Gå til innhold

Testing av mannen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi har vært prøvere i 8-9 mnd (sluttet med p-piller da). Jeg har fått sjekket at jeg har EL og alt ser greit ut ellers (har ikke tatt spesielle tester). Vi har nå lyst til å sjekke min manns sædkvalitet for å være sikre på at alt er i orden der.

Får man gjort dette hos vanlig fastlege? Etter så "kort" tid? Er det evt. andre steder man kan gå? Og hva må i så fall til?

Han har barn fra tidligere ekteskap men det er mange år siden da han var veldig ung. Er det noen som vet om sædkvalitet forandres over tid?

Som dere skjønner er jeg temmelig grønn på dette området så jeg er takknemlig for alle svar og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest endelig gravid

Hei,

vi hadde også problemer med å bli gravid. Vi holdt på i 1,5 år, men har nå endelig klart det. Jeg gorde som det, gikk å testet meg hos en gynekolog. Der var alt i orden. Det tok litt tid før jeg fikk overtalt mannen min å teste seg. Han var så sikker på at det var han det var noe galt med, og grudde seg til å få det bekreftet.

Han gikk først til fastlegen som igjen sendte en rekvisisjon til Ullevål. Så ble han innkalt for å levere sædprøve. Etter to uker ble vi begge innkalt for å diskutere resultatene. Dessverre var det kun 30 % av sædcellene som svømte. Legen mente at det eneste som ville hjelpe oss var prøverør. Jeg spurte om ikke akupunktur og homøopati kunne hjelpe, men det fnyste han av. Han mente at hvis jeg ville kaste bort penger på sånt så vær så god.

Jeg tok kontakt med Balkeby naturmedisin og Vibeke Fjell på Majorstua. Der fikk vi begge behandling med akupunktur en gang i uka, i tillegg til at vi spiste homøopatmedisin, vitaminer og mineraler. Etter under to måneder ble jeg gravid!!

Må tro jeg gledet meg til å skrive brev til Ullevål å avbestille prøverør.

Utrolig irriterende at leger skal være så arrogante. De tror kun på det som står i bøkene de selv har lest. I utlandet, bl.a Tyskland, er det mye mer vanlig å prøve alternativ medisin før man propper kroppen full av hormoner og medisiner.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...