Gå til innhold

Har en 100% stilling, men vil bare jobbe 60%. Har 3 barn fra 12-0 år.kan jobben si nei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si opp 100% stillingen, men vil bare jobbe 60% nå som barna er så små. Kan jobben si nei?

Anonymkode: e2eb4...ddd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor du jobber og hvilke avtaler dere har på arbeidsplassen. Det må du nestenmsette deg inn i først..omsorgspermisjon i 40 %?

Anonymkode: e1de8...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Min arbeidsplass kunne sagt nei. De har ikke deltidsstillinger. 

Anonymkode: 4287a...5f6

Skrevet

I aml står det at arbeidsplassen skal ha tungtveiende grunner for å nekte, men det er ikke nærmere såesifisert nøyaktig hva de legger i "tungtveiende".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min arbeidsplass kunne sagt nei. De har ikke deltidsstillinger.

De færreste arbeidsplasser har i utgangspunktet deltidsstillinger, men det betyr ikke nødvendigvis at det er så vanskelig å tilpasse for det at de kan nekte.

Anonymkode: 72dd5...b39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du kan gå i redusert stilling i ubegrenset tid. Du skriver veldig lite om hvilken type jobb du har, om det lar seg gjøre å jobbe redusert, om det må settes inn vikar i den % du tar fri osv. 

Anonymkode: 88016...b92

Skrevet

men d vil du jo gå kraftig ned i lønn....tåler du det ? du som har 3 ungen å forsørge

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil det gå ut over arbeidet ditt og kollegene dine når du gjør 40 % mindre? Kan du gjøre jobben din skikkelig når du er så lite til stede og ikke får vært med på møter? Har jobben din noen som kan ta over oppgavene du må legge vekk?

Anonymkode: ab316...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...