Gå til innhold

Å måle hoftene....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Skal begynne å slanke meg så jeg vil notere ned alle målene mine i centimeter før jeg begynner så jeg kan sammenligne etterhvert som jeg tar av. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal måle hoftene mine! Det er på det punktet som er bredest, sant? Vel mitt bredeste hoftepunkt er nederst der som ridebukselårene mine er. Skal jeg måle rundt der da? Men hvis jeg gjør det så måler jeg jo samtidig rundt rumpa mi og jeg har på følelsen av at det ikke blir helt riktig? :veldigsur:

Og hva med midjen? "Midjen er det smaleste punkt mellom brystene og hoftene" sant? Vel jeg har så mye sideflesk at det nesten blir rett under puppene da! Mens på vanlige slanke damer har jeg sett at de har midjen ca på linje med navelen! :veldigsur:

Noen som vil hjelpe meg å ta korrekte mål her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

målene er for din egen del ikke sant? for at du skal se forandringene, så da er det vel det samme hvor du tar de, det viktige er at du tar de på samme sted hver gang?

Jeg har alltid målt hotene mine der som du sier, for det er det bredeste punktet på meg og. Trodde i grunn det var dt for de fleste jeg.

Men det er smart å måle hvis man vil se forandringer, bedre enn å veie seg. Bare ikke bli for opphengt i det, det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at det er naturlig å måle hoftene akkurat midt på hoftebeinene. Ellers er midjen det smaleste punktet mellom hofte og bryster som du sier. Det kan være lurt å måle på rett sted hvis du skal måle det de kaller for liv/hofte ratio. Altså livvidde i cm delt på hoftemål i cm. Dette tallet skal ikke overstige 0,8 da det betyr at man bærer på farlig magefett.

Eksempel: "Idealdama" har en livvidde på 60 og et hoftemål på 90. 60 delt på 90 = 0,67 og dermed langt under grensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0
Det kan være lurt å måle på rett sted hvis du skal måle det de kaller for liv/hofte ratio. Altså livvidde i cm delt på hoftemål i cm. Dette tallet skal ikke overstige 0,8 da det betyr at man bærer på farlig magefett.

:o Jøss det der har jeg aldri hørt om før...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv og hofter

Når man måler for å finne korekt klestr. er det vanlig å måle liv ca 5 cm over navel og hofter ca 10 under navel.

For å være helt sikker på at du måler på samme sted her gang kan du vel måle deg rundt navel og 5-6 cm under. Eller både over og under.

Jeg for min del måler meg midt på bilringen, altså 15 cm over navel, + 5 cm over navel som jeg kaller liv + navel og 10 cm under, rett under brystet og rundt lår.

Jeg har ganske snart slanket og trimmet vekk 30 kg, og i begynnelsen tok jeg av mest over livet og i livet, deretter var nedgangen i cm størst rundt hoftene og så var det lårene som minket forholdsvis mest nå er det fettet på ryggen som forsvinner ser det ut som. Noen måneder har jeg ex ikke hatt endring i livet men hatt endring andre steder. Derfor har det vært ok å målt mange steder sånn at jeg måned har sett at det har vært nedgang i cm. Oså de månedene jeg ikke har tatt av et gram.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på tjukkholmen(tv-norge program for dem som ikke er inne i realityverdenen) målte de midjemålet akkurat rundt navlen, mener jeg å huske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...