Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver?

Naken

Anbefalte innlegg

Hvor mye bruker dere tilsammen på julegaver?

Hvor mye (Ca.) til barn, ektefelle/kjærest, mor, far, søster, bror, venner, nevøer o.s.v.

Her er mine Ca. tall-

Vi gir ca. 700 til dattera mi på 4 år,- alt etter som, og det samme til min samboers barn på 2 og 3 år.

Samboeren min får bare en symbolsk ting av meg i år, og jeg av han, siden vi får valp i romjula, som koster 9000 kr.

Min yngte bror, på 8 år, gir vi ca. 250 til. (Pleier å spleise med 2 andre brødre og gi ham noe ordentlig).

Ca. 200 til en tenåringsbror, og samme til en tenårings fostersøster. (spleiser som regel med andre brødre her og).

Ca. 100-150 til to voksne brødre, (jeg får samme av dem). Vi synes de små er viktigst, men at det er koselig å gi hverandre en liten ting.

Mamma og stefaren min får for ca. 200. Det er jo ikke så mye, men de synes ikke at vi barna skal bruke så store summer på dem. (De to voksne brødrene mine har heller ikke mye penger). Dessuten har de alt.

Pappa og stemoren min får ca. 200, de og.

Kjøper bare til en venninde, ca. 150 kr. Og ca det samme til hennes to barn.

Utenom dette kommer resten av min samboers side av familien.

Det er altså ikke de enorme summene jeg kjøper for til hver, men det er vel fremdeles sånn at også tanken teller? Dessuten blir det tilsammen noen tusenlapper, (sånn 5-6 stk, tenker jeg), og det er mye nok, når man også skal handle inn til julefeiring, og alt det andre som det går ekstra penger til i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke regnet ut den totale summen men familien (søsken, foreldre)får gaver for ca 200kr hver. Mannen får for tusen.. tidligere har han fått for ca 600 men jeg fant noe ejg tror han kommer til å bli kjempe glad for så da slo jeg til. Venner får for ca 100kr hver, litt avhengig av hva de ønsker seg og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ca 200 kr pr gave til barna i familien, mine to sønner har fått for ca 600 hver. Ellers har det blitt litt forskjellig og jeg syns ikke det er så viktig at alle skal få samme sum, bare det er gaver jeg tror de vil bli glad for...

Til sambo har det blitt ca 600 også, men han kommer sikkert til å kjøpe noe dyrere til meg, og jeg kommer kanskje til å kjøpe noe mer til han...

Til moren min har vi - tre av fire søsken - pleid å spleise på noe dyrt, og i år har vi kjøpt ansikt/ryggmassasje/aromaterapi til 1500,- kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 100,- til vennene våre og det samme til deres barn (etter hvert som det blir flere barn rundt omkring, ser jeg for meg at vi kun kommer til å kjøpe til hverandres barn ;))

Etter som vi ikke har så stor familie, blir det ca 500,- til foreldrene våre (sammen som par) og 500,- til hver av våre søsken (3 stk til sammen). Besteforeldre/Oldeforeldre får for mellom 1-200 kr (det kommer an på om vi lager noe selv, eller om vi kjøper noe de kanskje ønsker seg - i år blir det bilder av minstemann)

Til gutten vår som bare er 6 mnd kjøper vi ikke noe spesielt - kanskje en strømpebukse og litt som han trenger. Jeg er av den oppfatning at det ikke er noe vits i å kjøpe så flotte og dyre gaver til sine egne barn - de får så mye spennende av besteforeldre og oldeforeldre at de ikke merker om det ikke er noe skikkelige flotte gaver fra mamma og pappa. Da er det bedre å gi noe som de trenger. Pengene kan vi heller bruke på å reise på ferie eller lignende.

Til mannen min kjøper jeg for kanskje 500,- det kommer an på hva han ønsker seg, og om han ønsker seg noe i det hele tatt. Han kjøper heller ikke noe store greier til meg - da sparer vi heller opp penger og kjøper noe som vi trenger til huset eller lignende (I år ser vi frem til nye utemøbler neste sommer ;))

Tipper vi bruker rundt 3000-3500,- på alle julegavene. Men vi begynner tidlig - så ikke alle utgiftene kommer i en og samme mnd.

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern lager nesten alle julegavene våre. Vi gir bort over 30gaver hvert år, og bruker ca 1500kr. Det er ikke alle som får hjemmelagde gaver. Da regner jeg at verdien på gaven jeg gir bort til søsken m/u kjæreste er 200,- Verdien til venner 100/200,-.

Jeg har 20 stk i nærmeste familie(søsken m kjærester,barn) så jeg prøver å gjøre det litt billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og juletiden er særdeles dyr for meg.. alltid blakk i romjulen.

Jeg har tre søsken (og en på vei) og de får for 400 kr hver.

Mamma og stefaren min får sikkert for 400 kr (tilsammen).

Pappa og stemor (som jeg ikke har noe særlig kontakt med) ca 200 kr.

Bestevenninna: 200-300 kr

Andre venninner: 100 kr

Ex: ikke helt sikker, 200 kr kanskje (han fikk for mellom 1000 og 1500 da vi var sammen).

Chinchillaen min: Hun får en gnagestang med godis på til 80 kr hver jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja går ut fra ca beløp her..

Samboer: ca 1000;

Mamma og pappa: ca 500-600; på hver

Søster: ca 500-600;

Niese: 500-600;

Svoger: 400;

Venner: 150-200;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barna får for vel 1000,- hver

foreldre 4 stk 300,-

søsken-kommer an på om de har barn eller ikke, debarnløse får 200,- de med barn 100,(7 stykker)

tantebarn 100 ,-(13 stykker)

besteforeldre 3 stykker 150,-

venninner 100-200

samboer en cd eller noe (vi kjøper en ting til huset i felles skap, i år er det tv eller tørketrommel som står på ånske lista, men vi kjøper ikke før i januar på salg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Mamma+samboer: ca 600 kr

Pappa + samboer: ca600-700 kr

venninne: 250 kr

bestevenninne:500-600 kr

søster: 500-600 kr

besteforeldre: 150-200 kr

søskenbarn:100 kr

ungene til pappa's samboer: 200-250 kr hver (2 stk)

Jeg og sambo kjøper bare en liten ting til hverandre i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...