stresshormoner har vist seg å påvirke fruktbarheten, eksempelvis går fruktbarheten ned for kvinner som lever i krig osv. Så det er vel egentlig ikke en påstand man trenger så diskutere så veldig. Klart du stresser, du starter jo innlegg her på KG, styrer med disse testene og får høyere nivåer av stresshormoner. Du kan da ikke sammenligne krig og el-testing hva gjelder stress.. Det skal ekstremt mye stress til for å påvirke fruktbarheten, så det er neppe noe TS trenger å bekymre seg over. Anonymkode: cbaf3...edb 5
Nostalgi3M Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan da ikke sammenligne krig og el-testing hva gjelder stress.. Det skal ekstremt mye stress til for å påvirke fruktbarheten, så det er neppe noe TS trenger å bekymre seg over. Anonymkode: cbaf3...edb Jeg har kun sagt at stresshormoner påvirker fruktbarheten. Det er klart at TS stresser seg selv mer enn nødvendig med all denne testingen. Kanskje det er derfor EL er forsinket nå?
Sheherasade Skrevet 7. januar 2017 Forfatter #14 Skrevet 7. januar 2017 30 minutter siden, Nostalgi3M skrev: Jeg har kun sagt at stresshormoner påvirker fruktbarheten. Det er klart at TS stresser seg selv mer enn nødvendig med all denne testingen. Kanskje det er derfor EL er forsinket nå? Ok, takk for innspill.
Ruccula Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 2 timer siden, Nostalgi3M skrev: Folk har da klart å bli gravide før EL-tester ble vanlig å bruke. Har man sex annenhver dag blir man til slutt gravid, om det ikke er noe i veien med fruktbarheten. Det er ikke alle som orker å ha sex annen hver dag da!, Jeg synes el testing er genialt, man blir jo ikke stressa heller bare fordi man tisser på en pinne og passer på å ha ekstra mye sex i den perioden. 2
miore Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017 (endret) 3 timer siden, Nostalgi3M skrev: Budskapet er vel bare at stressingen med disse EL-testene kan ødelegge mer enn gagne i prosessen med å bli gravid, siden stress gjør det vanskeligere å bli gravid. 3 timer siden, Nostalgi3M skrev: Høyere nivåer av stresshormoner har vist seg å påvirke fruktbarheten, eksempelvis går fruktbarheten ned for kvinner som lever i krig osv. Så det er vel egentlig ikke en påstand man trenger så diskutere så veldig. Klart du stresser, du starter jo innlegg her på KG, styrer med disse testene og får høyere nivåer av stresshormoner. Det er ettertrykkelig bevist at å "stresse" med tanker rundt graviditet på ingen måte påvirker fruktbarheten, og alle historier som tilsier det motsatte er nettopp det - historier og anekdoter uten basis i vitenskapen. Det skal ekstreme nivåer av stresshormoner til før fertiliteten påvirkes, du nevner jo selv krig som eksempel. Synes du krig er sammenliknbart med å teste etter eggløsning synes jeg du har et noe snodig verdensbilde. Selv i krig fødes det drøssevis av barn hver dag. Endret 7. januar 2017 av miore 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #17 Skrevet 7. januar 2017 4 timer siden, Nostalgi3M skrev: Høyere nivåer av stresshormoner har vist seg å påvirke fruktbarheten, eksempelvis går fruktbarheten ned for kvinner som lever i krig osv. Så det er vel egentlig ikke en påstand man trenger så diskutere så veldig. Klart du stresser, du starter jo innlegg her på KG, styrer med disse testene og får høyere nivåer av stresshormoner. Jeg ble gravid først når jeg stresset SKIKKELIG med EL tester som ikke ble positive hadde verdens mest forferdelige og stressende jobb.. fikk svangerskapspenger fra positiv test pga. Stress på arbeidsplassen. alt var jævlig og jeg ville helst bare gråte av utmattelse i den perioden.. tydeligvis akkurat det lille spire trengte for å sette seg fast. Haha! Anonymkode: f6bdd...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 Ab over her: er straks i 7 mnd med Lillejenta, og ho er helt perfekt Anonymkode: f6bdd...eb1
Sheherasade Skrevet 8. januar 2017 Forfatter #19 Skrevet 8. januar 2017 Og DER var det maks fertilitet! Nå var det bare å få mannen på glid...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #20 Skrevet 8. januar 2017 På 7.1.2017 den 16.06, Nostalgi3M skrev: Jeg har kun sagt at stresshormoner påvirker fruktbarheten. Det er klart at TS stresser seg selv mer enn nødvendig med all denne testingen. Kanskje det er derfor EL er forsinket nå? Hvis det ikke skal mer til for å bli stresset burde jo veldig mange flere slite?? Fordi man følger med på hvilke dager liksom. Anonymkode: 2bc7f...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå