Gå til innhold

Snart ferdig med gjeldsordning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare få sagt det.

Jeg er snart ferdig med 5-årig gjeldsordning, og kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at dette finnes.

Har fått sanert vekk 1.8 mill i gjeld, og GUD hvor jeg har lært av dette. Siden ordningen startet, har jeg ikke fått en eneste inkasso, lært meg å ikke bruke penger før jeg har de. Å spare til noe en vil ha, gjør at det smaker så forbasket mye bedre når man er i mål og får tak i det.

Uten denne muligheten hadde jeg vært fortapt langt inn i neste liv og neste etter det igjen.

Jeg har lært:-)

Anonymkode: 9381f...8cf

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flink. 

Anonymkode: 07c63...ed5

AnonymBruker
Skrevet

Så bra 😊er dessverre ikke alle som klarer å endre mønsteret etter de har fått gjeldsordning og sitter i samme situasjon igjen om 10-15 år, men jeg blir imponert over de som klarer det (jobber med inkasso, så ser dette ofte). Bare husk at du har en periode på to år etter gjennomført gjeldsordning hvor du må melde fra ved arv osv. slik at ikke gjeldsordningen kan bli opphevet i etter-perioden 😊 

Anonymkode: 56f13...a8d

Skrevet

Så flott TS! Gratulerer 

AnonymBruker
Skrevet

1,8 mill er 30.000 i mnd uten renter, mye å betale på per mnd.

Anonymkode: 8a34a...8bc

Skrevet

Det må være en herlig følelse! Gratulerer, men ikke bare for å ha gjennomført men for å ha lært. Det er dessverre ikke noen selvfølge. Selv hatt jeg vært rimelig tunglært, så det er gøy å lese når andre har sett "lyset" så og si 😁

Lykke til videre! 

Skrevet

gratulerer :nordvesta:

bra jobba! håper selv å bli gjeldsfri innen noen år, har ikke så mye gjeld som du hadde, men med lite utbetalt så tar ting tid.

Gjest Blondie65
Skrevet

Gratulerer! Så kjekt å se når gjeldsordningssystemet virker.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Lurer på om du eide bolig før du fikk en gjeldsording og evt fikk du beholde den? Hvor lang var ventetiden før du fikk en gjeldsoring? 

På forhånd tusen takk 😊

Anonymkode: 70cf2...c2e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Lurer på om du eide bolig før du fikk en gjeldsording og evt fikk du beholde den? Hvor lang var ventetiden før du fikk en gjeldsoring? 

På forhånd tusen takk 😊

Anonymkode: 70cf2...c2e

Kjøpte faktisk bolig under GO, med startlån i Husbanken. Betaler omtrent det samme i lån som jeg gjorde i leie, derfor var det ok å ta opp lån på 2,5 mill:-).

Fikk GO etter at gjeldsforhandlingsperioden var over, 4 mnd. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte faktisk bolig under GO, med startlån i Husbanken. Betaler omtrent det samme i lån som jeg gjorde i leie, derfor var det ok å ta opp lån på 2,5 mill:-).

Fikk GO etter at gjeldsforhandlingsperioden var over, 4 mnd. 

Greit, tusen takk for svaret. Men hadde du fersk gjeld eller var det gammel gjeld når du søkte om gjeldsordning? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tvilling2 skrev:

Greit, tusen takk for svaret. Men hadde du fersk gjeld eller var det gammel gjeld når du søkte om gjeldsordning? 

Gammel. Den må være gammel, ellers oppfattes det som støtende å få GO. Den må også være uhåndterbar i det de kaller "overskuelig fremtid". Dette er pr i dag 15 år...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...