Gå til innhold

Trening med manualer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg kjøpt inn manualer og løfter vekter. Jeg tørs ikke å si hvor lite jeg løfter :P Men jeg skal i allefall prøve å gjøre det hyppig. Men hva er "hyppig". Jeg kunne tenke meg litt definerte muskler, men jeg er såpass liten og spinkel at jeg ikke vil ha noen store og bulende muskler. Ønsker å forbedre holdningen da jeg blir fort litt kus og får vondt i nakken.  Jeg prøver også å gjøre utfall med de, i tillegg til å løfte de. Samt push-ups og sit-ups. Skaffet meg treningsmatte. Jeg har prøvd å være på treningssentre, men det blir til at jeg ender opp som støttemedlem så da blir det hjemmetrening på meg. Prøver også å gå tur på ca 45 min to-tre ganger i uka. 

Når det gjelder kosthold så spiser jeg helt vanlig hva nå det enn er. Mye grønnsaker, variasjon av kjøtt og fisk, og selvsagt brød, men går mye i havre eller bygg til frokost (grøt eller musli med yoghurt/egg) og veldig ofte brødmåltid til lunch. Alt mulig til middag. Og er jeg småsulten så kjører jeg ofte på med en proteinbar istedet for å bli oversulten. Velger ofte helfete melkeprodukter enn lette da jeg tror at man holder seg mett lengre istedet for å bli småsulten hele tiden. :) Kanskje litt lavkarbo light. :P Bortsett fra at jeg spiser brød og poteter, men ikke i noe stor mengde da. Er det noe jeg burde tenke på her hvis jeg vil bygge litt muskler? 

Kan noen anbefale meg litt øvelser med manualer?

Anonymkode: 1a1b3...dcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man skal få bulende muskler er ikke noe å bekymre seg for. Jeg har løftet i 4år og jeg har ikke bulende muskler. Så ikke hold igjen noe i frykt for dét.

Du kan youtube "best dumbbell exercises " og finne noen fine.

Prøv å få til minst 3 økter i uka, med god intensitet.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ok, så bra! :D Takk, får søke litt på youtube. :D

Anonymkode: 1a1b3...dcc

Skrevet (endret)

Jeg prøver så hardt jeg kan å få bulende muskler, men det er vanskelig ass.

Så du trenger ikke å være redd for å få det over natten akkurat.

Endret av penny_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...