Gå til innhold

Legge seg opp i andres valg i livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som står meg nær har for en tid tilbake lagt seg veldig opp i hvordan jeg har valgt å leve livet mitt. På en veldig vond måte. De har dratt konklusjoner om valg jeg har tatt uten at de har noe grunnlag for å kunne mene noe om det. Og de mener mine valg er feil, fordi det ikke er likt deres valg. 

Vi bor på samme sted så ser de og forholder meg til de på jevnlig basis. Men jeg klarer ikke helt legge dette bak meg. Hva gjør at folk har så sterke meninger om ting de ikke vet alt rundt? Og hva har jeg gjort for å fortjene noe slikt? 😖

Anonymkode: b5406...af2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk litt sånn ; whatever! De mener det de vil. Mitt valg er bra nok. Legg det bak deg og gå videre.

Anonymkode: 9b168...db7

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er utrolig irriterende, enten får du slutte å ha kontakt med dem, eller så må du rett å slett slutte å bry deg om hva andre mener om valgene dine.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det på samme måte gi bare fan ikke tenk på det.Vi kommer aldri å bli likt av alle og aldri blir alle fornøyd.Lev det som føler best for deg.

Anonymkode: b784e...e53

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som står meg nær har for en tid tilbake lagt seg veldig opp i hvordan jeg har valgt å leve livet mitt. På en veldig vond måte. De har dratt konklusjoner om valg jeg har tatt uten at de har noe grunnlag for å kunne mene noe om det. Og de mener mine valg er feil, fordi det ikke er likt deres valg. 

Vi bor på samme sted så ser de og forholder meg til de på jevnlig basis. Men jeg klarer ikke helt legge dette bak meg. Hva gjør at folk har så sterke meninger om ting de ikke vet alt rundt? Og hva har jeg gjort for å fortjene noe slikt? 😖

Du skriver ikke om hvem som mener dette. Det kan jo hende de mener det godt da. :)
Har de sagt det rett ut at de ikke liker valgene du tar?

Skrevet
2 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Det er utrolig irriterende, enten får du slutte å ha kontakt med dem, eller så må du rett å slett slutte å bry deg om hva andre mener om valgene dine.

Ja, jeg ville sluttet å bry meg om det. Det er jo bare å si, "Stopp f.eks, det passer ikke", eller at man ikke kan eller noe sånt altså.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hva det dreier seg om da. Hvordan har du valgt å leve livet ditt? Er du konvertert muslim? Hjemmeværende? Eller hippie med grønnsaksåker i hagen? Sånt han ingen noen ting med. Men hvis du har blitt med i en sekt der man slår ungene med bjørkeris så det jomer nedover i dalen, kan jeg nok forstå at folk blander seg. Eller du kjører nærkisgrilling i hagen med skrålende junkies på et teppe av sprøytespisser. Osv.

Anonymkode: 3fc9f...5bd

• Liker 1
Skrevet
På 7.1.2017 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Er de bekymret for deg? På hvilken måte legger de som opp i dette?

Gjest gjesteniluka
Skrevet

Det vil alltid være noen som mener ting om andre uten å vite hva hele bildet er. Slik er det bare. Og det vil alltid være noen som gjør ting bak ryggen på en, bare fordi de vil og kan gjøre det.

Det du derimot kan gjøre er å ta et oppgjør med vedkommende, fjerne deg mer og ikke dele opplysninger om deg, eller kutte personer helt ut av livet ditt. 

Skrevet
På 7.1.2017 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Hvilke valg da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...