Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som drikker lettbrus som er tjukke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg lagt merke til, og nå fant jeg dette:

"All reklame for lettbrus stemmer, det er lite eller ingen kalorier i lettbrus og isolert sett ikke fetende. Hvorfor er det da slik at de som drikker lettbrus over en periode på ni år la på seg 4 ganger mer rundt magen enn de som ikke drakk?

Det er en omfattende studie som nå ble publisert i Journal of the American Geriatrics Society, 749 personer i alderen 65 og oppover deltok. Deltagerne måtte opplyste om sitt daglige inntak av brus og om det var brus som var med sukker eller ikke."

http://f7.no/lettbrus-gjor-deg-sulten-og-feit/

Har også lagt merke til at de har diverse helseplager, og nå snakker jeg om folk som drikker det konstant. De har diabetes, de får slag, mister synet og får andre kroniske sykdommer. Dette basert på fire jeg kjenner som alltid har lightbrus stående på bordet, og da mener jeg ALLTID.

Anonymkode: cb6ed...5f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, ja tjukkbrus hadde gitt mer mening

Anonymkode: 4e825...22c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brus er godt. Og for å unngå kaloriene, drikker de lettvarianten. Tror ikke det er brusen som gjør dem feite. Tynne folk foretrekker oftere vann, de er ikke så opptatt av at alt skal smake godt hele tiden. Jeg kjenner få tynne som drikker brus i det hele tatt. Men flere av dem drikker også lettbrus. 

Anonymkode: e02a8...bd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er brusen som gjør dem feite.

Leste du artikkelen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var vanlig brus som gjorde meg feit og ikke lett. Når jeg ble overvektig gikk jeg over til lettbrus for ikke å gå opp ytterligere.

Anonymkode: 4aac4...108

• Liker 2
Skrevet

lett brus som inneholder apsartam skal vist gjøre folk mer sulten har jeg hørt.

ellers så er det karbohydrater man bør se opp for vist man ikke vil bli tjukk. folk som drikker mye lettbrus spiser som regel også mye dritt

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, brownbrown skrev:

lett brus som inneholder apsartam skal vist gjøre folk mer sulten har jeg hørt.

ellers så er det karbohydrater man bør se opp for vist man ikke vil bli tjukk. folk som drikker mye lettbrus spiser som regel også mye dritt

Det er det det står i artikkelen... "Årsaken til vektøkningen er at lettbrus lurer kroppen ved at den blir vant til å få søt mat uten kalorier og derfor ikke setter i gang forbrenning når sukker faktisk kommer. Det gjør også at kroppen ser etter alternativ næring og sender signaler til hjernen om at du er sulten selv om du ikke trenger mat. Overspising kan lett bli resultatet av daglig lettbrusdrikking." http://f7.no/lettbrus-gjor-deg-sulten-og-feit/

AnonymBruker
Skrevet

Aspartam er forøvrig gift, og det har man visst lenge:  

"Skepsisen til aspartam er ikke av nyere dato, allerede i 1967 gjennomførte biokjemikeren Dr. Harold Waisman, ved University of Wisconsin, et eksperiment om effekten av aspartam på baby aper, på vegne av selskapet Searle. Syv apekatter ble gitt aspartam blandet i melk, og resultatene? Èn ape døde og fem av de andre hadde grand mal epilepsi-anfall."

http://kilden.info/aspartam-forkledd-som-aminosweet-paminnelse/

AnonymBruker
Skrevet

Aspartam er forøvrig avføringen til genmanipulerte E. coli bakterier

"The artificial sweetener aspartame, a dipeptide with the formula Asp-Phe-me, is produced using a cloned micrcorganism [sic]. A DNA which codes for a large stable peptide comprised of the repeating amino acid sequence (Asp-Phe)n is inserted into a cloning vehicle which in turn is introduced into a suitable host microorganism. The host microorganism is cultured and the large peptide containing the repeating Asp-Phe sequence is harvested therefrom. The free carboxyl group of the large peptide is benzylated and then hydrolysed to benzyl Asp-Phe dipeptides. This dipeptide is methylated and then debenzylated to form aspartame."

This scientific jargon obfuscates (perhaps deliberately) a truly disturbing process:

1.) 'Cloned microorganisms' (which the patent later reveals to be genetically modified E. coli) are cultivated in tanks whose environments are tailored to help them thrive.

2.) The well-fed E. coli cultures defecate the proteins that contain the aspartic acid-phenylalanine amino acid segment needed to make aspartame.

3.) The proteins containing the Asp-Phe segments are 'harvested' (i.e. lab assistants collect the bacteria's feces).

4.) The feces are then treated. This includes a process of methylation (adding an excess of the toxic alcohol, methanol, to the protected dipeptide).

http://www.naturalnews.com/041766_aspartame_GM_bacteria_patent.html

Skrevet

Fordi lettbrusen er så satan god at den slår den med sukker ned i støvlene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært bedre om de drakk sukkerbrus? Helt utrolig at enkelte folk må kritisere overvektige for å drikke kalorifri drikke. :roll: 

Anonymkode: 502e2...fa0

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Er avhengig av pepsi max, men trodde ikke at det kunne føre til slag? drikker en flaske hver dag, har ikke lagt på meg. Uff.. må virkelig jobbe for å bli kvitt den avhengigheten.

