AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Skrevet 7. januar 2017 Vurderer om jeg skal reise en tur til Stavanger i løpet av dette året. Har du noen tips til severdigheter eller andre aktiviteter? Tar gjerne også imot tips til bra spisesteder og rimelige, men bra overnattingssteder. Anonymkode: 16a22...633
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #3 Skrevet 10. januar 2017 Museer, maritim, hermetik og olje er kjekke. Er du glad i å gå tur er en tur til prekestolen en veldig fin tur. Godt merket og ikke noe problem å gå alene. Og det var det jeg kom på. Visitstavanger har sikkert bedre tips, jeg elsker byen min men har aldri følt der er noen typisk turistby med mye å gjøre. Anonymkode: 9103c...503
Tvist Skrevet 10. januar 2017 #4 Skrevet 10. januar 2017 Ville prøvd å komme til gladmatfestivalen, tomatfestivalen på finnøy, jærdagene eller lignende. 1
Akay Skrevet 10. januar 2017 #5 Skrevet 10. januar 2017 Gladmatfestivalen er greit nok det. Regn med å bruke endel penger og å stå i masse køer. Denne er i juli (siste uka eller deromkring) prekestolen sier noen. Ja. Da må du først ta båt. Denne går fra skagenkaien. Alltid hyggelig å gå en tur rundt i gamle stavanger. Ligger jo i semtrum også det. Hermetikkmuseet ligger også der mener jeg. Oljemuseet er gøy hvis du har litt interresse av sånn. Skal du ut å spise så liker jeg meg godt på salsa. Får god og mye mat der.. Ut å ta en øl så er cardinal en av de bedre plassene. Dette fordi de har hundrevis av forskjellige øl og klientellet er godt spredt i alle aldre. Synes den passer best som en vorspielpub jeg men utesteder finnes det nå nok av. For shoppingen sin del så kan du dra 15-20 minutt på e39 sørover. Der finner du kvadrat som lenge var norges største handlesenter, men er jo både arkaden senter i sentrum og masse bra sentrumsbutikker. Ellers er det jo fine turstier å gå på både i sørmarka om du liker å gå i typ skog, eller du har fine turstier i Hafrsfjord ved monumentet sverd i fjell. I nærheten av sverd i fjell ligger Amfi Madla som har blitt et rimelig stort shoppingsenter etterhvert. Om du drar litt sørover så er det både solastranden, orrestranden, ølbergstranden og turstier utover jæren. Mye flott på jæren så anbefaler det. Det jeg kommer på i farten
annebanane Skrevet 11. januar 2017 #6 Skrevet 11. januar 2017 I tillegg til det som er nevnt over: reis på oilers-kamp, gå bar til bar i fargegata både på dagtid og kveld (Cirkus er min absolutte favoritt. Tirsdager er det spillekveld der og torsdager er det livemusikk), reis på lokal standup med Comedy box, og dra på konsert på Tou Scene. Stavanger har mye å tilby
gard Skrevet 14. januar 2017 #7 Skrevet 14. januar 2017 Ettersom jeg er en siddis må jeg vel svare i denne tråden ;-) Hvis du kommer hit i sommer og det er fint vær bør du leie en bil. Kjør for å se Kjerag, Preikestolen, strendene på jæren og månafossen. I sentrum: hvis dere liker hage kan dere ta en tur til Flor & Fjære. Du kan gå på oljemuseet og få litt innsikt i oljeindustrien, ta en gåtur i byen for å se på street art som følge av Nuart festivalen, stikk kjapt innom Jernaldergården og spaser gjennom gamle Stavanger. Spiseplasser: en av mine favoritter er Casa Gio i Pedersgata men du kan også prøve Egget. Pizzaen på Renaa Express er veldig god. Dersom du vil være midt i der det skjer ta mat og drikke på Villa 22 :-) Gi beskjed hvis du trenger mer info
VeronicaSelina Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 På Saturday, January 07, 2017 den 2.33, AnonymBruker skrev: Vurderer om jeg skal reise en tur til Stavanger i løpet av dette året. Har du noen tips til severdigheter eller andre aktiviteter? Tar gjerne også imot tips til bra spisesteder og rimelige, men bra overnattingssteder. Anonymkode: 16a22...633 Anbefaler et av SAS hotellene som hadde badeland. Ellers er det mye fine spisesteder der. Jeg likte godt Egon. Fine steder å gå tur i byen. Sikkert koselig å besøke kongeparken. Men der har jeg ikke vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå