Gjest MadameDeRosa Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Til alle dere som ikke drikker nok vann: Drikk vann! Kroppen trenger det! Jeg har så mange som jeg omgås, som klager og klager over migrene og andre heleplager. De er slitne, trøtte, slappe, dårlige, nummen i beina, de er svake og skjøre... Men drikker disse vann? Nei... Jeg har observert enkelte gå dagevis uten å ha i seg annet enn kaffe og coca cola til drikke. Det tørker deg ut, og man må balansere med vann. Jeg bare fatter ikke at voksne mennesker ikke skjønner at man må ha i seg nok vann for å fungere.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Det er da et mye større problem at folk i dag drikker for mye vann. Anonymkode: 3f187...2ee 11
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 1 minutt siden, MadameDeRosa skrev: Til alle dere som ikke drikker nok vann: Drikk vann! Kroppen trenger det! Jeg har så mange som jeg omgås, som klager og klager over migrene og andre heleplager. De er slitne, trøtte, slappe, dårlige, nummen i beina, de er svake og skjøre... Men drikker disse vann? Nei... Jeg har observert enkelte gå dagevis uten å ha i seg annet enn kaffe og coca cola til drikke. Det tørker deg ut, og man må balansere med vann. Jeg bare fatter ikke at voksne mennesker ikke skjønner at man må ha i seg nok vann for å fungere. Ok. Anonymkode: e4f7e...553 5
Gjest MadameDeRosa Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da et mye større problem at folk i dag drikker for mye vann. Anonymkode: 3f187...2ee Ikke for enkelte i min omgangskrets, og de som ikke drikker vann, men bare kaffe og coca cola er de samme som klager over de samme problemene: Trøtt, uopplagt, slapp, masse migrene, hodepine, tiltaksløse... Etc.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Både cola og kaffe består mest av vann. Det tørker ikke ut kroppen din. Anonymkode: bb586...859 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da et mye større problem at folk i dag drikker for mye vann. Anonymkode: 3f187...2ee Hvor mye vann snakker vi da om? Å hvorfor er det ett problem? Anonymkode: ae5c5...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #8 Skrevet 7. januar 2017 Tror nok du overvurderer vann for mye.. For min del drikker jeg vann, men også cola og energidrikk i ny og ne. Jeg drikker ikke så mye fordi jeg ikke er tøst nok, og fordi jeg har overaktiv blære som gjør at jeg har fått angst av å drikke mer enn en liter pr. dag. Anonymkode: db17f...b88
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #9 Skrevet 7. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror nok du overvurderer vann for mye.. For min del drikker jeg vann, men også cola og energidrikk i ny og ne. Jeg drikker ikke så mye fordi jeg ikke er tøst nok, og fordi jeg har overaktiv blære som gjør at jeg har fått angst av å drikke mer enn en liter pr. dag. Anonymkode: db17f...b88 Høres ikke bra ut. Du må drikke mer! Det finnes noe som heter toalett hvor man kan urinere om man må. Anonymkode: ae5c5...bfd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #10 Skrevet 7. januar 2017 Veldig viktig å drikke et glass vann etter man har stått opp. Ofte har man null lyst på vann, men man blir merkbart mer opplagt om man drikker vann selv om man ikke har lyst på. Jeg har aldri lyst på vann selv etter jeg har stått opp, men merker at jeg våkner mye raskere når jeg tvinger det i meg Anonymkode: 5ab61...bc1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #11 Skrevet 7. januar 2017 Vi er ikke kameler og trenger ikke pøse vann. Det er en uvane. Drikk til maten og ett glass før leggetid. Det holder. Anonymkode: de721...06b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #12 Skrevet 7. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres ikke bra ut. Du må drikke mer! Det finnes noe som heter toalett hvor man kan urinere om man må. Anonymkode: ae5c5...bfd Hva skjer om jeg holder på å tisse på meg på bussen fordi jeg plutselig må mye på do? Er ikke toalett på buss... Du kan ikke mye om angst ser jeg? Anonymkode: db17f...b88 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #13 Skrevet 7. januar 2017 Drikk til maten og ellers når du er tørst. Det har blitt en oppfatning om at det er bra å drikke litervis hver dag. Anonymkode: bb586...859 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer om jeg holder på å tisse på meg på bussen fordi jeg plutselig må mye på do? Er ikke toalett på buss... Du kan ikke mye om angst ser jeg? Anonymkode: db17f...b88 Ikke du heller. At du ikke gir kroppen din nok væske kan være nok til å utløse angst. Gi kroppen også god og sunn næring. Anonymkode: ae5c5...bfd 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #15 Skrevet 7. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres ikke bra ut. Du må drikke mer! Det finnes noe som heter toalett hvor man kan urinere om man må. Anonymkode: ae5c5...bfd Eller overaktiv blære Anonymkode: db17f...b88
Gjest MadameDeRosa Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017 10 minutter siden, WubWub skrev: vann kurerer ikke alvorlig sykdom. Så klart ikke! Men når personene klager over hodepine, men aldri har i seg væske annet enn koffeinholdig drikke, spiser masse sukker, aldri beveger seg utendørs... Da bør de i det minste forsøke på en livsstilsendring.
WubWub Skrevet 7. januar 2017 #17 Skrevet 7. januar 2017 1 minutt siden, MadameDeRosa skrev: Så klart ikke! Men når personene klager over hodepine, men aldri har i seg væske annet enn koffeinholdig drikke, spiser masse sukker, aldri beveger seg utendørs... Da bør de i det minste forsøke på en livsstilsendring. ok men det kurerer ikke ME eller kreft. hjelper pent lite med å redusere sukkerinntaket om man har en alvorlig sykdom som ikke er relatert til sukkerinntak. 2
reiseglad Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 Det å pøse på med vann, er definitivt ikke livsstilendring!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #19 Skrevet 7. januar 2017 2 minutter siden, MadameDeRosa skrev: Så klart ikke! Men når personene klager over hodepine, men aldri har i seg væske annet enn koffeinholdig drikke, spiser masse sukker, aldri beveger seg utendørs... Da bør de i det minste forsøke på en livsstilsendring. Av det du nevner her, er inntak av cola og kaffe det minste problemet. Jeg vil si det er et ikke-problem. Anonymkode: bb586...859 5
boblevann Skrevet 7. januar 2017 #20 Skrevet 7. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både cola og kaffe består mest av vann. Det tørker ikke ut kroppen din. Anonymkode: bb586...859 Kaffe (koffein) er vanndrivende og tørker ut kroppen jo. Vannet i kaffen er ikke i nærheten av nok til å dekke det koffeinet driver ut. Det samme gjelder for cola, som også inneholder koffein. Begge deler er vanndrivende, og tilfører ikke kroppen vann - det får kroppen til å kvitte seg med vann og tørker sådan ut kroppen til slutt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå