AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Jeg har en liten tilleggsjobb som jeg tenker å si opp iløpet av våren. jeg har nå akkurat startet på mitt 7. år i denne stillingen. Først 3-4 mnd som tilkallingsvikar. Etter det faststilling på ca 15% og det. Siste året fast stilling ca 13% (frivillig nedgang i prosentstilling). Dette er en kommunal stilling. Hvor lang oppsigelsestid har jeg? Kan jeg kreve å få avviklet ferie i oppsigelsestiden? Hvis jeg ikke får avviklet ferien i oppsigelsestiden, har jeg da krav på å få utbetalt noe ut over feriepengene? (Jeg går ikke inn i en ny stilling som jeg får overført ferien til, jeg øker bare stillingsprosenten i min hovedjobb som jeg har hatt hele toden). Anonymkode: 63d16...7db
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Oppsigelsetiden din står i arbeidskontrakten din. Ellers får du sette deg inn i lovverket https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62 Anonymkode: 36bcc...05a
Glitnir Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 Kommunale stillinger har iht tariffavtalen tre mnd oppsigelsestid. Du kan ikke kreve ferie i oppsigelsestiden (med mindre den allerede er avtalt). Du får lønn når du jobber, og rest feriepenger utbetalt når du slutter. Dersom du slutter etter at feriepengetrekk i juni er foretatt, får du isteden ekstra utbetalt lønn for det som evt er trukket for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå