AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Jeg har helt siden mars/april løpt ute ca. tre ganger i uka, rundt 45 minutter for hver gang i moderat jogge-tempo. I tillegg har jeg hatt en spinningtime i uka. Nå synes jeg det er utrolig demotiverende å løpe ute, siden føret er dårlig, været er dårlig, kaldt og ekkelt. Trives mye bedre inne på treningssenter, men liker ikke å løpe på mølle. Hvis jeg kutter ned løpinga nå i vinter, og løper per uke feks. 1-2 turer på 30 minutter hver utendørs + en spinningtime innendørs (i tillegg til styrketrening og evt. andre gruppetimer), vil jeg da bevare løpeformen sånn noen lunde gjennom vinteren? Tenker for å unngå å bli kjempestøl den første vanlige løpeturen min utendørs til våren. Altså: Kutte ned fra 3 x 45-min jogging til 1 eller 2 x 30-min jogging per uke, i en periode fra nå til rundt mars/april. Anonymkode: 843b0...c56
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #2 Skrevet 7. januar 2017 Det går fint. Du kutter jo ikke fra maratondistanse og du er ingen konkurrerende idrettsutøver. Og det er ikke krise å være litt støl? Anonymkode: 12583...6fc
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går fint. Du kutter jo ikke fra maratondistanse og du er ingen konkurrerende idrettsutøver. Og det er ikke krise å være litt støl? Anonymkode: 12583...6fc Da jeg begynte med utejogging i mars/april i fjor (etter et opphold på nesten et halvt år, med kun to drepende mølleøkter innendørs i uka) ble jeg helt umenneskelig støl i hele kroppen. Dette bedret seg heller ikke før etter lang tid, mot mai/juni en gang. Vil helst ikke oppleve det samme igjen, synes det går så mye ut over styrketreningen dersom jeg blir så støl av joggingen. Derfor lurer jeg på om det er større sjanse for å få til å vedlikeholde utejogginga hvis jeg jogger ca. 30 min 1-2 ganger i uka nå i vinter, og trapper opp til vanlige tre turer på 45 min igjen når våren kommer. Anonymkode: 843b0...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå