Gå til innhold

Liker du mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg merker at jeg egentlig misliker mennesker.

Jeg synes folk er sleipe, frekke og lite trivelige.

Vet at de fleste(?) egentlig er hyggelige, men jeg klarer ikke lengre å stole på folk, eller tro at de ikke har baktanker osv.

Tror den store andelen med utrivelige folk har gjort at jeg ikke lenger klarer å tenke at de fleste er hyggelige.

Er det andre som også føler det slik?

Det er egentlig ganske trist..

Anonymkode: 00d17...f96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jada, noen av dem, som har vist seg å være genuint greie. Men ser hva du mener, har selv mistet litt troen på menneskeheten, særlig gjennom arbeidslivet der de fleste er hensynsløse, driter i dine behov på alle måter og kjefter og skriker. Har nok gjort mer mer kynisk og senket terskelen for å skade eller i verste fall drepe et annet menneske hvis jeg en dag blir angrepet. 

Anonymkode: 3942a...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker mange ganger vi er bare egoistiske ufyselige som kun tenker på vårt og vil grafse til oss mest mulig .

Anonymkode: 5243d...6bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker noen få, syns flesteparten er kyniske, egoister, bedrevitere og hovne.

Anonymkode: 42c7d...6ee

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seinfeld oppsummerte det ganske godt da han sa det slik: "People... they're the worst!"

Anonymkode: 387b4...d4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det lov å si at jeg liker deler av menneske? Sånn som penisen :rodme:

Anonymkode: 947fb...124

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge vi har det godt så gjør det ikke noe andre blir drept .Bare vi får den ferien jakken bilen så gjør det ikke noe at andre lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Det er særlig i jobbsammenheng jeg har fått denne følelsen, og jeg sitter også med en følelse av at jo

mere penger en person har, jo verre er han/hun som menneske.

Men jeg merker det jo også blant naboer og bekjente.. :(

Anonymkode: 00d17...f96

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge vi har det godt så gjør det ikke noe andre blir drept .Bare vi får den ferien jakken bilen så gjør det ikke noe at andre lider.Ser bare regjeringen som grafser mer til seg selv og gjør fattige mer fattige folk er helt blinde at dem ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Liker ikke mennesker som tror de er bedre enn alle andre, kverulanter, falskhet,  og bedrevitere er noe av det verste. 

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så alt skryte jeg har den og den utdanningen så ikke komme her.Alle sine bilder folk tar av seg selv enten på en fjelltopp, trutmunn kløft og matbokser jeg spyr av menneskeheten 😆😶

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt, så nei, jeg liker ikke mennesker. Men jeg liker vennene mine. Men stoler ikke på mennesker jeg akkurat har møtt. Men jeg er hyggelig med alle jeg møter uansett. 

Anonymkode: 38181...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteniluka

Jeg liker noen, misliker noen, og ellers tenker jeg ikke så mye på andre. Men ja, jeg og syns det virker som om mennesker blir bare mer og mer egoister, driter i  miljø, tar ikke ansvar for annet enn den store diskusjonen om nye møbler, tv, bil, oppussing, massehysteri på gaver osv. 

Jeg er generelt veldig lei av samfunnet, fordommer og alt det pisset der.

Endret av Solsikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere vet hva som skjer til slutt med oss vi dør av våres egoistiske tanker.Drukner i vårt eget søppel og ødelegge hele menneskeheten av hat for andre kulturer frykt egoisme for at vi skal ha det godt selv det kommer til å ende med en død klode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, Solsikk skrev:

Jeg liker noen, misliker noen, og ellers tenker jeg ikke så mye på andre. Men ja, jeg og syns det virker som om mennesker blir bare mer og mer egoister, dritet i miljø, tar ikke ansvar for annet enn den store diskusjonen om nye møbler, tv, bil, oppussing, massehysteri på gaver osv. 

Jeg er generelt veldig lei av samfunnet, fordommer og alt det pisset der.

