AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Skal søke om familiegjenforening, men UDI er selfølgelig strenge på inntektskravet ( noe som jeg skjønner godt). Jeg ligger altså kun 25.000,- i året under kravet, dvs ca 2000 mnd. Så her er det ikke mye som skal til. Nå skal jeg selfølgelig finne en fast deltidsjobb slik at jeg har sikret inntekt fremover. Planen er at jg skal søke familegjenforening i november så jeg har opptjent meg nok inntekt til da:-) inntektskravet må nemlig også være det samme året før. Spørsmålet er da: hvis jeg søker i november, (regner med at de åpner saken i desember/januar, sikkert senere) om de da ser på hva jeg har tjent f.om kalenderåret 2017 med lønns&trekkoppg osv, eller om de vil dømme ut ifra selvangivelsen? Fordi Det er jo ikke tiljengelig før i april. Hva tror dere? Ps: rasistiske kommentarer kan dere spare dere for. Anonymkode: 99e70...b68
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #3 Skrevet 7. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal søke om familiegjenforening, men UDI er selfølgelig strenge på inntektskravet ( noe som jeg skjønner godt). Jeg ligger altså kun 25.000,- i året under kravet, dvs ca 2000 mnd. Så her er det ikke mye som skal til. Nå skal jeg selfølgelig finne en fast deltidsjobb slik at jeg har sikret inntekt fremover. Planen er at jg skal søke familegjenforening i november så jeg har opptjent meg nok inntekt til da:-) inntektskravet må nemlig også være det samme året før. Spørsmålet er da: hvis jeg søker i november, (regner med at de åpner saken i desember/januar, sikkert senere) om de da ser på hva jeg har tjent f.om kalenderåret 2017 med lønns&trekkoppg osv, eller om de vil dømme ut ifra selvangivelsen? Fordi Det er jo ikke tiljengelig før i april. Hva tror dere? Ps: rasistiske kommentarer kan dere spare dere for. Anonymkode: 99e70...b68 Inntektsgrensene til UDI er absolutte, inkludert for året før du søker. Og det er søknadstidspunkt som teller, ikke behandlingstidspunkt. Ergo bør du vente med å søke til januar 2018. UDI har tilgang til lønns- og trekkoppgaver samtidig som du får det. Er du på FB vil du kunne få svar på spørsmålene dine i gruppa "Kampen for kjærligheten". Anonymkode: bff74...98d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Inntektsgrensene til UDI er absolutte, inkludert for året før du søker. Og det er søknadstidspunkt som teller, ikke behandlingstidspunkt. Ergo bør du vente med å søke til januar 2018. UDI har tilgang til lønns- og trekkoppgaver samtidig som du får det. Er du på FB vil du kunne få svar på spørsmålene dine i gruppa "Kampen for kjærligheten". Anonymkode: bff74...98d Takk for svar:) ifølge teksten til udi står det at fra de begynner å behandle saken . Da så jeg for meg at jeg søker i november, og saken blir ikke åpnet og starter behandlingen før ihvertfall starten av 2018, for da see de på inntekten i 2017- altså dette året. Anonymkode: 99e70...b68
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 Ingen slingringsmon. Anonymkode: 36e2b...73a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) ifølge teksten til udi står det at fra de begynner å behandle saken . Da så jeg for meg at jeg søker i november, og saken blir ikke åpnet og starter behandlingen før ihvertfall starten av 2018, for da see de på inntekten i 2017- altså dette året. Anonymkode: 99e70...b68 Dato for når de begynner å behandle saken er datoen de registrerer saken inn i systemene sine. Husk ny inntektsgrense: 306.700 kr Anonymkode: bff74...98d
Gjest Nori Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 Tråden er ryddet for avsporinger. Nori, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå