Gå til innhold

Hvis man må over i en annen stilling på samme arbeidsplass, pga sykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høyskoleutdannelse med videreutdanning. Jeg har verdens beste arbeidsplass, og ønsker å komme meg tilbake til min arbeidsplass. Men det er det ingen garantier for. Hvis jeg ikke blir bedre, så kan jeg ikke gå i den stillingen med vanlige arbeidsoppgaver. 

Da må jeg muligens vurdere en annen stilling, når jeg begynner å bli klar for jobbing. Er ikke helt der enda. 

Jeg ønsker jo å jobbe, men om jeg blir plassert i en hvilken som helst jobb. Hvordan blir det med lønna da? Beholder man lønna si om går over til en stilling gr sykdom? 

Noen som vet hvordan det er? 

Anonymkode: 859f2...128

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor annerledes. Arbeidsgiver har jo plikt til å tilrettelegge for at du skal komme tilbake i arbeid, men dersom du nå trenger helt andre arbeidsoppgaver slik at stillingen din blir en annen, kan resultatet bli at du eller arbeidsgiver må si opp det nåværende arbeidsforholdet -og eventuelt inngå avtale om ansettelse i annen stilling, da kanskje med annen lønn. 

Anonymkode: 62645...3e9

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke gitt at du får beholde lønn i slike situasjoner, men mange tariffavtaler har bestemmelser om det. Så kommmer an på hvor du jobber. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som sykepleier i et helseforetak. Tredelt turnus. Mye gåing, og det er et problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo i teorien ta hva som helst. Kontor, poliklinikker, HR-AVDELING, IT-avd (jeg har jobbet med pasientjournal system). 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an ppå flere ting. Om stillingen er utenfor nåværende arbeidsplass og lavere lønnet/lønnet i et annet lønnstigenivå, så går du ned i lønn.  Ønsker arbeidsgiver du har i dag å beholde deg, og gjør en intern omplassering er sjangsen stor for at du og beholder lønnen. 

For lite infor til mer konkret svar. Snakk med fagforeningen - en forutsetning for en bedre løsning enn ingen fagorganisering.

Anonymkode: 0476a...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...