Anonymkode: 48be3...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, nesten fascinerende hvordan frykten for aspartam klorer seg fast hos folk. 

Anonymkode: 7c330...7cc

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aspartam er forøvrig avføringen til genmanipulerte E. coli bakterier

"The artificial sweetener aspartame, a dipeptide with the formula Asp-Phe-me, is produced using a cloned micrcorganism [sic]. A DNA which codes for a large stable peptide comprised of the repeating amino acid sequence (Asp-Phe)n is inserted into a cloning vehicle which in turn is introduced into a suitable host microorganism. The host microorganism is cultured and the large peptide containing the repeating Asp-Phe sequence is harvested therefrom. The free carboxyl group of the large peptide is benzylated and then hydrolysed to benzyl Asp-Phe dipeptides. This dipeptide is methylated and then debenzylated to form aspartame."

This scientific jargon obfuscates (perhaps deliberately) a truly disturbing process:

1.) 'Cloned microorganisms' (which the patent later reveals to be genetically modified E. coli) are cultivated in tanks whose environments are tailored to help them thrive.

2.) The well-fed E. coli cultures defecate the proteins that contain the aspartic acid-phenylalanine amino acid segment needed to make aspartame.

3.) The proteins containing the Asp-Phe segments are 'harvested' (i.e. lab assistants collect the bacteria's feces).

4.) The feces are then treated. This includes a process of methylation (adding an excess of the toxic alcohol, methanol, to the protected dipeptide).

http://www.naturalnews.com/041766_aspartame_GM_bacteria_patent.html

Naturalnews er en side fullt av tull og vrøvl. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg kjenner flere overvektige personer som bare drikker lettbrus, altså brus uten sukker. Felles for dem alle er at det er kun når de drikker brus de "slanker" seg. Ellers spiser de det aller meste de har lyst på, som sjelden er kalorifattig mat. Og de fleste overspiser også. Så jeg tenker at det er matinntaket som gjør dem overvektig. Lettbrus er jo ikke slankende i seg selv.. :essen2:

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg svarer ut fra egne erfaringer:

1. Jeg drikker lettbrus og blir ikke sulten av den - blir heller mett og spiser mindre. Det betyr at jeg kommer ut av sunne vaner.

2. Det er ingen forskning som beviser at det er sammenheng mellom overvekt og lettbrus. ( Gi beskjed om du kan vise til annet)

3. Det er riktig (uten av jeg vet hvor jeg finner igjen data) at overvektige er de som bruker mest lettprodukter.

4. Det er ikke sånn at en type brus, feks lettbrus gjør deg tjukk mens vanlig brus ikke, eller motsatt. Overvekt er et sammensatt problem hvor veldig mange faktorer spiller inne. Appelsinjuice kan for eksempel også gjøre deg tjukk. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere vil ha noe skikkelig sunt som alternativ til brus, drikk honning- og sitronvann, det er bare helt utrolig godt som tørstedrikk, og tilfører vitaminer, mineraler og sporstoffer. Viktig at honningen er rå og at sitronen er ferskpresset: http://www.naturallivingideas.com/11-reasons-drink-glass-lemon-honey-water-every-day/

Flott tips og flott at det fungerer for deg. Men er det sånn at man har lyst på et glass brus så har man lyst på et glass brus, ikke vann med honning og sitron. Har man lyst på biff til middag så blir liksom ikke lapskaus det samme.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aspartam er forøvrig gift, og det har man visst lenge:  

"Skepsisen til aspartam er ikke av nyere dato, allerede i 1967 gjennomførte biokjemikeren Dr. Harold Waisman, ved University of Wisconsin, et eksperiment om effekten av aspartam på baby aper, på vegne av selskapet Searle. Syv apekatter ble gitt aspartam blandet i melk, og resultatene? Èn ape døde og fem av de andre hadde grand mal epilepsi-anfall."

http://kilden.info/aspartam-forkledd-som-aminosweet-paminnelse/

Den bloggen der er jo åpenbart skrevet av en narsissist som ser psykopater over alt.

Aspartam er det tryggeste tilsetningstoffet vi har. Det er forsket ekstremt mye på, uten å finne negative effekter.

• Liker 12
Skrevet

Folk som liker søte ting blir feite.

Lettbrus er søt.

Er det noe vanskeligere enn det? Masse studier har visst at lettbrus ikke har noen effekt. Det sier seg selv at feite mennesker ønsker å kutte ned på kalorier på lettest mulig måte. 

Feite folk svetter også mye, betyr det at svetting gjør deg feit? Mange feite folk vagler når de går, betyr det at vagling gjør deg feit?

På dager der det selges mer iskrem drukner flere mennesker. Fører iskrem til drukning?

Korrelasjon impliserer ALDRI kausalitet! 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som tror at det er lettbrusen som gjør at de legger på seg. De har lest en dårlig studie som sa at man blir sulten av aspartam, og så tror de at de kan gå ned i vekt ved å kutte ut lettbrusen. Det er ikke alltid populært å fortelle dem at de må se på de totale kaloriinntaket de har. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...