Signerer denne. Jeg liker nok mennesker fordi de jeg først liker, liker jeg så jævlig godt, så de veier opp for de jeg evnt. ikke liker. Men stort sett er jeg ganske likegyldig til mange; hva naboen og Ola Dunk sier og gjør kunne ikke bry meg mindre, men som samfunn har jeg også inntrykket av at vi har blitt mer egoistiske, og at i takt med Internett og sosiale media, at alt er "easy-come, easy-go", "sveip til høyre" - så mistet man mye av den "ekte" relasjonen mellom mennesker. Den "ekteheta" som består av tillit og nærhet som det tar åresvis å bygge opp, og som gjør at en er viktig og uerstattelig for hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Signerer denne. Jeg liker nok mennesker fordi de jeg først liker, liker jeg så jævlig godt, så de veier opp for de jeg evnt. ikke liker. Men stort sett er jeg ganske likegyldig til mange; hva naboen og Ola Dunk sier og gjør kunne ikke bry meg mindre, men som samfunn har jeg også inntrykket av at vi har blitt mer egoistiske, og at i takt med Internett og sosiale media, at alt er "easy-come, easy-go", "sveip til høyre" - så mistet man mye av den "ekte" relasjonen mellom mennesker. Den "ekteheta" som består av tillit og nærhet som det tar åresvis å bygge opp, og som gjør at en er viktig og uerstattelig for hverandre. 

Jeg tenker at det muligens bare har blitt mer synlig at vi er egoistiske. Før i tiden var det kanskje mer forventet at man skulle menge seg med andre og det ville ikke være så synlig. Men det var fortsatt sterke fordommer mot visse mennesker eller menneskegrupper. At mennesker snakket mer med hverandre betyr ikke at de likte hverandre eller hadde genuin kontakt.

Når det er sagt, så er det noen type menneskesamfunn som bidrar til en mer helhetlig sosial atmosfære enn andre. Sosialt sett tror jeg mennesker fungerer best i små grupper (ca 30-60) der alle jobber sammen mot et felles mål. Altså, man er avhengig av alle personene for å få ting til å gå rundt. Da vil flere føle at de er betydningsfulle og at arbeidet de gjør er meningsfullt. Man vil også føle mer ansvar dersom noen i gruppen blir syk, da alle kjenner hverandre. Jeg tror det er mulig å lage en sosial modell som kunne fungert med vårt moderne liv.

Jeg tror også vi kunne påvirket menneske som større gruppe til å bry seg mer om det sosiale,om å inkludere og ta initiativ til å ha sosiale møter i lokalsamfunnet. Akkurat slike nordmenn etterhvert ble mer opptatt av å være aksepterende mot mennesker som er annerledes enn dem selv, tror jeg vi kunne fostret frem et samfunn som var flinkere sosialt. Det handler mye om holdninger og verdier, og disse kan man dyrke frem om man integrerer oppførselen i medier og skole.

For å svare på spørsmålet så misliker jeg å være rundt mennesker, er mer nøytrale til dem. Jeg lar de i fred, og de meg.

Anonymkode: c397c...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste mennesker er enten teite, dumme, tåpelige eller idioter.

Det finnes dog noen svært få unntak, og dem prøver jeg å "holde på".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker noen få veldig godt, men syns mange er kjip, har null moral, er kynisk, kald og egoistisk og blir verre og verre med årene..

Syns spesielt mange kunnskapsløse mennesker er direkte skummel. Dumskap og ondskap går liksom hånd i hånd..

Anonymkode: 66ac3...5e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lakrisbjørn

Forventer alltid at det dukker opp en dolk i ryggen min på et eller annet tidspunkt. Over en lang periode mislikte jeg det meste som var av tobeinte, men etter å ha senket forventningene kraftig syns jeg det er litt både/og. Forventer ikke lenger at et menneske jeg har avtale med møter opp f.eks. Og er alltid forberedt på at menn bruker meg til å forhøye statusen sin på fester, at kvinner bruker meg for å få kontakt med andre menn etc. 

Det finnes unntak. Trives godt med svært direkte mennesker som ikke bryr seg så mye om normer, samt "tapere". Samme type annerledes som meg egentlig. Vi finner jo ofte hverandre til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...